Podpora značky na Heurece pomocí ProductAds

V dnešním příspěvku se detailněji podíváme na reklamní systém ProductAds.cz, který umožňuje zviditelnit produkty vaší vlastní značky na české i slovenské Heurece. ProductAds funguje na principu platby za proklik (PPC), díky kterému lze ovlivnit umístění produktů v kategoriích či ve vyhledávání Heureky. Tento systém je určený výhradně vendorům tedy výrobcům či výhradním dovozcům.

Registrací a schválením značky to začíná

Do systému ProductAds je nutné se nejdříve zaregistrovat. Důležité je uvedení naší značky, údaje o kontaktní osobě a vyplnění fakturačních údajů. U menších nebo méně známých značek se může stát, že se Vám při registraci objeví, že je značka neznámá. V takovém případě doporučuji kontaktovat podporu ProductAds Anetu Hirschovou a domluvit se s ní na založení. ProductAds nabízí také registraci agenturního účtu pro správu více značek najednou. Oproti očekávání to ovšem nepřináší žádné zvláštní výhody. Vidíme sice veškeré značky a celkový rozpočet, ale pro prohlížení konkrétní značky je nutné se k ní vždy přihlásit a poté odhlásit.

Bez kreditu ani ránu. Nabijte alespoň 1000 Kč

Po odeslání registrace probíhá ověření zadaných údajů. Během několika hodin Vám přijde e‑mail, který je nutné potvrdit. Tímto máte registraci dokončenou a stačí nabít už jen kredit přes Peneženku. Zde lze zaplatit dvojím způsobem: rychle — platební kartou nebo prostřednictvím online převodu. Důležitou informací je fakt, že minimální částka k dobití kreditu je 1000 Kč bez DPH.

Novinka, nebo cenový hit? Přidejte lákavý typ akce

Prostředí ProductAds je velmi intuitivní. Vytváření reklam probíhá výběrem produktů z předpřipravené nabídky zboží, které odpovídá Vaší značce. V některých případech se může stát, že v nabídce produkt nebude. Pokud tato situace nastane, opět doporučuji kontaktovat podporu a domluvit se na přidání produktu do seznamu. Znění reklamy — poutavý titulek, popis, parametry i vlastní klíčová slova již závisejí čistě na Vás. V typech akce lze zvolit jednu z možností: novinka, akce, hit, cenový hit a top. 

Typ akce na Heurece
Typ akce

Ve vyhledávání v kategorii na 2., 7. a 12. místě

Ceny za proklik zde ovlivňují pozice umístění reklam poměrně netradičně.  Při zadání konkrétní kategorie na Heurece (např. RC model), se reklama objeví na 2., 7. nebo 12. místě ve výpisu produktů v kategorii. Inzerát se ve výsledcích vyhledávání zobrazí na 1. místě. Další výsledky ProductAds se zobrazují také na pravé straně vedle výsledků vyhledávání. Příklad opět na RC modelech. Minimální částka, kterou lze nastavit za proklik, jsou 2 Kč. 

Zajímavé detailní statistiky, ale bez konverzí

Výše celkového i denního rozpočtu závisí čistě na Vás. Pokud nechcete denní částku nastavovat, zadáte zde stejnou částku jako pro celkový rozpočet. Konec reklamy nemusíte zadávat vůbec. Záleží, jak dlouho chcete produkt podporovat a jaký jste nastavili celkový rozpočet. Po jeho vyčerpání se reklama automaticky zastaví. Statistiky reklam si zobrazíte přímo v ProductAds, kde lze zvolit, zda Vás zajímají spuštěné reklamy, kategorie, klíčová slova nebo pozice, na kterých se reklamy zobrazovaly. Konverze zde však neuvidíte.

Statistiky dle reklamních pozic
Statistiky dle reklamních pozic

A jaké jsou plusy a mínusy?

Rozhodně musím pochválit intuitivní a rychlé nastavení a platbu za prokliky na principu aukce. Zajímavé je také nastavení vlastních klíčových slov, na které se reklamy zobrazí. Heureka ve svých materiálech také deklaruje slušnou míru prokliku, která se dle jejich testování pohybuje následovně:

POZICECTR
2.3%
7.2%
12.1%
1. pozice ve výsledcích2%
2. — 4. pozice napravo0.5%

Míra prokliku

Hlavní nevýhoda spočívá především v tom, že konverze z ProductAds nelze nikde dohledat ani vyhodnotit. Tento reklamní systém je nutné počítat jako součást výsledků Heureky. S čím je potřeba také počítat je promyšlená volba produktů, které zákazníci hledají. Např. reklama na mixážní pulty Vás nebude moc stát, ale nebude zde ani velká návštěvnost. S tím je potřeba počítat.

Závěrem si dovoluji ProductAds ohodnotit jako zajímavý reklamní systém, který doporučuji rozhodně vyzkoušet.

Nastavení a správa ProductAds od Besteta

Pokud chcete pomoct s nastavením či správou ProductAds, kontaktujte nás. Domluvíme se na rozsahu prací a ceně. 

13. 01. 2016

Témata:

Komentáře (2)

Kateřina Blatná13. 1. 2016, 2:08

Pěkný den, Petro,

v agentuře jsme se doposud vždy setkali s minimální částkou 1000 Kč bez DPH.

 

Odpovědět
Petra Mikulášková13. 1. 2016, 1:09

Dobrý den Katko, jste si jistá tou dobíjecí částkou? Já mám 5000 bez DPH a následně minimálně 2000 přes PAY U.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.