Pokud chcete vybudovat vysoké množství odkazů během pár týdnů a chcete být ohroženi penalizaci od Google, tak tento článek není pro vás. Pokud máte zajímavý produkt, píšete články, které jsou pro zákazníky nebo klienty přínosné, pak čtěte dál. Linkbuilding není záležitost na pár hodin či dní, jedná se o dlouhodobou aktivitu, která když se dělá správně, tak přináší výsledky.
Dejte si pozor na penalizaci od Googlu
Na internetu se často můžete setkat se službami, které poskytují velké množství odkazů za určitý poplatek. Tato metoda linkbuildingu byla v historii velmi populární, avšak Google ji odhalil a začal weby, na kterých v krátké době raketově roste počet odkazů penalizovat.
Jak získat zpětné odkazy
Základem systematického linkbuildingu, případně linkbuildingové strategie, je kvalitní obsah na webu. Ať už se tedy jedná o brandový nebo výkonnostní web, měli byste na něm mít blog či magazín a pravidelně na něj přidávat kvalitní obsah.
1. PR aktivita
Jednou z nejefektivnějších linkbuildingových aktivit je PR (public relations), do kterého lze zahrnout placené či neplacené PR články.
- Neplacené PR články — Dostat odkazy do neplaceného PR článku je poměrně náročná aktivita. Aby se vám to povedlo, váš obsah musí být natolik jedinečný (např. převratný produkt, nová technologie apod.), aby o něm daný magazín či web chtěl psát sám od sebe.
- Placené PR články — Nejčastější variantou, se kterou se můžete setkat, je publikace placených PR článků. Funguje to tak, že si sami zvolíte, do jakého magazínu či rovnou kategorie článek umístíte. Za toto ovšem zaplatíte — částky se pohybují v tisících až desetitisících korunách. Myslete na to, že důležitou roli hraje návštěvnost daného webu, relevance k vašemu oboru, rankování na jiná hledaná klíčová slova a odkazový profil daného webu.
TIP: V případě, že se s vámi spojí web a nabídne vám publikaci více PR článků za pár set korun, buďte na pozoru. Může se stát, že vám tyto články nejspíše žádnou návštěvnost nepřinesou a jejich odkazový profil bude velmi slabý. Tyto finance raději vložte do zkušeného copywritera, který napíše článek na váš blog.
Pokud to tedy se svým webem myslíte vážně, pravidelná PR aktivita by měla být součástí vašich online aktivit, stejně jako je PPC reklama, srovnávače zboží nebo SEO.
2. Zápis v online katalozích
Tato metoda je sice starší, ale stále ji lze použít ve váš prospěch. Jedná se o zápis vaší firmy do různých internetových katalogů. U této metody je potřeba si dát pozor na pochybné a nevhodné katalogy. Katalogy, které vám můžeme doporučit:
Výše zmíněné weby jsou uživateli navštěvované a mají silné odkazové profily. Existují ale také menší, oborově zaměřené weby, které mohou mít ve vašem oboru smysl. U všech katalogů však doporučujeme prověřit návštěvnost a sílu odkazového profilu přes nástroj Marketing Miner, Ahrefs nebo službu Ubersuggest, která je na 3 vyhledávání denně zdarma.
3. Broken linkbuilding
Další metodou je broken linkbuilding, tedy hledání nefunkčních a rozbitých odkazů. Rozbité odkazy můžete hledat v různých nástrojích jako je již zmiňované Ahrefs nebo Semrush. V těchto nástrojích po zadání domény získáte seznam všech zpětných odkazů, které směřují na zadanou doménu, a to včetně těch chybových se stránkou 404. Po vyfiltrování chybových odkazů můžete kontaktovat majitele stránek a požádat ho o opravu.
4. Výměna odkazů
Výměna odkazu za odkaz. V praxi to znamená, že z vašeho webu odkážete čtenáře na cizí web a cizí web na oplátku odkáže na ten váš. Tato metoda lze rozdělit na 3 části na základě toho, s kým odkazy měníte.
- Weby s doplňujícím sortimentem — Máte web se zahradním nábytkem a píšete blog? Narazili jste na web, který se také zaměřuje na kutily na zahradě a také píše blog? Zjistili jste, že majitel se o web stará a jeho blog se rankuje na hledaná klíčová slova? Zkuste ho kontaktovat a požádejte o výměnu odkazu.
- Oslovení partnerů — Nejjednodušší metoda, která existuje — získání odkazů od vašich partnerů (dodavatelů, odběratelů, obchodních partnerů, organizací nebo akcí, které sponzorujete). S těmito subjekty již máte vytvořený nějaký vztah a bude pro vás jednodušší a tím pádem také levnější se s nimi odkazově propojit. Většinou tato výměna funguje tak, že poprosíte o umístění odkazu směřující na váš web z webu vašeho partnera. Následně vy umístíte odkaz z vašeho webu směřující na web partnera. Takto lze získat relativně dost odkazů s minimálními náklady.
- Oslovení dalších SEO specialistů — Jo, SEO specialisti mají fakt přehled. Výměna odkazů se SEO specialisty je efektivní cestou, jak získat zpětný odkaz. Většina z nich totiž pochopí, co od nich chcete a této výměně se nebude bránit. Odpadá vám tedy čas strávený komunikací a vysvětlováním, co vlastně od dotyčného chcete a co z toho bude mít on.
Námi zmiňované metody linkbuildingu jsou univerzální a lze je využít prakticky u jakéhokoliv oboru. Linkbuildingových aktivit však existuje mnohem více — některé jsou více či méně efektivní. Vždy ale záleží na zaměření vašeho webu nebo projektu. Celý linkbuilding je hlavně o hledání vhodných webů k získání odkazu a komunikace se správci těchto webů. Umístění samotného odkazu je pak už otázka pár vteřin.
Bonus na závěr aneb koho byste v SEO branži měli sledovat — Brian Dean, Niel Pattel nebo John Mu.
Pokud byste si s linkbuildingem nevěděli rady nebo byste chtěli poradit s konkrétním webem, neváhejte nás kontaktovat.
Komentáře (0)