Je sice teprve listopad, ale Vánoce se už pomalu, ale jistě blíží. A proto je potřeba se pořádně připravit a nenechat nic náhodě. Protože jak jistě víte, vánoční sezona je taková velká zkouška pro všechny e‑shopaře. Připravili jsme si pro vás menší seznam toho, na co byste si měli dát pozor.
1. Garantujte doručení zboží do Vánoc
Tak jako každý rok, tak i letos budou mít přepravní společnosti co dělat. Dejte zákazníkům včas vědět, do kdy mohou na vašem e‑shopu nakoupit, aby jim byla zásilka doručena ještě do Vánoc a nebyli překvapeni, když se po novém roce objeví u dveří kurýr s jejich balíčkem.
Doručení do Vánoc si můžete také nastavit v administraci na GLAMI a Zboží.cz
2. Mějte dostatek skladových zásob a personálu
Máte na skladě dostatek všech produktů? Čekáte na dodávku, kterou jste si s dodavatelem domluvili už před půl rokem? Spojte se s nim a zjistěte, zda můžete s dodávkou opravdu počítat. Může se stát, že dojde k výpadku či prodlevě v doručení, a vy nebudete mít na e‑shopu co nabízet. Ale jak se říká, chybami se člověk učí a příští rok si na to určitě dáte pozor.
Pozor si dejte i na to, zda máte dostatek personálu. Určitě nechcete vypínat reklamní kampaň, která má skvělé výsledky a daří se jí, ale kvůli nedostatku zaměstnanců nemá zásilky kdo balit a expedovat. Díky tomu můžete přijít o tržby, na které jste čekali celý rok.
3. Nepouštějte se do velkých úprav na webu
Nový design, přesměrování adres ze starého webu, zjednodušení objednávkového procesu nebo nové e‑shopové řešení. To všechno jsou úpravy, které vás mohou posunout na spodní příčky ve vyhledávání a ztížit nákupní proces. Všechny tyto aktivity počkají, až vánoční sezona skončí. Nepouštějte se do nich v domnění, že právě tyto změny vám pomohou zvýšit počet objednávek a hodnotu konverzí.
4. Doprava zdarma
Doprava zdarma je jedna z výhod, která může zákazníka přimět k finálnímu nákupu. Neznamená to ale, že tuto výhodu musíte nabízet i vy. Proto si předem pořádně spočítejte, zda se vám to vyplatí. Nechcete přece na konci roku zjistit, že se letos vánoční sezona nepovedla, protože máte ve výsledcích záporná čísla.
„Může se stát, že přes Vánoce budete mít sice více objednávek, ale s nižší průměrnou hodnotou. To znamená, že doprava zdarma pro vás tedy nebude vůbec výhodná a vy ji budete muset dotovat.“
5. Vytvořte stránky s tipy na dárky
Spoustu zákazníků často neví, čím potěšit své blízké. A vánoční shon a stres jim k tomu vůbec nepomáhá. Pomozte jim, a vytvořte na webu jednotlivé stránky, na kterých najdou tipy na vánoční dárky pro maminku, tatínka, babičku, dědečka, pro ni a pro něj nebo různé vánoční balíčky.
Všechny tyto stránky budou mít relevantní URL adresu, kterou pak budete moci použít v reklamních kampaních. Díky nim získáte i více prokliků na web.
„Abyste zákazníky naladili na Vánoce, vytvořte na home page bannery s vánoční tématikou.“
U bannerů si dejte pozor, aby byly responzivní s webem a nezabíraly 90 % toho, co vidíme na mobilu.
6. Odpovídejte na dotazy a recenze
Dejte zákazníkům vědět, že jsou pro vás na prvním místě. Reagujte, odpovídejte, ale hlavně s nimi komunikujte, a to jak na sociálních sítích, tak i na e‑mailu, Heurece či Zboží.cz. Neignorujte ani negativní recenze. Pokud se vám někdo ozve s tím, že není spokojený, dejte mu zpětnou vazbu a snažte se daný problém vyřešit.
„Ptají se vás zákazníci pořád na tu stejnou otázku? Popřemýšlejte nad tím, jestli by nebylo fajn umístit odpověď na tuto otázku do často kladených otázek (FAQ) na webu.“
7. Tvořte obsah na sociální sítě
Využijte toho, že Vánoce jsou pro vás vrcholem sezony. Vymyslete dopředu placený a neplacený obsah, který budete dávat na sociální sítě. Jak se říká, na sociálních sítích se kreativitě meze nekladou. Vytvořit můžete například adventní kalendář — každý den přidáte příspěvek, ve kterém nabídnete produkt v akci nebo slevový kód.
K plánování příspěvků můžete použít nástroje, které vám umožní naplánovat příspěvky na několik týdnů dopředu.
„Spousta firem sází na Vánoce, zkuste vymyslet způsob, jak se od nich odlišit a dělat to jinak.“
8. Přidejte do balíčku vzkaz a malou pozornost
Vyvolejte v zákazníkovi pozitivní emoce a poděkujte mu za nákup na vašem e‑shopu prostřednictvím milého vzkazu, který umístíte dovnitř balíčku. Přidat k němu můžete i slevovou poukázku nebo menší dárek v podobě vzorečku, čokolády atd.
Můžete je také pobídnout k tomu, ať vás sledují nebo označí na sociálních sítí pomocí hashtagu (např. #besteto). Tím se zvýší povědomí o vaší značce a navíc získáte obsah, který můžete následně použít. A to zní fajn, co myslíte?
Pokud byste potřebovali poradit, neváhejte nás kontaktovat. Přejeme úspěšnou sezonu a pevné nervy!
Komentáře (0)