Z marketingu u nás a ve světě
- Facebook přidává do Creator Studia nový zdroj informací o obsahu. Inspiration Hub vás upozorní na trendy obsah a hashtagy v rámci kategorií, které souvisí s vaší firemní stránkou.
- Facebook aktualizuje své zásady pro reklamy týkající se politických a sociálních témat. Nové zásady už nebudou tak přísné a některé reklamy budou moci běžet i bez informace o tom, kdo za nimi stojí.
- Facebook testuje nové možnosti kontroly umístění reklam a obsahu.
- Facebook zavádí do skupin řadu nových nástrojů, které ještě více zefektivní a zlepší nabídku komunit. Těšit se můžete na novinky pro příspěvky, nové uvítací zprávy, komunitní ceny, podskupiny nebo nové kombinované prostředí pro skupiny a stránky.
- Facebook chce podpořit živé vysílání. Nabízí nové nástroje pro jejich usnadnění a zvýšení dosahu.
- Facebook chce usnadnit tvůrcům obsahu práci a rozšířit jim příležitosti, jak získat nové fanoušky. Proto zavádí nový profesionální režim pro profily a spouští nové aktualizace pro jejich stránky.
- Facebook se rozhodl zpřístupnit zjednodušené nástroje rozšířené reality více uživatelům. Teď můžete například využít beta verzi aplikace Spark AR Go, která vám umožní vytvářet vlastní AR efekty pro Instagram.
- Kryptoměny nabírají na síle. Proto Facebook oznámil aktualizaci svých zásad pro reklamy, které se týkají právě kryptoměn. Díky tomu se otevírají dveře dalším inzerentům.
- Facebook oznámil, že provede velké změny ve výpisech účelů reklam ve Správci reklam. Chce zjednodušit a zefektivnit proces nastavení kampaní a zaměřit se na prakticky nejdůležitější možnosti a nástroje.
- S tím, jak roste e‑commerce, generuje lepší odezvu také influencer marketing. Jak ho ale efektivně používat a jaké jsou klíčové trendy? S tím poradí nová příručka od Facebooku.
- Instagram chce získat mladé uživatele zpět. Video obsah se stane středobodem hlavního zobrazení ve feedu.
- Instagram začal testovat funkcionalitu s názvem Dancify, která v Reels automaticky zesynchronizuje nahrané video s libovolnou hudební skladbou. Jedná se tak o další kreativní prvek, který můžete využít k posílení engagementu sledujících.
- Na Instagram Stories teď můžete přidávat do samolepek s odkazem vlastní text. Zároveň si můžete vybrat, jakou barvu budou vaše samolepky ve Stories mít.
- Instagram teenagerům dle uniklých interních dokumentů doslova škodí. Proto se to nyní snaží zvrátit s pomocí řady nástrojů — mimo upozornění nezletilých uživatelů na to, že jsou v aplikaci moc dlouho, dává možnost nastavení povoleného času na platformě i jejich rodičům, a to spolu s kontrolou nad tím, co jejich děti na síti dělají a sledují.
- Instagram přichází s řadou funkcí: Rage Shake, editace carousel příspěvků i videoodpovědi u Reels.
Ostatní sociální sítě
- LinkedIn přidává nové nástroje do Creator Mode, včetně přístupu k živému vysílání a newsletterům.
- TikTok začal testovat desktopovou aplikaci pro streamování.
- Na TikToku se tvoří populární gastronomické trendy a je domovem mnoha virálních receptů. Čínská aplikace se ale nechce spokojit jen s jejich prezentací na displejích. Chce dle nich vařit a potraviny pak rozvážet z tisíce provozoven po USA, které hodlá zbudovat do konce roku 2022.
- Apify přináší nástroje zdarma, které dovolují scraping dat z TikToku a dalších sociálních sítí.
- TikTok se stal nejnavštěvovanější internetovou stránkou světa.
Další zajímavosti
- Platforma #HolkyzMarketingu redesignuje svou značku.
- Česká televize přivádí internetové iVysílání do nové doby. Některé pořady bude poprvé vysílat jen online.
- PPF posiluje v USA. Na Floridě kupuje za 7 miliard kanceláře, ve kterých sedí Booking.com či Lockheed Martin.
- Reshoper mění majitele. Shoptet kupuje největší český e‑commerce veletrh.
- Itálie přitvrdila vůči Amazonu. Udělila mu jednu z největších pokut pro technologickou firmu v dějinách.
- Šéf Applu prý s Čínou podepsal tajnou dohodu za stovky miliard dolarů. Chtěl se tak vyhnout regulacím.
- Víte, co se hledalo v roce 2021 na Googlu nejčastěji? Nebyl to COVID ani pandemie, ale například Euro 2021 a bitcoin.
- Harry, jdu do baráku! Airbnb pronajme dům ze Sám doma, v ceně je pizza i tarantule.
- YouTube začíná odměňovat tvůrce Shorts i v České republice.
- Favi spouští novou B2B službu Favi Extra. E‑shopům umožní sbírat bezplatně recenze na produkty.
- České Windy.com začalo předpovídat sucho pro celou planetu. Pomůže v lesnictví i afrických pouštích.
- Bude mít Canva konkurenci? Adobe Creative Cloud Express je nový bezplatný nástroj pro práci s grafikou.
- Rohlik.cz dává na trh limitovanou kolekci různých produktů. Nabízí dámská, pánská nebo dětská trička s nápisy, sklenice na víno, ponožky nebo dětské nádobí.
- Poháněno čistou energií. McDonald’s na svou novou, uhlíkově neutrální restauraci použil i ovčí vlnu.
Ze života marketingové agentury BESTETO
- Zajímá vás, jak vytěžit ze srovnávačů zboží maximum? Patrick, který se denně stará klientům o srovnávače zboží, sepsal 5 tipů, díky kterým to zvládnete levou zadní. Pomoci vám může například aplikace Bidding Fox.
- Cookies 2022, téma, o kterém se v poslední době mluví napříč celým internetem. Víte, co všechno se s příchodem nového zákonu změní? To se dozvíte v našem článku!
- Máme venku další díl Oranžády! Tentokrát jsme si s Vláďou Trevisanem ze společnosti Rigoro povídali o tom, kdy by měl začít e‑shopař řešit na e‑shopu aktivní cenotvorbu a jak ji správně nastavit, aby přinášela výsledky.
- Vánoce jsou za námi A tak bychom vám za celé BESTETO chtěli popřát hodně štěstí, zdraví a úspěšný start do nového roku. Děkujeme vám, že jste s námi letos prožili jak hezké, tak i náročnější chvíle. Moc si toho vážíme.
28. 12. 2021
Komentáře (0)