Chcete zvýšit návštěvnost z organického vyhledávání a dostat váš e‑shop na vyšší pozice ve vyhledávání? Pomoci by vám mohlo SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. Sepsali jsme pro vás 8 tipů, jak na SEO pro e‑shopy a ostatní weby.
1. Technické SEO je základ
Správně nastavené technické SEO je základem každé SEO strategie — než se do ni pustíte, ujistěte se, že jsou vaše stránky postaveny a strukturovány správně. V případě, že tam budete mít chybu, vyhledávače budou mít problémy s procházením a indexováním vašeho obsahu.
2. Vytvořte obsah pro všechny nákupní fáze
See — Think — Do — Care — rozprostřete obsah webu mezi všechny nákupní fáze zákazníka. Uživatel, který přijde na váš web se nejspíše nachází v pokročilé fázi nákupu. Pokud je však teprve na začátku nákupního procesu, bude hledat například recenze nebo srovnání s ostatními modely daného produktu.
Abyste zjistili, na jaká klíčová slova se váš e‑shop zobrazuje, můžete využít bezplatný nástroj Google Search Console. V tomto nástroji také zjistíte, na jakém typu obsahu byste měli ještě na svém webu zapracovat.
3. Označte správně produkty
Prodáváte oblečení, šperky nebo elektroniku? Nezapomeňte, že každá varianta produktu by měla mít vlastní URL adresu, ve které budou obsaženy jednotlivé parametry daného produktu (např. vaseshop/tricko-cervene, vaseshop/tricko-zelene nebo /tricko-l-cervene).
Doporučujeme tyto podstránky opatřit ještě canonical značkou, která směřuje na hlavní podstránku produktu, aby nedošlo k duplicitě.
4. Zachovejte slevové URL adresy
Pokud máte na e‑shopu pravidelné akce (Black friday, Den Matek, povánoční výprodej), ujistěte se, že vždy použijete stejnou URL adresu.
Vhodná URL adresa:
- vaseshop.cz/black-friday
- vaseshop.cz/den-matek
- vaseshop.cz/povanocni-vyprodej
Nevhodná URL adresa:
- vaseshop.cz/black-friday-2022
- vaseshop.cz/den-matek-2022
- vaseshop.cz/povanTIPV ocni-vyprodej-2023
Po skončení akce stránku nemažte a nechte ji aktivní. V případě, že byste ji smazali, Google by musel při další akci novou stránku najít a zaindexovat. Na této stránce můžete uživatele například informovat o tom, jaké produkty byly v předchozí akci nebo na jaké produkty se můžou těšit příště.
5. Na výkonu e shopu záleží
Core Web Vitals = Načítání (LCP), interaktivita (FID), stabilita prvků na stránce (CLS). Pokud prodáváte produkty stejné nebo podobné jako vaše konkurence, Core Web Vitals mohou hrát velmi důležitou roli při určování toho, která stránka se bude zobrazovat v organické vyhledávání výše — jestli ta vaše nebo vaší konkurence.
Vhodně optimalizované stránky z hlediska Core Web Vitals vám pomohou dosáhnout vyšších pozic ve vyhledávání. Zajímá vás, jaký je stav vašich metrik na e‑shopu? To zjistíte jednoduše přes nástroj GSC (Google Search Console).
6. Buďte trpěliví
SEO je dlouhodobá aktivita a proto lze výsledky očekávat až za několik měsíců. Pokud máte všechny základní a technické prvky webu správně nastaveny, můžete psát články na blog nebo se věnovat linkbuildingu či jiným online aktivitám, které mohou podpořit váš e‑shop.
7. Vždy záleží na uživateli
Když uživatel zadá vyhledávací dotaz, Google se mu snaží najít ty nejrelevantnější výsledky k jeho dotazu. Snažte se tvořit obsah pro vaší cílovou skupinu, staňte se odborníkem na dané téma a tvořte přínosný a originální obsah.
TIP: V případě, že umíte anglicky, můžete si pustit video o optimalizaci pro vyhledávače od Alana Kenta ze společnosti Google.
Udělali jste všechny zmíněné kroky a stále se vám nedaří dosáhnout požadovaných výsledků? Neváhejte nás kontaktovat.
Komentáře (0)