6 tipů, jak využít umělou inteligenci ChatGPT

Pravděpodobně už jste slyšeli o umělé inteligenci (AI), která dokáže psát texty podle zadaných podmínek. Jedná se o aplikaci ChatGPT, která je zdarma a dokáže si hravě poradit s texty nad kterými člověk často tráví relativně dost času. Tohle je další důkaz toho, že oblast online marketingu je odvětví, které se posouvá mílovými kroky. Mnoho marketérů má ale z umělé inteligence strach. My se vám pokusíme ukázat, že se bát nemusíte a ukážeme vám 6 tipů, jak využít ChatGPT v praxi.

Co je to ChatGPT

ChatGPT (Generative Pre-training Transformer) je vyspělá technologie z oblasti umělé inteligence, která umožňuje vytvářet přirozenou a intuitivní komunikaci s počítačem. Tento jedinečný model natrénovaný OpenAI je schopen generovat text, který se velmi podobá tomu, jak by ho napsal člověk. Díky své schopnosti rozumět a interpretovat různé jazykové vstupy, se ChatGPT stává cenným nástrojem pro automatizaci komunikace v různých oblastech — od zákaznické podpory až po tvorbu obsahu. 

1. Dotaz na regulární výraz

Pokud s regulárními výrazy nepracujete pravidelně, ale občas je potřebujete využít, je ChatGPT skvělým pomocníkem. Jednoduše napíšete, co chcete hledat – např. budete chtít z Google Search Console vytáhnout všechny dotazy, které začínají “jak na” nebo končí na “návod”, abyste stránkám, na kterých se zobrazují přiřadili schéma HowTo.

Dotaz na aplikaci bude vypadat následovně:Napiš regulární výraz, který začíná “jak na” nebo končí “návod” s využitím RE2 syntaxe”. Teď už stačí jen tento výraz vložit do Google Search Console.

Regulární výrazy využijete i například v aplikaci Mergado nebo při jiných dotazech na větší množství informací z databází. 

Dotaz na regulární výraz

2. Vytvoření vzorce v Excelu

Téměř všechny kancelářské profese pracují s nějakým tabulkovým kalkulátorem. I zde můžete využít ChatGPT. Například máte seznam Meta Title a chcete odhalit ty, které jsou moc dlouhé.

Pokyn do aplikace bude vypadat následovně:Napiš vzorec do excelu, abych našel obsah buněk, který je delší než 60 znaků. Když je podmínka splněna napiš “chyba”, když není napiš “v pořádku””.

Vytvoření vzorečku v Excelu

A je to. Tento vzorec můžete jednoduše vložit do Excelu a používat ho. Při některých vzorcích ale buďte opatrní. Ne vždy to umělá inteligence zvládle bezchybně a potřebuje tak manuální úpravu. 

3. Vlastní konverzní událost

Díky vlastním konverzním událostem dokážete od uživatelů vašeho webu zjistit velké množství dalších informací, které by jinak zůstaly skryté. Chcete si do Skliku posílat události? Například kolik uživatelů doscrollovalo do 75 % stránky?

Jednoduše tento požadavek napište do ChatGPT: “Napiš konverzní akci pro sklik, kdy uživatel doscrolluje do 75 % stránky.” 

Kód následně jednoduše zkopírujte a vložte jako Vlastní HTML do Google Tag Manageru, případně napřímo do vašeho webového řešení. V Google Tag Manageru musíte správně zvolit, kdy se má spouštět. Opět je potřeba tento kód otestovat, zda skutečně dělá to, co má. 

Vlastní konverzní událost

4. Příprava podstránky FAQ (často kladené otázky)

Chcete předejít velkému množství dotazů na vaši zákaznickou linku? Chcete se inspirovat, jaké otázky byste měli zodpovědět ve vašich FAQ (často kladených otázkách)? Umělá inteligence vám poradí.

Stačí se zeptat: “Napiš nejčastější otázky, které se týkají péče o šperky.”.

Nejčastější otázky v péči o šperky

Po chvilce vám vyjede seznam nejčastějších otázek, které uživatelé mohou v souvislosti s péčí o šperky mít. Nyní tyto otázky můžete spojit s dotazy ze zákaznické linky a doplnit na váš web. 

5. Tvorba obsahu

Google téměř ihned reagoval na rostoucí zájem o psaní popisků kategorií, produktů a Meta Decription pomocí umělé inteligence. Google by totiž měl texty psané umělou inteligencí penalizovat. Na druhou stranu svá slova v poslední době Google mírní. Tvrdí, že se nesmí jednat o neužitečný obsah. Pokud je tedy obsah vygenerovaný umělou inteligencí užitečný, lze ho skutečně využít bez penalizace ze strany Google?

Kdo ví. Pokud se tedy nebojíte penalizace, můžete si nechat od umělé inteligence sepsat například popisek nějaké kategorie. Vždy si jej ale přečtěte a upravte tak aby skutečně dával smysl. ChatGPT často potřebuje celkem přesnou specifikaci toho, co by měl napsat.

6. Scénář k videu a další využití

Kromě tvorby obsahu lze umělou inteligenci využít i pro generování různých nápadů. Potřebujete sepsat scénář k videu? Chcete vysvětlit složitý pojem? Potřebujete navrhnout strukturu článku? Vymýšlíte slogan pro nějakou kampaň? Všechny tyto otázky a mnohem více je umělá inteligence schopna připravit.

ChatGPT a umělá inteligence může být do budoucna velkým pomocníkem. Nebojte se vyzkoušet, co všechno dovede. Často může pomoci při řešení triviálních úkonů a ušetří tak čas. Ať chcete nebo ne, umělá inteligence je budoucnost.

26. 01. 2023

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.