Jak začít prodávat na Allegru: Kompletní průvodce pro e‑shopy

Na Allegru za poměrně nízké poplatky oslovíte tisíce nových zákazníků a silně podpoříte růst svých prodejů. Tento průvodce vám krok po kroku ukáže, jak začít – od registrace účtu po úspěšné vystavení vašich produktů.

1. Jak založit firemní účet na Allegru

Prvním krokem je registrace vašeho firemního účtu. Allegro nabízí několik regionálních verzí:

TIP: Myslete na to, že je důležité zvolit regionální verzi, která nejlépe odpovídá trhu, kde chcete primárně prodávat. Na tomto trhu musíte mít své nabídky vždy vystavené, dodatečně můžete ty stejné produkty vystavit na dalších trzích. Po založení účtu už nebudete moct výchozí storefront změnit.

Postup registrace:

  1. Potvrďte registraci přes e‑mail (Odkaz v e‑mailu je platný 24 hodin, pokud se budete chtít k registraci vrátit po uplynutí této doby, musíte formulář vyplnit znovu).
  2. Vyberte způsob, jak chcete účet používat –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ tedy jako prodejce.
  3. Ověřte bankovní účet (ověřovací převod je ve výši 10 Kč nebo 1 €, peníze dostanete vráceny na účet během několika dní). 
    • Převod musíte provést z bankovního účtu registrovaného na firmu, kterou jste uvedli v registračním formuláři.
  4. Nastavte prodejní politiku:
    • podmínky pro vrácení zboží
    • reklamační podmínky
    • ceník dopravy
  5. V další fázi vystavte produkty.
  6. Na závěr proveďte ověření údajů o společnosti a nastavení výplat.

Náhled nastavení firemního účtu. Zdroj: www.allegro.cz

2. EAN kódy: Klíčový parametr pro produkty

Abyste mohli na Allegru prodávat, musí vaše produkty obsahovat správné EAN kódy, zejména pokud se pohybujete v kategoriích, kde jsou povinné. EAN kódy by měly pocházet z databáze GS1, což je globální standard pro jedinečnou identifikaci produktů.

Jak z GS1 zakoupit EAN kódy, pokud je ještě nemáte

Tento proces zahrnuje několik klíčových kroků:

  • Registrujte se u národní pobočky GS1 ve vaší zemi.
  • GS1 přidělí unikátní číselný prefix, který bude součástí každého EAN kódu, který vytvoříte. Tento prefix identifikuje vaši firmu jako vlastníka kódu.
  • Vygenerujte produktům EAN kódy pomocí přiděleného prefixu. Každý kód bude specifický pro jeden výrobek a jeho variace (např. různé barvy nebo velikosti).
  • Kódy musíte spravovat a udržovat aktuální. Pokud přestanete prodávat konkrétní výrobek, nemůžete jeho EAN kód znovu použít pro jiný produkt.

Až kódy získáte, nezapomeňte je ověřit

EAN kódy byste měli ověřit, aby byly správně zapsány v globálním registru GS1. K tomu využijete nástroj Verified by GS1, který správnost a platnost EANů kontroluje přímo v globální databázi.Allegro odstraňuje nabídky, které obsahují nesprávné nebo neplatné EAN kódy. Pro kategorie, kde je EAN povinný, nebudete moct znovu zveřejnit ani upravit nabídky, dokud nezadáte správný kód.

Ověřování EANů pomocí Verified by GS1. Zdroj: www.gs1.org/services/verified-by-gs1

Pokud spravujete své feedy pomocí nástroje, jako je Mergado, můžete provést audit EAN kódů, který vám pomůže identifikovat chyby ve feedu, jako například nepovolené hodnoty (například písmena nebo jiné znaky), neexistující nebo prázdné EAN kódy a duplicitní hodnoty EAN.

Jak funguje nahrávání produktů

Vaše produkty nahrajete na Allegro buď:

  • manuálně po jednom pomocí vystavovacího formuláře
  • hromadně ze souboru (až 10 000 nabídek najednou)
  • přes API (například pomocí aplikace Mergado Marketplaces)

Vystavení ze souboru či pomocí vystavovacího formuláře může mít tyto nevýhody:

Je to časově náročnější:

  • u použití Allegro souboru musíte nejprve naklikat všechny kategorie, ve kterých chcete prodávat
  • až na základě toho vám Allegro vygeneruje šablonu, kterou vyplníte a nahrajete ji zpět do marketplacu
  • následně proběhne validace na straně Allegra
  • poté si stáhnete soubor se zpětnou vazbou, abyste opravili chyby
  • tento soubor pak nahrajete znovu tolikrát, dokud neprojde validací

Údaje o nabídce se nebudou synchronizovat automaticky (např. cena) a nebude se synchronizovat ani dostupnost zboží.

Nahrávat produkty je nejsnazší přes API

Využitím chytrých aplikací jako Mergado Marketplaces dokážete:

  • synchronizovat dostupnosti každých 15 minut
  • pravidelně synchronizovat produktová data
  • rychle a snadno provádět listing produktů
  • automaticky deaktivovat nabídky při vyprodání produktu a její aktivace při opětovném naskladnění

Před aktivováním aplikace Mergado Marketplaces v Mergado Store byste měli mít připravený:

  • ověřený firemní účet na Allegru
  • produktový feed v Mergado Editoru s EAN kódy z GS1
  • Heureka/​​Mall dostupnostní feed

3. Produktový a dostupnostní feed: Co jsou a jak fungují?

Pokud jste nováčkem ve světě online prodeje, můžete se setkat s termíny jako „produktový feed“ a „dostupnostní feed“. Jaký je mezi nimi rozdíl a proč jsou tak důležité?

Produktový feed:

Produktový feed je strukturovaný soubor, který obsahuje všechny potřebné informace o produktech, které nabízíte na marketplace, jako jsou názvy produktů, popisy, ceny, EAN kódy a další.

Dostupnostní feed:

Dostupnostní feed obsahuje aktuální informace o dostupnosti produktů.

TIP: Aby vše fungovalo správně, musí být ID produktů v produktovém i dostupnostním feedu totožné. Poté dokáže aplikace Mergado Marketplaces napárovat vaše data z produktového a dostupnostního feedu. Dostupnost na Allegru se vám bude synchronizovat každých 15 minut.

ID produktu v produktovém feedu

ID produktu v dostupnostním feedu

4. Tipy na závěr

  • Pokud nemáte přístup k dostupnostnímu feedu ve správném formátu, můžete si jej snadno vytvořit v Mergado Editoru.
  • Zkontrolujte, že váš e‑shop umožňuje přístup k feedu, například na platformě Shoptet, kde můžete nastavit jeho správné zabezpečení, aby k němu mohlo mít Mergado přístup.

Více informací o formátu feedů najdete na oficiálních zdrojích:

Úspěšná expanze na Allegro vyžaduje precizní nastavení produktových a dostupnostních feedů, správné EAN kódy a registraci na vhodném trhu. Použitím nástrojů jako Mergado a Mergado Marketplaces jednoduše zajistíte, že vaše nabídky budou vždy splňovat požadavky Allegra a zůstanou viditelné pro zákazníky.

Pokud potřebujete další pomoc se správou feedů nebo jinými technickými záležitostmi, neváhejte se obrátit na Besteto odborníky, kteří vám s tímto procesem rádi pomohou.

Lenka Tichá
15. 10. 2024
Lenka pracuje na pozici PPC & Social Media Ads Specialist a pravděpodobně se potkáte, pokud budete potřebovat nasadit kampaně na Facebooku, Instagramu nebo Google. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.