Google Ads skripty vám poskytnou hlubší pohled do dat a ušetří peníze

Google Ads skripty jsou ideální pro automatizaci a optimalizaci kampaní. V tomto článku se zaměříme na tři užitečné skripty, které vám poskytnou hlubší pohled do dat, pomohou optimalizovat výkon produktových kampaní a identifikovat neefektivní vyhledávací dotazy.

Co jsou Google Ads skripty

GA skripty jsou krátké kódy v JavaScriptu, které umožňují automatizovat správu Google Ads. Pomocí nich tak můžete zrychlit mnoho úkonů a ušetřit čas při opakovaném nastavení reklam.

Návod, jak skripty přidat do Google Ads účtu: 

  1. Otevřete Google Ads a v levém menu vyberte Nástroje.
  2. Přejděte do sekce Hromadné akce a klikněte na Skripty.
  3. Klikněte na modré tlačítko + (Nový skript).
  4. Vymažte předvyplněný text a vložte zkopírovaný skript.
  5. Uložte skript a klikněte na Spustit bez náhledu.
  6. Po spuštění povolte skript.

TIP: Následně si můžete skripty buď spouštět ručně podle potřeby, nebo si nastavit jejich automatické spouštění – například každou hodinu, denně, týdně, či měsíčně.

1. Performancer Max Insights Script

Jedná se o skript od známého PPC specialisty Mike Rhodes, který vám poskytne detailní pohled na data, která vám Google standardně nesdělí. A proto je nezbytnou součástí každého Google Ads účtu. 

Nejdůležitější funkce skriptu je zobrazení alokace rozpočtu mezi kanály (Search, Shopping, Video a Displey). Toto zobrazení vám umožní kampaň dále optimalizovat, omezit cílení na video či displey a získat tak mnohem relevantnější traffic na váš web. Dále díky skriptu budete mít detailní přehled o výkonu jednotlivých skupin podkladů (Asset groups), což vám usnadní jejich optimalizaci.

2. FlowBoost 

Tento skript vezme data jednotlivých produktů z vašeho Google Ads účtu a na základě předem daných kritérií (počet dní, minimální počet impresí pro zombie produkty, a pod.) vám jednotlivé produkty oštítkujte

Skript vám rozdělí produkty do 5 kategorii: 

  • Over-Index
    • Tato kategorie zahrnuje produkty, které jsou z hlediska výkonu nejlepší. Přinášejí nejvyšší zisk a fungují výrazně lépe, než je očekávaný cíl.
  • Index
    • Do této kategorie patří produkty, které splňují očekávání a dosahují stanovených cílů. Jsou stabilní a spolehlivé.
  • Near-Index
    • Produkty v této kategorii mírně zaostávají za cílem, ale stále mají potenciál dosáhnout lepších výsledků.
  • Under-Index
    • Sem spadají produkty, které neplní očekávání a jejich výkon je podprůměrný.
  • No-Index/Zombie
    • Tato kategorie zahrnuje produkty, které mají nízkou či nulovou viditelnost. Mohou však mít potenciál, pokud jim dáte více prostoru.

Tyto oštítkované produkty pak lze rozdělit do separátních kampaní a začít více pracovat s jejich samotným výkonem a tím pádem lze omezit utrácení za produkty, které nejsou profitabilní. U produktů označených jako No-Index nebo Zombie má Google tendenci po čase některé z nich přestat zobrazovat. Proto je důležité tyto produkty čas od času znovu aktivovat a otestovat, jestli by nemohly začít přinášet lepší výsledky.

TIP: Nalezne mnoho strategii, které s tímto skriptem otestovat. V Bestetu doporučejeme vyzkoušet Heroes and Villains strategii, kde využijete potenciál tohoto skriptu naplno

3. Non-Converting Search Term

Performance Max (PMax) omezuje přístup k datům a skryté vyhledávací dotazy slučuje nebo vůbec nezobrazuje. Tento skript odhalí dotazy, za které zbytečně platíte, ale nepřinášejí prodeje.

Non-Converting Search Term kontroluje neefektivní vyhledávací dotazy, které přivádí kliknutí, ale nepřinášejí žádné konverze. Upozorní vás prostřednictvím emailu s přehledem v Google Sheetu. Následně tyto vyhledávací dotazy můžete vyloučit.

TIP: Momentálně je lze vyloučit pouze na úrovni celého účtu, nebo přes formulář, který vám umožní vyloučení na úrovni kampaně (musíte požádat na Google Podpoře). Do budoucna by měla být možnost vyloučení přímo v rozhraní Google Ads. 

Ve skriptu musíte: 

  • vyplnit prázdnou Google tabulku,
  • zadat e‑mail na který vám bude chodit upozornění (můžete si upravit předmět e‑mailu, pokud skript používáte na vícero účtech),
  • určit období, za které chcete kontrolovat vyhledávací dotazy (defaultně je nastaveno 90 dní), minimální počet kliknutí (defaultně je 100) a minimální počet konverzí (defaultně je 0.5). Tyto hodnoty si musíte přizpůsobit vlastnímu účtu, jelikož zde bude záležet kolik máte v průměru konverzí a prokliků z kampaně. 

Správné Google Ads skripty vám mohou pomoci se správou kampaní a zlepšit jejich výkon. V dalších článcích se na jednotlivé skripty podíváme podrobněji a ukážeme si, jak je využít na maximum pro vaše kampaně.

Nevíte si rady s Google Ads? Spojte síly s Bestetem.

    Daniel Jirásek
    26. 11. 2024
    Dan do Besteta nastoupil v září na pozici PPC Specialisty. Zde se stará klientům o kampaně v systémech, jako je Google ADS, Sklik a Facebook.

    Témata:

    Komentáře (0)

    Přidat komentář

    Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
    Váš komentář podléhá ruční kontrole.