Už nějakou dobu vládnou online marketingu sociální sítě — podle aktuálních průzkumů vede hlavně Facebook, Instagram a TikTok. Na přední příčky se ale dostávají i další sociální platformy, které jsou favority především v zahraničí. Jednou z nich je například Pinterest. Že nevíte, o co se jedná? Tak si to pojďme upřesnit.
Pinterest si můžete představit jako veřejnou virtuální nástěnku, na kterou si můžete připíchnout pomocí pinů (klíčových slov) různé obrázky nebo videa, které se vám líbí a sdílet je s vašimi přáteli a lidmi z celého světa. Počet vytvořených nástěnek není nijak omezen, proto si jich můžete vytvořit kolik jen budete chtít. Můžete je rozdělit i do různých kategorií – např. sport, cestování, vaření, pečení nebo kosmetika.
Ze začátku to nepřehánějte s množstvím nástěnek a vytvořte si jich jen pár. Ideálně takové, u kterých víte, že do nich budete pravidelně vkládat kvalitní obsah.
Mimo osobní účely můžete tuto sociální síť využívat i pro ty firemní, jako je propagace značky nebo produktů.
Kdo je na Pinterestu?
Jak jsme už zmínili, v zahraničí patří Pinterest mezi jednu z oblíbených sociálních sítí. Počet nových uživatelů tam vzrostl oproti roku 2019 o 42 % a dosáhl hranice 478 milionů aktivních uživatelů za měsíc. Pomalu, ale jistě roste popularita i u nás. V posledních letech se počet uživatelů zvýšil o 43 %, což znamená 1 600 000 aktivních uživatelů za měsíc, z čehož drtivou většinu tvoří převážně ženy.
I když Pinterest ještě není schopen konkurovat ostatním platformám, potenciál týkající se propagace a prezentace produktů opravdu má.
48 % uživatelů na Pinterestu i nakoupí
I když to na první pohled nevypadá, Pinterest je více než jen sociální síť. Ze statistik vyplývá, že se jedná o skvělé místo pro nákup a prodej věcí — nakupování je nejvyšší prioritou až pro 48 % uživatelů na Pinterestu. Srovnáme-li tento údaj s jinými sociálními sítěmi, zjistíme, že na Facebooku nakupuje jen zhruba 14 % uživatelů, a to stejné platí pro Instagram.
Firemní účet a statistiky
Pokud se rozhodnete si založit firemní účet, budete mít k dispozici statistiky. Díky nim budete moci měřit dopady svých příspěvků a sledovat jejich statistiky týkající se návštěvnosti profilu, počtu zobrazení příspěvků (pinů) nebo repinů (převzaté piny).
Statistiky jsou cenným zdrojem informací, který vám pomůže tvořit zajímavý a poutavý obsah.
Propagace na Pinterestu
I na Pinterestu můžete své produkty a služby propagovat, a to prostřednictvím:
1. Rich Pins
Tvůrci a správci Pinterestu s podnikateli a firmami sympatizují, a proto vyvinuli speciální nástroje a funkce usnadňující propagaci jejich produktů. Jednou z takových funkcí jsou i „Rich Pins“, díky kterým lze k příspěvku vložit kromě popisku a hashtagů také další důležité informace, které se u běžných pinů neukazují.
2. Shop Look Pins
Podobnou funkcí jsou také „ Shop Look Pins “ , které bychom mohli přirovnat k prodejním příspěvkům na Instagramu. Tento nástroj lze použít k označení jakéhokoli produktu obsaženého na obrázku. Tato označení se zobrazují jako malé bílé tečky, na které uživatelé mohou kliknout a zobrazit další informace – včetně cen, dostupnosti na skladu, akcí a odkazu na nákup.
3. Promoted Pins
Další funkcí jsou takzvané „Promoted Pins“. Jedná se o reklamu, která se postará o to, aby daný příspěvek vidělo více lidí z vaší cílové skupiny.
Jak vidíte, Pinterest může být pro určité firmy a podnikatele další sítí, kterou mohou dobýt. Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu zde není zatím až taková konkurence. Tak co, pustíte se do toho? Dejte nám vědět do komentářů.
Komentáře (0)