Shopcamp 2018: BESTETO přijelo se zářivě oranžovou stěnou a dovezlo odtud několik postřehů z přednášek

Letos jsme byli na Shopcamp obzvláště zvědaví. Poprvé jsme totiž jeli na nějakou akci jako vystavovatelé s vlastním stánkem. Musíte uznat, že to už je velká výzva.

Hledejte zářivě oranžovou, to jsme my

Poučeni ze svých vlastních chyb z minulého roku jsme se tentokrát na Shopcamp vydali už den předem. Užili jsme si pohodovou cestu vlakem, vstřebávali jedinečnou večerní atmosféru Prahy a ráno jsme jako rybičky vyskočili (alespoň většina z nás) v 6:30 — připravení jít si zabrat svůj kus místa přímo v budově ČVUT.

Přípravy na tuto konferenci byly v plném proudu už od časného rána. Zkušeně jsme se vrhli do stavby našeho nového stánku a mezitím okukovali, jaké dobroty si pro nás organizátoři přichystali a samozřejmě jací kolegové markeťáci jsou kolem nás.

Jak jinak začít Shopcamp než selfiečkem. Někteří z nás se už pustili do ochutnávání chlebíčků

O povídání nebylo nouze

Úderem desáté vše začalo a my jsme natěšeně čekali, až se k našemu stánku začnou trousit první e‑shopaři. A chodili. Někteří s námi měli domluvenou konzultaci zdarma, jiní byli jen zvědaví, co se za tou oranžovou skrývá. Sem tam se zastavili kamarádi markeťáci a probrali s námi, co nového se v tom neustále měnícím online světě děje.

Mezitím jsme si poctivě rozdělili službu — někdo šel poslouchat na přednášky, někdo zůstal na stánku a ostatní workshopovali. 

Na Shopcampu nebylo o dobroty nouze, takto vypadal náš oběd

Dohromady jsme jako tým snědli pěkné množství chlebíčků s výbornou škvarkovou pomazánkou, upíjeli skvělou jahodovou limonádu a cpali se čoko buchtami. To, že byly stoly s jídlem 5 kroků od našeho stánku, je fakt čistě náhodný.

Čas jsme si našli i na relax na pohodlných lehátkách
Soustředění na přednáškách bylo stoprocentní, zaujatý pohled Kuby je toho důkazem

Postřehy z přednášek

A abyste věděli, že jsme se opravdu jen necpali, přinášíme několik postřehů z přednášek.

Tipy pro efektivní využití Google Analytics — Stanislav Vaško

  • Nezapomínejte odpojovat přístupy bývalým spolupracovníkům (i agenturám, které s vámi dříve spolupracovaly).
  • Očistěte data od přístupů svých zaměstnaců, vývojařů atd.
  • Využívejte segmenty návštěvnosti, například návštěvnost bez míry opuštění. Měřit zvlášť muže a ženy, věk, placenou a neplacenou návštěvnost. Případně si nastavte vlastní segmenty.
  • Měřte události — jakékoliv vás napadnou, například e‑shopaři by se měli zaměřit na důležitou stránku Produkt. Testujte boční a horní menu.
  • Nezapomeňte si zjistit, co lidé na vašich stránkách hledají.
  • Přímo v GA si veďte poznámky — výpadky webu, kreditu, nový web atd.
  • Kontrolujte si přístupy na stránky 404.
  • Značkujte si kampaně podle UTM parametrů.

Workshop o Google Analytics — Zbyněk Hyrák

  • Stará Google SEARCH console uchovávala data pouze na 90 dní – v nové verzi již na delší období.
  • Nikdy nedávejte na události na webu UTM parametry do URL adres. Jedná se o hrubou chybu, rozhodíte si tím data. Používejte například pouze na kampaně mimo váš web.
  • Last click akviziční model není fér. To je jak kdyby se veškeré zásluhy hokejového družstva přisuzovaly pouze hráči, co dá branku.

Najděte procesy, které vás brzdí a stojí moc peněz! — Jan Kalianko

  • Manažer musí vědět, jakou má chybovost. Pokud to neví, nemá na této pozici co dělat.
  • Vyzkoušejte firemní rotaci, ať si lidé vyzkouší různé pracovní pozice. Pochopí problém z druhé strany, což pomůže při řešení problémů.
  • Problémy vaší firmy můžete zjistit třeba ze statistiky zákaznické podpory. Mrkněte na nejčastější dotazy a vyřešte je tak, že chybějící info přidáte přímo do e‑shopu.

Za lepší weby! Nejčastější faily na webech, jak je odhalit a odstranit — David Mareček

  • Nejde pochopit, co děláte — ukažte někomu cizímu svůj web na 5 s a zeptejte se ho, jestli chápe, co prodáváte. Co je cílem webu?
  • Nedůvěryhodnost — můžete jí předejít tak, že použijete konkrétní čísla (například že jste na trhu 20 let). Ukažte hodnocení z Heureky, že máte Ověřeno zákazníky, vaše certifikáty. Lidé se pak na vašem e‑shopu nebudou bát nakupovat.
  • Nemyslíte komplexně — díváte se jen na konverze. Uvědomte si, že zákazník přichází přes různé kanály a prochází přes několik nákupních fází.
  • Řešíte jenom home page — uvědomte si, kam ve většině případů odkazujete z placených i neplacených kanálů — na produkty a kategorie. Proto by důležité informace měly být i tady, nejenom na home page. Je dobré si všude umístit i vaše konkurenční výhody.
  • Nedáváte potřebné info – dávejte jich spíš více než méně. Mějte přehledné info o dopravě a platbě. Řekněte lidem, co je součástí balení, jestli obrázky produktů na webu odpovídají realitě atd.
  • Kašlete na mobily — mobil většinou stojí na počáteční fázi nákupního procesu. Je dobré si uvědomit, že podíl nákupů z něj bude dál stoupat.
  • Nutíte uživatele myslet — myšlení bolí,  tak do něj vaše zákazníky nenuťte. Držte se zajetých zvyklostí (například toho, že je na stránce nejdůležitější tlačítko “koupit” a ne “oblíbené”.
  • Netušíte, co se na vašem webu děje — jak se na něm zákazníci pohybují? Zjistěte to. Využijte heatmapy (například Smartlook) — mrkněte se, kam uživatelé klikají, kde se myší zastavují atd.
  • Netestujete a nevyhodnocujete změny — to můžou vyřešit poznámky v Analytics, Eventy v Analytics, případně A/B testování.
  • Neřešíte zpětnou vazbu — projděte si hodnocení na Heurece, co o vás píšou na sociálních sítích, co se řeší na zákaznické podpoře. Googlujte o svojí firmě. A pak s tím něco udělejte.
  • Náročnost x přínosnost změn — než se do nějaké změny pustíte, uvědomte si, jestli se vám opravdu vyplatí čas, který do toho investujete v porovnání s tím, co se vám vrátí.

Palec nahoru za přednášku od nás získává David Mareček. Mělo to spád a odnesli jsme si užitečné tipy, které se dají použít nejenom u e‑shopů.

Organizátorům Shopcampu děkujeme za vydařenou akci a těšíme se příští rok!

Nikča

17. 09. 2018

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.