Když jsem před pár týdny v brzkých ranních hodinách vyrážel na školení do Prahy, neměl jsem velká očekávání. Přece jenom jsem již absolvoval několik školení na vyhodnocování kampaní a to i pod vedením Petry Větrovské. Ale nakonec jsem se vracel s dobrým dojmem a popsaným zápisníkem.
Ukázalo se, že vyhodnocování PPC kampaní je oblast natolik rozsáhlá, že vždy je prostor dozvědět se něco nového, případně si některé metody osvěžit.
Z mých zápisků
- Reevidovat cíl — PNO se může v letech měnit. Vyšší PNO může znamenat vyšší zisk při vyšším obratu.
- Je třeba zkoušet i to, co v úvodním nastavení nefungovalo — od té doby se mohl zlepšit e‑shop, relevance, skóre kvality.
- Dokud nemáme konverze, vyhodnocujeme na základě Míry prokliku (špatný inzerát) a Míra opuštění.
- Vyhodnocujte PPC kampaně podle ostatních zdrojů — zde jde vidět, jak “rostou” PPC oproti jiným kanálům.
- Měřte i nekonverzní cíle na webu — rezervace produktů, emaily. Přidejte si je do vlastních sloupců v AdWords.
- Do Google Analytics (dále jen GA) importujte náklady, konverze jak z Skliku (script od Standy Jílka import nákladů do GA nebo přes Mergado s aplikací Sklik GA Importer), tak z AdWords. Vyhodnocujeme pak na jednom místě.
- Výsledky sestavy z Skliku dostanete do GA pomocí upravení utm parametrů u kampaně, nastavíte hodnotu {campaign}|{adgroup}, pomocí filtru to nechat v GA rozpadnout.
- Pozor v GA na platební bránu, pokud vám “bere” konverze, tak je třeba ji přidat do seznamu vyloučených zdrojů v “nastavení služby”.
- Do GA přidejte metriku Výpočet PNO pomocí Vypočítané metriky.
- V AdWords zlepšujte Podíl ztracených zobrazení (hodnocení), hlavně u těch konverzních kampaní.
- V AdWords lze nastavit větší délku cookies. V GA je délka cookies 6 měsíců (lze nastavit delší období). Hodí se u delšího nákupního procesu.
- Strukturujte kampaně tak, abyste eliminovali časté chození na úroveň sestav.
- Pozor na jaké dotazy se spouští inzerce. Vylučujte kw napříč kampaněmi, abyste přivedli uživatele na relevantní stránku.
- U vylučujících výrazů pište slova ve všech tvarech, s diakritikou i bez. Ve většině případů ve volné shodě.
- U brandové kampaně nastavte lokalitu i v zahraničí.
- TIP Větrovky: Na úrovni kampaně oddělte volnou modifikovanou shodu od přesné shody.
- TIP Větrovky: Pokud je v účtu již nějaká struktura kampaní, která mi nevyhovuje, tak vytvořím novou a nechám chvíli běžet souběžně.
- Vyhodnocování rozšíření — probíhá na kartě segment “Toto rozšíření vs. ostatní”.
- Z obsahových kampaní vylučte remarketingové publikum.
- Vyzkoušejte vše v účtu. Nedejte na pocit “to nebude fungovat”
Těchto 20 bodů obsahuje spoustu zajímavého, ale jednu věc jsem tam nenapsal. Důvod, proč navštívit tohle školení. Bylo totiž určené pro e‑shopaře a ne PPC specialisty. Správu inzerce uvidíte “jinýma očima” a už kvůli tomu stojí za to jej navštívit.
Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (0)