Spustili jste e‑shop, ale Seznam ještě nezaindexoval všechny důležité stránky do svých výsledků vyhledávání? Tady je návod, jak to urychlit. A nebojte, zvládne ho opravdu každý.
Abyste mohli získat návštěvnost z přirozených výsledků vyhledávání, vyhledávač (v tomto případě Seznam.cz) musí zapsat všechny vaše URL adresy do výsledků vyhledávání (tzv. SERP).
K tomu je nejdříve potřeba to, aby se o vašich stránkách dozvěděl. A v tom vám pomůže aplikace Seznam Index Checker, která pravidelně zasílá podstránky vašeho webu k procházení robotem Seznamu a tím urychluje jejich zaindexování. Jak tato aplikace pracuje a jak vám může pomoct, jsem vysvětloval v rozhovoru pro Mergado, najdete ho tady.
Kdy se vyplatí Seznam Index Checker používat?
- Máte nový web a chcete ho mít rychle zaindexovaný.
- Dlouhodobě není zaindexovaná nějaká část vašeho webu.
- Nedávno jste měnili meta description anebo title stránky — po přeindexování se bude zobrazovat aktuální verze v SERPu.
- Přešli jste z http protokolu na https. Nahradí se tím URL adresy z http za https, což může pozitivně ovlivnit míru prokliků.
- Přidali jste nové produkty do e‑shopu. Pokud je vyhledávač nezaindexuje, tak se nebudou zobrazovat na dotazy z vyhledávání.
- Napsali jste nové články na blog, které by mohly pokrýt vícero různých dotazů z vyhledávání. Hodí se pro zisk lepší pozice v SERPu.
Instalace této aplikace se vám nevyplatí v případě, pokud máte zaindexované všechny stránky a na webu neděláte žádné větší změny, které by se měly projevit i ve výsledcích vyhledávání.
Návod jak nastavit Seznam Index Checker
Nejprve se na adrese https://reporter.seznam.cz/wm přihlásíte do nástroje Seznam Webmaster.
V levém horním rohu otevřete rozbalovací nabídku +Přidat nový web a po rozbalení kliknete na +Přidat nový web (viz obr. 1).
Obrázek 1
Zobrazí se políčko, kam je potřeba napsat doménu vašeho webu a vybrat, jestli web jede na protokolu http/https (viz obr. 2). Dejte pozor na vložení www, pokud je prezentace webu umístěná na adrese ve tvaru www. vasedomena.cz.
Obrázek 2
Pokud máte svůj účet v Mergadu, přihlaste se do něj. Jestliže Mergado ještě nevyužíváte, tak si účet založte tady (prvních 30 dní je používání zdarma). Vyplňte požadované údaje a nahrajte site mapu, kterou chcete poslat do Seznamu. U většiny e‑shopů se site mapa nachází na adrese ve tvaru vasedomena.cz/sitemap.xml. Pokud byte ji tam nenašli, mrkněte se do Google nápovědy.
Jakmile se přihlásíte do Mergada, vytvořte nový export ze sitemapy vašeho webu. Nový export jde vytvořit na úvodní stránce v Mergadu kliknutím na “Nový export” (viz obr. 3). Podrobného průvodce, jak na založení exportu, najdete tady.
Obrázek 3
Po vytvoření nového importu si v aplikaci Seznam Index Checker (pro přechod na stránky aplikace klikněte sem) zvolíte, u kterého e‑shopu chcete aplikaci aktivovat a uložíte změny (viz obr. 4).
Obrázek 4
Teď přejděte do přehledu webu v Mergadu a otevřte přehled nového importu. Tady vidíte seznam aplikací aktivovaných u importu. Klikněte na Seznam Index Checker (viz obr. 5).
Obrázek 5
Objeví se políčko pro vložení API klíče z nástroje Seznam Webmaster, které bude potřeba vyplnit (viz obr. 6).
Obrázek 6
API klíč získáte v Seznam Webmasteru. Objeví se po rozkliknutí položky API klíč v levém menu (viz obr. 7).
Obrázek 7
API klíč zkopírujte do příslušného políčka v Seznam Index Checkeru a potvrďte.
Potom se objeví prázdné grafy apliakce, protože zatím nemá stažená žádná data. Během několika dní se začnou objevovat data ze Seznam Webmasteru.
Závěr
Zaindexování stránek je základem pro získání návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání. Pokud tento proces chcete urychlit, využijte možnost vyzkoušet aplikaci Seznam Index Checker zdarma po dobu 10 dní a sami v grafu uvidíte první výsledky. Počítejte ale s tím, že e‑shopu s několika tisíci podstránek trvá indexace asi 2 — 3 týdny, což znamená, že ve zkušební verzi zdarma se požadované výsledky nestihnou dostavit. Pokud byste se rozhodli tuto aplikaci používat dlouhodobě, vyjde vás na 186 Kč měsíčně.
Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (6)
Zdravím,
potřebuji poradit jak ověřit doménu. Jde to i nějak v administraci? Mám prestashop 1.7.6.1.
Díky za odpověd
Dobrý den, Mílo,
ověření jde provést obdobně, jak tento návod: https://forum.c4.cz/prestashop-google-search-console-overeni-vlastnictvi… popisuje pro Google Search Console. Pomocí Meta name značky nebo pomocí nahrání souboru na FTP do kořenového adresáře — tzn. že soubor bude dostupný na adrese domena.cz/soubor.txt
Za sebe bych preferoval nahrání souboru na FTP. Nahrání Meta name značky totiž vyžaduje úpravu šablony webu, tou si můžete něco pokazit a teoreticky se úprava může smazat při aktualizaci šablony.
Ahoj,
ráda bych se zeptala na postup o obrázku 2 — má tam být napsáno www, či nikoliv? tzn. poté se generuje ověřovací soubor pro URL https://razdvatri.cz ačkoliv normálně se používá www.razdvatri.cz
díky za info,
H.
Ahoj, Heleno,
zkoušel jsem a vypadá to, že seznam Seznam Webmaster nerozlišuje “www.” a “bez www.” takže by to teoreticky mělo být jedno. Pro jistotu použij verzi (www./bez www.), kterou používáš.