Asi tak před hodinou a půl od nás odešel poslední host PPC na stojáka #9. Jak to vypadalo tentokrát? Mrkněte se na report rychlý jako větrná smršť!
Povídání o Youtube
Jako spíkr březnového PPC na stojáka se tentokrát představil PPC konzultant z agentury Proficio Dominik Neckař. Dominika jsme pozvali na žádost všech, kteří si o něj v prosinci psali našemu BESTETO Ježíškovi.
Postřehy z Dominikovy prezentace
- Když tvoříte obsah na Youtube (YT), mějte čas na to se mu věnovat (nebo si někoho sežeňte) — je dobré reagovat na komentáře lidí, které často nejsou jenom pozitivní.
- Přemýšleli jste někdy nad tím, že YT je 3. největší vyhledávač v České republice a 2. na celém světě (přes 4 mld dotazů měsíčně)?
- Brzy možná přibyde celosvětová internetová Youtube TV. To by znamenalo nové výzvy a příležitosti pro PPCčkaře.
- Přestává platit to, že na YT je jenom nejmladší cílovka (15 — 24 let), zvyšuje se počet starších diváků. Pořád ale platí, že minimálně u té nejmladší generace 15 — 24 má YT vyšší sledovanost než televize.
- Při práci na YT máte k dispozici 3 reklamní formáty: Product Placement (spolupráce s Youtubery), bannery a videoreklama. Google chce začít víc využívat i out stream videa
- Jsou 3 formáty videoreklam — TrueView, BumperAds a nepřeskočitelná reklama. Dominikovi připadá nejzajímavější TrueView.
- Když jste na YT něčí odběratel, tak vám přijde upozornění o každém nově nahrátém videu. Což je rozdíl oproti Facebooku, který nejenom že neupozorňuje, ale kolikrát ani nezobrazuje nové příspěvky.
- Při nahrávání videí YT schroustá celkem cokoliv, takže se není potřeba úplně stresovat s rozměry nebo nějakými technickými specifikacemi. Je přizpůsobený tak, aby prakticky každý mohl videa nahrávat.
- Vyplatí se sledovat nejenom statistiky v Google AdWords, ale i v Youtube Analytics, protože tam máte víc detailů. Třeba míru udržení diváka.
- Aby mělo video na YT větší zásah, je potřeba, aby bylo veřejné. Pokud je video skryté, nelze komentovat ani sdílet. Je tedy dobré se na tom domluvit s klientem.
- Brand Lift je nejužitečnější pro zlepšení kreativy a cílení.
- U videí je důležité, aby začátky nebyly nuda. Stejně tak by se v nich mělo hned v úvodu zobrazit logo a ne až na závěr. Přičemž je celkem jedno, jestli logo umístíte dolů do pravého rohu nebo do horního.
- Existuje několik vzorců, podle kterých se dá řídit to, kdy je vhodné spouštět jak online, tak offline reklamu. Dominikova oblíbená strategie je tato: nejdříve začít s TV kampaní, protože ta má nejširší zásah lidí a někdy v jejím průběhu zapnout i tu online. Tím pádem totiž zacílíte i na lidi, kteří TV nemají, ale i ty, kteří ji mají a uvidí video na obou frontách. Posílíte tím povědomí o značce.
- Jak zjistit nejlepší timing pro spuštění reklamy? Zeptejte se klientů, kdy je jejich top sezóna a sledujte údaje v Google Analytics/Skliku, kdy vzrostla návštěvnost z organicu.
- Při cílení reklamy si můžeš vybrat weby, kde nechceš, aby se zobrazovala tvoje reklama. A naopak si vybrat weby s vhodným obsahem pro tuto reklamu, kde chceš, aby se zobrazovala. Je dobré si u těchto webů ověřit návštěvnost nebo to, jak pracují se zdroji návštěvnosti s pomoci Similar Webu.
- Můžete mít video reklamu sebelépe naplánovanou, ale pokud kreativa nestojí za nic, tak je vám to houby platné. Dobrá kreativa je základ.
27. 03. 2018
Komentáře (0)