Nemohli jsme si nechat ujít pondělní Google workshop o blížící se vánoční sezóně. A přímo z něj jsme přinesli několik postřehů.
Následující data jsou založena na údajích z roku 2016.
Postřehy z vánočního Google workshopu
- Google ve svém vyhledávání řadí jednotlivé dotazy do několika tematických skupin. V období před Vánocemi je největší nárůst ve skupině Occasions & Gift.
- Není pravidlem, že vyhledávání vzroste během prosince v každé skupině.
- Dotazy z kategorie Sport & Fitness v prosinci narostou o 90 %, v lednu až o 114 %. Což souvisí s novoročním předsevzetím shodit přebytečná kila.
- Před Vánocemi se může vyplatit spustit kampaně založené na klíčových slovech obsahujících výraz “dárek” – od listopadu do Štědrého dne je nárůst vyhledávání oproti ostatním měsícům téměř o 40 % vyšší a dosahuje přibližně 1,4 miliónů hledání.
- Podobná situace je týden po Vánocích, kdy o 30 % vzroste hledání spojení, které obsahuje výraz výprodej. Celkový objem hledání v tomto období dosahuje 50 tisíc.
- Zvýšený trend vyhledávání před Vánocemi lze vypozorovat i na Youtube. Lidé na něm vyhledávají tipy na dárky a tipy na DIY (do it yoursefl). Nárůst vyhledávání je o 20 %. Proto se nebojte oslovit potenciální zákazníky i tady.
- Který den v minulém roce byl nejvyšší konverzní poměr skrze AdWords? Správná odpověď je 21. listopadu. Poměr dosáhl hodnoty 9,02 %.
- Nejspíš víte, že konverzní poměr před Vánocemi roste. Překvapením a dobrou zprávou je, že je zároveň nižší cena za proklik.
- Utlumujete mezi Silvestrem a Štědrým dnem inzerci, protože se bojíte, že v tomto období lidé nenakupují? A co když vám řekneme, že cena za proklik je nejnižší za celý rok? Množství vyhledávání je přitom podobné, jako v létě. I v tomto období je tedy možné získávat objednávky.
A na co byste neměli letos zapomenout?
- Na optimalizaci vyhledávání na mobilech – věděli jste, že od roku 2012 do roku 2016 vzrostlo vyhledávání na mobilech o 50 %? A stále roste.
- K vyhledávacím a produktovým kampaním doporučujeme přidávat RLSA publika a to s různou délkou sběru těchto publik.
- Asi není tajemstvím, že top 3 pozice znamenají více prokliků. Obdobná situace je u produktové inzerce, nejvíce se kliká na produkt vlevo.
- Doporučujeme používat Smart Bidding – oproti člověku, který reaguje až na to, co se stalo v inzerci, dokáže tento nástroj předvídat.
- Zajímavý tip na způsob inzerování, který úspěšně funguje společnosti Zoot — zkuste dynamické reklamy (založené na feedu) pustit na podobná publika.
A co by to bylo za akci, kdybychom se nedozvěděli novinky
- Chystá se změna v DSA policy. Nově nebude možné zobrazovat inzeráty v kampani DSA na ochranné známky. Pokud tedy máte v meta tazích na stránce výrazy, na které má někdo ochrannou známku, máte smůlu. Řešením je domluvit si používání ochranných známek.
- Pro ty, co nepoužívají nové rozhraní AdWords, máme jasný vzkaz: měli byste začít. Nové rozhraní obsahuje několik novinek oproti staršímu. Například u Shopping Ads můžete vidět pořadí umístění vaší inzerce, graf reportingu stavu produktů a diagnostiku feedu (špatný feed, kvalita feedu).
- Chystá se na nás eCPC v2 – automatická úprava nabídek za proklik na základě získaných dat – momentálně testováno na 10 % účtů.
- Změna cílení u Gmail Ads – přibývá možnost cílení na životní události, spotřební chování, remarketing, klíčová slova atd. Ubývá možnost cílení na konkrétní URL v e‑mailech.
- V dynamických reklamách se můžete setkat s novými štítky — „New“ a „Hot“ (ten je zatím testován). Oba štítky se zobrazují automaticky.
Chcete mít přehled o tom, co je v Bestetu nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (0)