Sepsali jsme pro vás čtyři časté otázky okolo zbožáků a ke každé z nich jednu Besteťáckou odpověď. Tak se pusťte do čtení, ať jste v obraze.
1. Pro jaké e‑shopy jsou zbožáky vhodné?
V Bestetu doporučujeme využívat vyhledávače zboží všem e‑shopům, pro které není problém dobít minimální požadovanou částku na inzerci (například u Zboží.cz je to 200 Kč, u Heuréky pak 1 000 Kč). Co se naopak často nevyplácí, je optimalizace v případě, kdy jste jediným prodejcem na trhu nebo nabízíte jen velmi málo produktů.
Víte, že:
- Inzerce vám může dobře fungovat, i když je konkurence levnější než vy? Rozhodující totiž může být známost značky, hodnocení a blízkost výdejního místa.
- Na Heurece můžete využít PPC reklamní systém ProductADS, kterým zvýšíte viditelnost svého zboží?
2. Vyplatí se využívat malé zbožáky?
Ačkoliv se z malých zbožáků do vašeho e‑shopu moc lidí neprokliká, i tak pro vás bude inzerce zisková. Malé zbožáky totiž mají většinou nízký podíl nákladů na obratu (PNO) a to do 5 %. Naopak se vzhledem k malému množství prokliků nevyplatí dobíjet příliš velké kreditové částky na inzerci. Mohly by vám totiž na účtu ležet bez využití i několik let.
Víte, že:
- Vliv HyperZboží.cz v Česku pomalu klesá a na vzestupu je naopak Cochceš.cz?
- Shopalike.sk je fajn využívat pro kategorie fashion?
3. Jak se dostane zákazník na zbožový vyhledávač?
Až 95 % lidí se na zbožáky dostane skrze SEO a PPC (silné PPC kampaně má hlavně Heureka). Zbytek pak přichází z offline zdrojů nebo sociálních sítí.
Víte, že:
- Heureka aktivně pracuje s vlastním mailingem, zatímco Zboží.cz jej nevyužívá?
- Heureka má jeden z největších affiliate programů v České republice?
4. Jak se dají využít sociální sítě?
Zbožáky se dají dobře kombinovat se sociálními sítěmi a to v případě remarketingu. To znamená, že na svůj e‑shop můžete znovu přivést člověka, který u vás už někdy byl, ale například nákup nedokončil. V praxi to vypadá tak, že se těmto lidem budou na sociálních sítích zobrazovat reklamy na produkty z vašeho e‑shopu, o které už jednou projevili zájem.
Takový remarketing se dá dobře využít zejména u B2B firem (například ve strojírenství). Zákazník se dlouho rozmýšlí nad tím, zda zboží nakoupit, neustále porovnává nabídky různých e‑shopů a zkrátka trvá, než se pro nákup rozhodne. Díky remarketingu můžete jeho rozhodování urychlit a přesvědčit jej, aby nakoupil právě u vás.
Výhoda sociálních sítí pro využívání remarketingu je ta, že uživatelé jsou přihlášení vlastně kdykoliv a odkudkoliv — z chytrých telefonů, tabletů nebo počítačů a jsou tedy lehce dostupní.
Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (0)