Od 1. 1. 2017 bude na Heurece platit nový ceník prokliků. Pojďme se podívat, jaké největší změny si Heureka připravila pro e‑shopy.
Fulltext a detail obchodu podraží o 100 %
Nejzásadnější změnou alespoň z mého pohledu je zdražení ceny prokliku z výsledků fulltextu a z detailu obchodu z 1 Kč na 2 Kč. Pokud cena prokliku vzroste o 100 %, nepotěší to žádného inzerenta.
Plošné zdražení o 25 % nově od listopadu do konce ledna
Změny se dočkalo i předvánoční zdražení ceny prokliků o 25 %, které dosud platilo od 1. 10. do 31. 12. Nově platí, že ceník podléhá přechodnému plošnému navýšení o 25 % v sezonním období od 1. 11. do 31. 1. dalšího roku. Nepůjde tedy o předvánoční zdražení, ale o vyšší cenu prokliků v obchodně nejsilnějších 3 měsících roku.
Polovina kategorií s cenou prokliku od 0,50 Kč
Nový cení obsahuje i pozitivní zprávu. Cena prokliku začíná u poloviny kategorií již na 0,50 Kč a to u produktů s cenou od 21 do 300 Kč.
Kategorie s minimální cenou prokliku 0,50 Kč:
- Auto-moto
- Baterie
- Dětské zboží
- Oblečení a móda
- Počítače a kancelář
- Sexuální a erotické pomůcky
- Sport
- Stavebniny
- TV, video, audio.
Kategorie, kde zůstává minimální cena prokliku 1 Kč:
- Bílé zboží
- Dům a zahrada
- Filmy, knihy, hry
- Foto
- Hobby
- Jídlo a nápoje
- Kosmetika a zdraví
- Mobily, GPS
- Zážitky.
Ceny prokliků rostou s cenou zboží
I nadále platí, že ceny prokliků rostou s cenou zboží. Cenové hladiny na Heurece jsou:
- do 21 Kč — prokliky zdarma,
- 21 — 300 Kč — prokliky za 0,50 nebo 1 Kč,
- 301 — 1 000 Kč — prokliky za 1 až 2 Kč,
- 1 001 — 3 000 Kč — prokliky za 1,50 až 3 Kč,
- 3 001 — 5 000 Kč — prokliky za 2 až 4 Kč,
- 5 001 — 10 000 Kč — prokliky za 2,50 až 5,50 Kč,
- více než 10 001 Kč — prokliky za 3 až 6 Kč.
Ceny nejdražších prokliků vzrostou o víc než 70 %
Nejdražší cena prokliku 6 Kč platí u zboží s cenou nad 10 tisíc pro kategorie Bílé zboží, Dům a zahrada, Hobby a Zážitky. Dosud byla nejvyšší cena prokliku, pokud jste nepoužili bidding a neúčastnili se aukce o pozice mezi doporučenými obchody, jen 3,50 Kč. Cena těchto prokliků tedy vroste o více než 70 %.
Zboží do 21 Kč stále zdarma
Stejně jako dosud bude platit, že u produktů s cenou do 21 Kč není cena prokliku účtována. Toto zboží tedy můžete inzerovat zdarma.
Prokliky ze satelitů od 1 Kč do 2,50 Kč
Ceny prokliků ze satelitů Heureky, kterými jsou Nejlepsiceny.cz, Srovnanicen.cz a Seznamzbozi.cz jsou od 1 Kč u zboží s cenou do 300 Kč do 2,50 Kč u zboží s cenou nad 10 tisíc korun. I u satelitů platí, že prokliky ze zboží s cenou do 21 Kč jsou zdarma.
Ceníky prokliků v administraci Heureky
V administraci Heureky najdete kompletní aktuální ceník prokliků (nyní pro předvánoční období roku 2016) i ceník prokliků na rok 2017.
V následující tabulce je kompletní přehled změn po kategoriích pro všechny cenové rozsahy, řazeno dle změny v ceně u nejdražšího zboží:
Za zdrojová data k tabulce děkuji Jirkovi Guňkovi, Biddingfox.cz. Tabulka byla opravena 18. 12. 2016.
Prodejci zboží s cenou do 300 Kč se mohou radovat. Ostatní nový ceník asi moc nepotěší.
Pár slov závěrem
Ceník celkem logicky doznal změn směrem k tomu, aby Heurece vydělala víc peněz. Řada položek se výrazně zdražila. Snížení minimální ceny prokliku z 1 Kč na 0,50 Kč u poloviny kategorií sice potěší, ale nebude mít zásadní vliv na celkové náklady na inzerci. Takže se dají očekávat vyšší náklady na inzercí, vyšší PNO a velký tlak na optimalizaci inzerce.
Doplněk k původnímu textu z 16. 12. 2016: Heureka nezdražuje proto, že je zlá, nebo chce e‑shopům škodit, ale protože vydělává e‑shopům tolik peněz, že i po zdražení bude inzerce na Heurece zisková pro naprostou většinu e‑shopů. A přitom je Heureka u řady e‑shopů jedním z hlavních zdrojů návštěvnosti. Eshopaře ani marektingové agentury to nepotěší, ale určitě se to dá pochopit.
Pokud budete chtít s inzercí na Heurece pomoci, aby byla zisková jako dosud nebo ještě víc, obraťte se na nás.
Komentáře (5)
Lubomíre, moc děkuji za upozornění. Nezkontroloval jsem si zdrojová data a dopustil se chyby. Zdražení je opravdu u všech kategorií, jak je vidět v opravené tabulce.
V té srovnávací tabulce jsou poklesy u bílého zboží. Tam se taky zdražovalo, ne?
Pánové, děkuji za upozornění. Už je to opravené.
Díky , máte tam asi preklep: Od 1. 1. 2016
v prvej vete je “Od 1. 1. 2016 bude…” asi chyba v dátume