Srovnání výkonu klasických a rozšířených reklam v Adwords s překvapujícími výsledky

Konec klasických textových reklam v AdWords se blíží. Pojďme se tedy podívat, jak jsou na tom s výkonem rozšířené textové inzeráty oproti klasickým.

Od 1. února 2017 již nebudeme moci vytvářet a editovat klasické inzeráty. Na jejich místo přichází rozšířené inzeráty, které by podle společnosti Google měly generovat vyšší míru proklikovosti. Jestli to tak bude a zda jejich výkon bude lepší, si ukážeme na dosud nashromážděných datech.

Jak probíhalo srovnání klasických a rozšířených inzerátů

Sledovanými hodnotami jsou – míra prokliku (CTR), konverzní poměr a cena za konverzi.

Pro srovnání jsme vzali data z účtů 12 e‑shopů s nejvyšším počtem zobrazení rozšířených reklam.

Sledované období: 15. srpen – 15. listopad 2016

Výsledky klasických a rozšířených inzerátů

Klasické reklamy v Adwords - výsledky
Obr. 1: Výsledky klasických inzerátů

Rozšířené inzeráty v Adwords - výsledky
Obr. 2: Výsledky rozšířených inzerátů

Klasické a rozšířené inzeráty v Adwords - srovnání výsledků
Obr. 3: Srovnání výsledků klasických a rozšířenách inzerátů

Při výpočtu zohledňujeme veškeré informace (z tabulek výše) u jednotlivých účtů. Výpočtem jsme schopni zjistit nejen CTR, ale jsme schopni zohlednit i výkon v podobě ceny za konverzi.

Závěry z porovnání klasických a rozšířených reklam

V tabulce lze vidět, že míra prokliku souhlasí s informací od společnosti Google – uživatelé na rozšířené inzeráty více klikají. Co nás ale netěší, je to, že cena za konverzi je zde vyšší než u klasických inzerátů.

Domníváme se, že je to způsobeno obsahem reklam – do rozšířených inzerátů vkládáme více informací – které zaujmou větší skupinu uživatelů internetu a reklama se stává obecnější. Pro zvýšení konverzního poměru je tedy třeba mít co nejkonkrétnější text vzhledem k cílové stránce. U rozšířených inzerátů bude tedy více než kdy dříve důležitá kvalita textu.

Máte s rozšířenými inzeráty jinou zkušenost? Podělte se s námi a s našimi čtenáři v komentářích.

Jak správně nasadit rozšířené inzeráty

Chcete pomoct s nasazením rozšířených inzerátů, abyste dosahovali stejně dobrých nebo ještě lepších výsledků než dosud? Ozvěte se nám.

Lukáš Kenja
30. 11. 2016

Komentáře (1)

Vojtěch Audy4. 12. 2016, 2:47

Na ty rozšířené jste měli nižší bid, či co je důvodem takových rozdílů v impresích?

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.