V listopadu minulého roku se mi dostal na stůl zajímavý projekt – internetový obchod s módou. Ihned jsme v něm viděli výrazný potenciál.
Graf vývoje tržeb z kampaní AdWords z Google Analytics. Zvýrazněno období spolupráce.
před
(1. 5. 2014 až 31. 10. 2015)
- Celkově 18 měsíců
- Zahrnuje 1x období vánoc
- Celkové tržby z AdWords: 479 000 Kč
- Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 45%
- Měsíční průměr tržeb: 26 611 Kč
Období naší spolupráce
(1. 11. 2015 až 30. 6. 2016)
- Celkově 9 měsíců
- Zahrnuje 1x období vánoc
- Celkové tržby z AdWords: 744 815 Kč
- Průměrný měsíční podíl nákladů z obratu: 23%
- Měsíční průměr tržeb: 82 757 Kč
Z údajů výše lze vidět, že se mi podařilo nejen dostat náklady pod 30%, ale navýšil jsem i průměrný objem tržeb více jak na trojnásobek.
Jak jsem dělal ty PPCčka
Prvotní audit nám ukázal, že klient nevyužívá plný potenciál Adwords. Mnoho typů kampaní klient neměl vůbec spuštěných a ty stávající nebyly dobře nastaveny.
V první části jsem tedy optimalizoval stávající kampaně – vhodným nastavením a úpravami jsem snížil jejich nákladovost. Zároveň jsem začal vytvářet nové typy kampaní. Jako problém se ukázal počet domluvených hodin na spolupráci. 4 hodiny nejsou opravdu mnoho.
V dalších měsících jsem čím dál více navyšoval objem kampaní a sestav. Probíhala neustálá optimalizace, aby náklady nikde neutekly. Postupně jsem tedy získal takové množství kampaní a sestav, že jsem pokryl celou nabídku klienta. Vše bylo připraveno na letní sezónu. V grafu můžete vidět jak se v dubnu tržby raketově zvedly. Klient je spokojený. My jsme spokojení.
Komentáře (2)
Dobrý den, Pla kampaň spuštěnou neměl. Mohlo by se zdát, že ten nárust mohla mít z větší části na svědomí právě tato kampaň (často bývá Pla kampaň vysoce konverzní), ale v tomto případě tomu tak není. Pla kampaň je zde až 4. nejkonverznější a 5. nejziskovější. Nejvíce se na výsledcích podepsaly kampaně ve vyhledávací síti. S pozdravem Lukáš
Dobrý den. Měl předtím spuštěny klient PLA nebo PI kampaně?