V první části rozhovoru jsme se s Katkou seznámili, zjistili jsme čemu se v Shoptetu věnuje a taky jsme mohli nakouknout, jak vypadají obědy a přestřelky v jejixh kancelářích. V této části se podíváme spíš na čísla a třeba taky na to, proč by si měl e‑shop vybrat zrovna Shoptet, jako e‑shopové řešení.
Proč by si měl e‑shop zvolit právě Shoptet jako své e‑shopové řešení?
Na trhu je řada firem, která pronajímá e‑shopová řešení a každá Vám řekne, že je tou nejlepší. A proto radši vždy potenciálním klientům říkám, ať si jednotlivá e‑shopová řešení nejdříve pořádně otestují. A to se vším všudy – včetně technické podpory. Protože ty funkce, které jednotlivá řešení nabízí, se od sebe navenek nijak extra neliší, ale lišit se budou právě ve způsobu a kvalitě propracování. Stejně tak pak poznáte velký rozdíl v tom, jak se administrace jednotlivých řešení ovládá a v neposlední řadě také v kvalitě technické podpory – vždy je fajn vědět, že za sebou máte oporu, na kterou se můžete spolehnout.
A i tohle jsou jedny z pilířů, na které se zaměřujeme. Aby naše technická podpora byla profesionální a rychlá, ale přesto lidská – protože valná většina zákazníků, která začíná, se obává, že nemají dostatečné technické znalosti. Mít je nemusí! Snažíme se dbát na to, aby klient dostal svou odpověď co nejrychleji – 80% požadavků se nám daří řešit řádově v hodinách, ty ostatní občas potřebují i nějakou účast vývojové části, pak se řešení trochu protáhne. Ne však déle než na dva pracovní dny. A od klientů sbíráme zpětnou vazbu na spokojenost s odpovědí, takže každou naši reakci mohou ohodnotit, můžeme pak kvalitu našeho supportu podrobně sledovat a zlepšovat. Klienti nám v tom hodně pomáhají.
Stejně tak dbáme na to, aby klienti měli neustále moderní a profesionální e‑shop podle současných trendů. Vývoj jde u nás neskutečně dopředu, až někdy klienti hlásí, že než si na novou funkci zvyknou, už mají novou, nebo nějakou starší vylepšenou. Je to fajn, protože se absolutně nemusí starat o to, co trh přináší, že má třeba Zboží nový XML feed apod. – to sledujeme a integrujeme my – oni se mohou plně věnovat svým prodejům. Integraci novinek a vylepšení zajišťujeme sami a pro všechny klienty zdarma. A to se týká nejen funkčností e‑shopu, ale i grafik. Aktuálně máme rozpracované dvě nové – Tango a Waltz, na které se mohou klienti těšit.
Co je ale třeba nezanedbat a ne všechna e‑shopová řešení toto dělají, je systém testovat. Tím nemyslím testy našich funkcí, ale testy uživatelské přívětivosti (UX) apod. Proto úzce spolupracujeme se specialisty na SEO, UX či online marketingu. Jedině tak můžeme mít tu správnou zpětnou vazbu na vylepšování a díky tomu mohou mít naši klienti jistotu, že jejich e‑shopy budou maximálně připravené z pohledu technického SEO, nakupování bude pro zákazníky příjemné a oni se tak budou moci soustředit hlavně na svůj prodej.
Třešničkou na dortu pak je například neustálá edukace našich klientů (a nejen jich). Ať už přímo našimi zdroji, například přes MujPrvniEshop.cz, což je vlastně taková příručka e‑shopaře, a články na našem blogu, tak i spoluprací s firmami, které mají našim zákazníkům co nabídnout. Například pravidelná a velmi přínosná školení od Besteta – na ty máme od zákazníků velmi dobrou zpětnou vazbu.
Jaké tarify se objednávají nejvíc?
Ještě pořád z pěti tarifů, které nabízíme, vévodí tarif Profi – je to zlatá střední cesta pro většinu klientů. Tarif Enterprise má přidanou hodnotu hlavně v počtu položek (až 20 000, oproti 5 000 tarifu Profi), takže tento tarif využívají hlavně větší klienti. Nižší tarify používají klienti s málo-produktovými weby. Pro ně jsme například spustili unikátní šablonu, která se právě na takto jedno nebo málo-produktových webech vyjímá. Jde o šablonu Echo a od momentu, co jsme ji pustili do světa, ji můžete zahlédnout v mnoha podobách na řadě e‑shopů.
Jaká je průměrná velikost e‑shopů podle obratu nebo počtu produktů?
Toho se můžete snadno dopočítat – stačí mrknout na naše stránky, kde aktuální čísla uvádíme v reálném čase.
Nedávno jste přecházeli na nové servery, jak to dopadlo?
Náš technický ředitel, který celou migraci zaštiťoval, žije, takže to vypadá, že přechod dopadl dobře. :) Bylo to zásadní rozhodnutí, ale bylo neodvratitelné. Jak firma rostla, zvyšovaly se i nároky na server hosting a náš stávající poskytovatel už i přes veškerou snahu nedostačoval. Vybrali jsme si pro novou spolupráci skvělého partnera, společnost VShosting, i díky kterým migrace dopadla na jedničku. Báli jsme se, rizika byla veliká, když vezmete v úvahu, kolik e‑shopů jsme chtěli bezvýpadkově převést. Ale díky zkušenostem, které měl za sebou Ondřej Brablc, náš technický ředitel, s celým týmem připravili přechod tak, aby proběhl hladce. A proběhl nad očekávání dobře. Samozřejmě pár zádrhelů bylo, ale máme skvělé klienty, kteří při nás i v takových momentech stáli, protože si uvědomovali, jaký přínos pro ně nové servery budou mít. I tahle psychická pohoda a podpora ze strany klientů nám k celkovému super pocitu z migrace pomohla.
Jaké problémy a dotazy nejčastěji řeší vaše podpora?
Obvykle u nových klientů (nebo těch, co teprve testují) jde převážně rady do začátku – jak přidat produkt, vytvořit varianty, jak přesunout na doménu apod. I když je každá sekce administrace provázána s online-manuálem, klienti moc číst nechtějí. I z toho důvodu nyní připravujeme sérii videonávodů, které by klientům mohly výrazně pomoci. Občas se ale setkáme i s komickými dotazy typu: „Tak e‑shop mám založený, jaké mi tam nahrajete zboží a kdy mi začnete posílat peníze?“
Jaký myslíte, že je/ bude trend roku 2016 pro e‑shopy?
Myslím, že e‑shopy si uvědomují, jak nezanedbatelně narůstá trend v mobilním nakupování. Proto všichni, kteří ještě nemají responzivní design, by jej měli svému e‑shopu pořídit. Naši klienti mají výhodu v tom, že šablony připravujeme optimalizované pro mobilní zařízení už v samotném základu – a zdarma. Stačí si takovou šablonu pouze aktivovat a upravit dle svých představ. Stejně jako je potřeba tento trend reflektovat i v PPC kampaních a vytvářet kampaně speciálně pro mobilní zařízení.
Paradoxně ale nově narůstá i trend prohlížet zboží a nakupovat na zařízeních s mnohem větším rozlišením než klasických monitorech, a to například přes televize. I z toho důvodu se nyní navrhují designy, které takovým požadavkům odpovídají, a zároveň jsou optimalizované i pro mobily a tablety.
Velký nárůst vnímáme i v pohledu snahy bližší a kvalitnější vztahy se zákazníky. Ruku v ruce s tím je spojena snaha o personalizaci všeho, co se personalizovat dá. Kampaně, e‑maily. Díky tomu se k zákazníkům dostane přesně takový obsah, který by je mohl skutečně zajímat. K tomu, aby tyto kroky byly úspěšné, je třeba dobře analyzovat všechny kroky, které e‑shop dělá.
Co plánujete na rok 2016?
V letošním roce se snažíme hodně zaměřit na náš produkt Shoptet pokladna a blížící se EET. Snažíme se potírat rozdíly mezi online a offline nákupy tím, že k obojímu mohou naši zákazníci použít jeden systém. Prodávají totiž jedno zboží, je zbytečné své prodeje z e‑shopu a z kamenné prodejny spravovat na dvou místech, dvakrát naskladňovat zboží, synchronizovat objednávky a sklad apod. Stejně jako hodně pomáhá přenést výhody zákazníků z onlinu do offline – díky tomu, že prodavač na pokladně vidí historii nákupů a oblíbené produkty zákazníků hned při prodeji, může velmi snadno nabídnout doplňkový prodej. Takže aktuálně je jednou z priorit vylepšení Shoptet pokladny a příprava na EET, jen co bude dostupná veškerá dokumentace.
Zároveň bychom rádi co nejdříve připravili a spustili nové jazykové mutace, po kterých naši zákazníci hodně volají, vylepšení modulu pro zasílání newsletterů, přidání možnosti vést více skladů přímo v administraci, nabídli nové grafické šablony apod. Těch plánů je hodně a pevně věřím, že se mají klienti na co těšit. Stačí nás sledovat na našem Facebooku a budete vždy v obraze :)
O kom chcete číst dál?
Sledujete někoho na sociálních sítích a zajímá vás o něm/ ní víc informaci? Napište mi na: vladena.durisova@besteto.cz a uvidíme co se s tím dá dělat.
Díky Katce za příjemný rozhovor a spoustu informací, které nám poskytla!
Komentáře (0)