Jak vytěžit z Heureky maximum bez zasílání citlivých dat

Chtěli byste i nadále využívat inzerci na Heurece a přitom se vám nelíbí zasílání citlivých dat? Pak pro vás mám návod, jaká data přestat posílat a jak to udělat, aby to co nejméně ovlivnilo výsledky vašeho e‑shopu. Upozorním i na to, jaké následky můžete očekávat.

Pojďme se podívat, jaká data, jak a proč na Heureku e‑shopy posílají, co se posílat nemusí a co by se posílat nemělo. A také na to, co se stane, když Heurece přestane e‑shop citlivá data posílat.

Ověřeno zákazníky

Nejvíc citlivých informací o sobě e‑shopy posílají prostřednictvím služby Ověřeno zákazníky. Ikony certifikátu Ověřeno zákazníky zasílaly ještě nedávno do Heureky informace o návštěvnosti e‑shopu a jejich zdrojích. Protože s těmito informacemi Heureka nepracovala, 24. 5. přestala zasílat informace o zdrojích návštěvnosti.

Ikonka místo widgetu

Pokud nechcete Heurece posílat přes widget žádné informace, místo nasazení widgetů od Heureky si na stránky vašeho e‑shopu vložte certifikát v podobě obrázku. Přijdete o vyjížděcí funkci a o automatickou aktualizaci na základě výsledků, ale certifikátem se můžete chlubit dál. Jediné, co si musíte pohlídat, je aktuální podoba certifikátu, abyste se nechlubili něčím, na co nemáte nárok. O případné ztrátě certifikátu vás ale Heureka bude informovat, takže stačí dostatečně rychle provést změnu na e‑shopu a vyměnit obrázek certifikátu, nebo ho odebrat.

Co se stane, pokud použijete místo widgetu obrázek certifikátu

Stát by se nemělo nic, co ale hrozí, že se to přestane Heurece líbit, pokud takto bude postupovat více e‑shopů. Aktuálně jsem nenašel žádnou informaci o tom, že by to bylo zakázané.

Úplně vypnout Ověřeno zákazníky?

Pro fungování služby Ověřeno zákazníky a tedy pro to, abyste mohli získávat hodnocení od vašich zákazníků a následně se chlubit certifikátem, je nezbytné nasazení kódu Ověřeno zákazníky do e‑shopu a odesílání e‑mailových adres vašich zákazníků Heurece. Heureka následně 10 či více dnů po objednávce odešle vaším jménem dotazník a vyzve vaše zákazníky, aby vás ohodnotili. Jak moc citlivé jsou e‑mailové adresy vašich zákazníků a jak moc věříte Heurece, že dodržuje zákony o ochraně osobních údajů, nechám na vás. Pokud byste ani maily nechtěli Heurece poskytnout, přijdete o certifikát Ověřeno zákazníky a s tím o několik výhod.

Co se stane, pokud vypnete služby Ověřeno zákazníky

Bez zapnuté služby Ověřeno zákazníky přijdete o nové recenze na Heurece a tím i o část důvěryhodnosti.

Bez certifikátu Ověřeno zákazníky přijdete o:

  • možnost nabízení vyšší ceny za proklik a tím o možnost dostat se u konkurenčního zboží mezi doporučené obchody
  • Sortiment reporty obsahující zajímavé informace o spárovaných produktech např. o počtu e‑shopů nabízejících produkt, o popularitě produktů, o konkurenčních cenách
  • možnost zapojit se do Dne dopravy zdarma a případně dalších akcí pořádaných Heurekou pouze pro certifikované e‑shopy
  • možnost zapojit se do Heureka košíku
  • automatické zapojení do soutěže ShopRoku
  • export recenzí na svůj eshop
  • export recenzí na své vlastní produkty.

Pro e‑shop, který umí pracovat s daty a dokáže nastavit a vyhodnotit bidding, který umí do svých stránek dostat recenze e‑shopu a produktů, je ztráta Ověřeno zákazníky velkým luxusem.

Měření konverzí

Nasazením kódu pro měření konverzí začnete Heurece zasílat informace o objednávkách uskutečněných ve vašem e‑shopu včetně jejich výše a zakoupených produktů. Na oplátku získáte v administraci e‑shopu detailní statistiky o počtu nákupů, jejich hodnotě a o podílu nákladů na tržbách po jednotlivých kategoriích a produktech.

Pokud se statistikami v administraci Heureky nepracujete, je zbytečné posílat Heurece informace o vašich objednávkách a tržbách. Pak stačí jednoduše konverzní kód Heureky nenasazovat, nebo ho odstranit ze stránky potvrzující dokončení objednávky.

Co se stane, pokud vypnete Měření konverzí

Vypnutím Měření konverzí se přestanou ve statistikách v administraci Heureku zobrazovat data o počtu objednávek, tržbách a PNO. U celkových statistik to není problém, protože se většina e‑shopů stejně řídí podle Analytics, přijdete však o statistiky pro jednotlivé subdomény (kategorie) a produkty. A přijdete o tato data nejen vy, ale i vaše agentura, která se vám stará o optimalizaci inzerce na Heurece. Chybějící statistiky vám také znemožní využívání některých nástrojů např. automatického biddingu nebo Analytiky v Mergadu.

Pokud tedy aktivně spravujete inzerci, nebo o tom uvažujete, doporučuji mít Měření konverzí nasazené. Usnadníto to vám či vaší agentuře výrazně práci.

Dostupnostní XML feed

Prostřednictvím dostupnostního XML feedu poskytujete návštěvníkům Heureky informaci i tom, kdy dostanou vybrané zboží při objednání do určitého času. Mít tuto informaci v detailu produktu na heurece je bezesporu konkurenční výhoda, pokud máte alespoň srovnatelnou dostupnost zboží jako konkurence. Určitě to ale není zásadní pro to, aby si váš e‑shop zákazníci vybrali. Heurece navíc posíláte informaci o tom, kolik kusů daného zboží máte skladem, aniž by se tato informace kdekoliv zobrazila potencionálním zákazníkům.

Pokud nechcete Heurece posílat informaci o svých skladových zásobách, můžete u všech produktů, které máte skladem, posílat stejný počet kusů na skladě. A pokud byste i tak měli pocit, že přes dostupnostní XML feed posíláte něco, co nechcete, můžete dostupnostní XML v administraci Heureky odmazat. Vliv na vaše výsledky na Heurece nebude nijak dramatický.

Co se stane, pokud zrušíte dostupnostní XML

Ukončením zasílání dostupnosti přijdete o:

  • megaaktuální informaci o dostupnosti zboží — zpoždění dostupnosti na Heurece oproti stavu na e‑shopu se prodlouží z času do deseti minut na max. 2 hodiny. U e‑shopů využívajících nástroje upravující XML feed jako Mergado může být zpoždění i delší stále však v jednotkách hodin. Samozřejmě také záleží an to, jak často se který XML feed přegenerovává v e‑shopu.
  • výpis na stránce produktu na Heurece po využití filtru výdejních míst (Obchody poblíž)
  • informaci ve stylu “Dnes objednáte — zítra u vás” na stránce produktu na řádku s vaším e‑shopem.

Zde by se e‑shopy měly zamyslet, jak důležité jsou informace o dostupnsoti a výdejních místech důležité pro jejich zákazníky.

Základní XML feed

V základním XML feedu se Heurece posílají informace nezbytné k fungování inzerce. I tento XML feed obsahuje ale spoustu nepovinných tagů či elementů. Nic vám nepřinese například zasílání alternativních obrázků, videí, nebo souvisejících produktů. Ze základních XML feedů Heureka čerpá data pro výpisy nabídek daných e‑shopů, ale tvoří z nich také produktové stránky nově zakládaných produktů.

Pokud si hrajete u každého produktu s vytvářením vlastních unikátních popisů a focením originálních fotek, nahraďte je v XML feedu všeobecně používanými popisy a fotkami. Pracně vytvořený obsah vám zůstane originální, dokud ho někdo nekradne. Samozřejmě to platí, pokud se stejně zachováte i k ostatním vyhledávačům zboží. A pokud nechcete nebo nemůžete vytvářet obsah zvlášť pro Heureku, aspoň chvíli po nasazení nového produktu počkejte, než ho začnete na Heureku posílat. Heureka si vytvoří produktovou stránku na základě dat vašich klientů a vy se k nim poté jen připárujete.

Optimalizace inzerce

Předpokládejme, že máte vyřešené, co Heurece budete posílat a co si necháte pro sebe. Pokud budete posílat méně dat, nejspíš se to více či méně projeví na počtu objednávek, které díky Heurece získáváte. A právě v tuto chvíli by měl přijít na řadu druhý krok — optimalizace inzerce. Kontrola a úprava nastavení v administraci, vyladění XML feedu, párování nespárovaných produktů a lepší nastavení biddingu, pokud máte certifikát Ověřeno zákazníky vám nejspíš vydělají mnohem víc peněz, než o kolik přijdete v souvislosti se změnami v zasílání citlivých informací. Nevěříte? Napište nám. Podíváme se na stav vaší inzerce a pošleme nabídku, s čím vám můžeme pomoct.

Závěr

Heureka má od e‑shopů mraky dat, která se dají považovat za citlivá. Jak se ukazuje, se spoustou z nich ani nepracuje. A také jsou informace, které e‑shopy posílají, aniž by jim to něco důležitého přinášelo. Využijte aféru Heurekagate nastartovanou odchodem Alzy z Heureky a nastavte inzerci tak, aby pro vás byla maximálně efektivní a přitom abyste posílali jen to, co opravdu posílat chceme, nebo potřebujete. Někdy to je jednodušší, než se na první pohled může zdát. ;-)

10. 06. 2016

Komentáře (2)

Vladimír Přichystal15. 6. 2016, 9:09

Souhlasím Petře, když víte jak se provozuje e‑shop, budete úspěšný i bez Heureky stejně jako bez jakéhokoliv jiného zdroje.

My klientům Heureku doporučujeme, protože je z placených kanálů často nejlevnějším zdrojem objednávek.

Odpovědět
Petr Strach15. 6. 2016, 8:59

Od heureky.cz nas e shp take odesel a nezasilame jim vudec nic. Nehodlam nikomu zadarmo delat databazy kontaktu kterempak vyuzije pro svuj prospech. Tim jsem z heurekou zkoncil. A muzu rict ze to jd bez heureka take.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.