O registraci a založení Glami.cz pro e‑shopy, které prodávají hlavně oblečení a módní doplňky jsme Vám již psali, ale to se v té době ještě Glami jmenovalo Domodi.cz. V tomto článku se budeme více zabývat optimalizací dat v XML feedu pro Glami. Můžete samozřejmě použít feed pro Heureku nebo Google Nákupy, které tento zvláštní módní porovnávač podporuje, ale ne všechna data, co jsou vhodná pro tyto 2 porovnáče, jsou vhodná i pro Glami.
Používejte kvalitní data v XML feedu
Glami není klasický porovnávač zboží. Je to módní virtuální galerie, a proto má vyšší nároky na kvalitu dat. Čím přesnější a kvalitnější data ve feedu uvedete, tím kvalitnější návštěvnost dostanete. Základní požadavky na data jsou:
- Do feedu uvádějte pouze produkty skladem.
- Do feedu uvádějte pouze produkty ze sekce Móda (vyjímku má bydlení).
- Feed udržujte aktuální (min. 4× denně).
Obrázky prodávají
Obrázky jsou na Glami skutečně to nejdůležitější. Pokud vaše produkty obrázky neobsahují, doplňte je, nebo je ve feedu vůbec neuvádějte. Obrázky posílejte bez vodoznaku a v co nejvyšší možné kvalitě — minimálně 500 px u delší strany obrázku. Každá varianta produktu musí mít svůj obrázek, není možné použít jeden pro všechny varianty (vzor, barva, provedení). Používejte obrázky s bílým nebo světlým pozadím a bez modelek. Dobře to vypadá a jsou vhodné pro další práci v editoru pro tvorbu módních setů. Obrázky s modelkami jsou vhodné jako další alternativní obrázky (element ve feedu: IMGURL_ALTERNATIVE).
Obr.: náhled módního setu
Obr.: náhled výpisu produktů v kategorii
Správné kategorie
Glami má 4 základní kategorie (ženy, muži, děti, bydlení), proto nejlepší jak rozdělovat kategorie je mít jako první uvedené pohlaví (výjimkou je kategorie bydlení), pak název zboží, o jaké se jedná, a případně nějaký detail.
Příklad:
- Ženy | Džíny | V klučičím střihu
- Ženy | Kalhoty | Tříčtvrteční
- Muži | Trička | Krátký rukáv
Z příkladu je vidět, že struktura Glami je jiná než na Heurece, proto není vhodné používat strom kategorií dle Heureky. E‑shopy mají obvykle podobnou strukturu jako Glami, proto je lepší vycházet ze struktury kategorií e‑shopu.
Uvádějte všechny své kategorie a celou jejich cestu od hlavní kategorie až po koncové sekce.
Příklad:
- Dámská móda | Kalhoty | Legíny
Glami zatím nemá vlastní strom kategorií ke stažení, proto je dobré vycházet z výše uvedených pravidel.
Parametry
Použití parametrů ve feedu na Glami funguje stejně jako u Heureky, tedy pro filtrování produktů v kategoriích. Když parametry nepoužijete, nebude možno vaše produkty v kategorii zobrazit a to je velká škoda.
Obr.: parametry -> filtry
Parametry mají ve feedu tuto podobu:
<PARAM>
<PARAM_NAME>velikost</PARAM_NAME>
<VAL>41;42;43</VAL>
</PARAM>
Pokud máte barevné varianty o různých velikostech, rozdělte parametry tak, že každý produkt bude mít 1 parametr s dominantní barvou. K tomuto produktu uveďte všechny jeho velikosti do jednoho elementu.
Čím více parametrů uvedete, tím snáze budete na Glami dohledatelní se svou nabídkou.
Přehled nejčastějších parametrů:
- Střih
- Délka
- Materiál
- Příležitost
- Vzor
- Sezóna
- Styl
- Trend
- Typ
Název produktu
Názvy uvádějte do elementu <PRODUCTNAME> a pište je bez variant (velikost, barva, provedení apod.) a bez reklamních sdělení a benefitů (+ doprava zdarma, 2+1 kus zdarma apod).
Příklad špatného názvu:
- Ombre Clothing Košile Tyler tmavě modrá L + ponožky Ombre Clothing ZDARMA
Příklad správného názvu:
- Ombre Clothing Tyler
Hrajte si
Po přípravě kvalitních dat v XML feedu se zaměřte na práci s vašimi produkty a vytvářejte módní sety, kolekce a vlastní looky. Na Glami se chovejte jako uživatel a ne e‑shop, vystupujte za svůj blog, komentujte, hodnoťte ostatní a sbírejte vlastní fanoušky.
Módní sety
Pomocí vlastního editoru Glami vytvářejte profesionálně vypadající sety, výsledek může vypadat například takto:
Obr.: módní set
Kolekce
Podobným způsobem tvořte i módní kolekce vlastních produktů.
Obr.: módní kolekce
Looky
Dávejte dohromady svůj styl složený z vlastních produktů a inspirujte ostatní.
Obr.: look
Výsledky se dostaví
Není pochyb, že pro e‑shopy s módou je Glami důležitým zdrojem kvalitní návštěvnosti. Vyčištěním dat v XML feedu, zařazením produktů do kategorií a aktivní prací s produkty na Glami je možné dosáhnout navýšení tržeb a posunutí Glami na jeden z hlavních zdrojů návštěvnosti i objednávek.
Obr.: průběh optimalizace Glami.cz
V uvedeném příkladu po optimalizaci má Glami pro e‑shop 42% podíl z celkové návštěvnosti a 33% podíl z celkového obratu.
Rádi vám s inzercí na Glami pomůžeme
Přijde vám optimalizace dat a další práce s inzercí na Glami.cz složitá? Nebo jen nemáte dost času se o všechno sami postarat? Obraťte se na nás, rádi vám pomůžeme.
Komentáře (0)