Řekněme si to na rovinu, kdo z vás při nakupování používá Google Nákupy? Troufnu si tvrdit, že nikdo. Ale přesto je to mocný prostředek pro získání zákazníků. Feed pro Google Nákupy totiž slouží hned několikrát, a to pro nákupy, PLA (product listing ads) a dynamický remarketing. A protože v poslední době zakládáme Merchants centra jak na běžícím páse ;-) , tak k tomu máme jednoduchý checklist, díky kterému zajistíme ty nejdůležitější věci v krátkém čase.
Jak zřídit Google Nákupy
- Založte XML feed + nastavte denní stahování / pokud spravujete více e‑shopů doporučuji pojmenovávat feedy podle jejich názvů. Usnadníte si práci, když vám přijde hlášení o problémech. Příklad muj-eshop-mergado.
- Účet musí být vlastníkem webu → pokud tomu tak již není, nastavite to v Google webmaster tools.
- Nárokujte si web (Nastavení → Obecné).
- Propojte AdWords (Nastavení → AdWords).
- Nastavte kampaň v AdWords.
- Vytvořte element g:google_product_category → pokud máte hodně času, můžete vyplňovat kategorie podle Google. Pokud spěcháte, jednoduše vyplňte kategorií z e‑shopu.
- Skryjte produkty bez obrázku, ceny atd.
- Zkontrolujte kvalitu dat.
- Zkontrolujte chyby v XML feedu (Zdroje dat).
- Zvažte zavedení elementu g:identifier_exists.
- Do názvu přidejte koncovou kategorii produktu např. Inglesina Classica — Hluboké kočárky
- Skryjte element g:gtin pokud nemáte správné EANy.
Další tipy pro Google Nákupy
- Další tipy pro Merchant Centrum.
- Strom kategorií podle Google.
Pro rychlé nasazení (případně otestování) Google Nákupů doporučuji využít převodník pana Mergada např. z feedu pro Heureku.
Co dělat, když vám něco nefunguje
Google Nákupy v praxi rády zlobí. My Vám je zase rádi pomůžeme zkrotit. Napište nám.
16. 06. 2014
Komentáře (0)