Koutek značky – žhavá novinka na Heurece

Nákupní rádce Heureka.cz zavedl nové možnosti prezentace značek. Služba, kterou Heureka nazýva Koutek značky, je balíčkem obsahujícím několik reklamních formátů, vlastní administraci se statistikami a možnost označit autorizované prodejce. To vše za 50 tisíc měsíčně.

Pro koho je Koutek značky

Koutek značky je určen jednoznačně velkým značkám, které se chtějí prezentovat jako úspěšné a bohaté a které pracují na posilování vlastního brandu. Na měsíční poplatek v řádech desítek tisíc malé značky jednoduše nedosáhnou. Důležité je i prolinkování všech reklamních formátů, které patří pod Koutek značky. Všechny odkazy míří na stránky v rámci Heureky — na stránku (subdoménu) značky, nebo do produktové stránky se srovnáním e‑shopů.

Aktuálně využívá Koutek značky asi 30 značek na české a 20 značek na slovenské Heurece. Nejznámější jsou značky LG, Miele, Finlandia, ETA, Philips, Author, Tescoma či Gorenje. Průměrná délka spolupráce je 10 měsíců. Nejkratší doba, na kterou můžete Koutek značky získat, jsou 3 měsíce.

Co obsahuje Koutek značky

Pokud si značka zaplatí za Koutek značky, získá následující prostor, formáty a služby:

  • Koutek značky — takto je pojmenovaná stránka s informacemi o značce např. whirlpool.heureka.cz. Stránka má individuální šablonu s logem. Vzhled si může značka připravit sama, případně ho navrhnou lidé z Heureky.
  • Hit/​​Novinka na trhu — box s informací o produktu, zobrazuje se na HP a v kategorii, prolink by měl vést na produktovou stránku se srovnáním e‑shopů na Heurece, u některých reklam však aktuálně vede i na web výrobce, nebo do jeho e‑shopu.
  • Loga v produktových stránkách — produktové stránky mají stejnou šablonu pozadí jako Koutek značky. Součástí pozadí je i logo prolinkované do Koutku značky a další malinké logo pod hodnocení produktu se stejným prolinkováním.
  • Označení autorizovaných prodejců — značka může zdarma označi libovolný počet autorizovaných prodejců a k ikoně Autorizovaný prodejce, která se zobrazuje pod logy e‑shopů v produktových stránkách, může připsat text popisující výhody nákupu u autorizovaných e‑shopů. Bez Koutku značky se platí za ikonu Autorizovaný prodejce 2.000 Kč/​​měsíc za každý e‑shop.
  • Bannerová kampaň — jeden až dva miliony impresí bannerů s prolinkem do Koutku značky. Kampaň je rozložena mezi formáty Leaderboard (970×100/​​150 px) v horní části stránky, Skyscraper (160×600 px) v levém sloupci pod filtry a partnerem kategorie a Wallpaper (970×310 px) na konci stránky.
  • Uživatelské recenze a poradna — přehled uživatelských recenzí na produkty značky a poradna k výrobkům značky. Značka může na recenze a dotazy v poradně odpovídat jako “zástupce značky” na Heurece.
  • Statistiky — podíl na trhu dle prokliků do eshopů, počet kliků dle kategorie, dle produktu.
  • Administrace — na administraci se ještě pracuje, na slovenské Heurece není k dispozici vůbec. Kromě recenzí, poradny a statistik by zde měla být i správa autorizovaných prodejců a reklamy (HIT/​​Novinka, snad bannery).
  • Product Ads — aktuálně se chystá možnost zapojit se do aukce reklamního formátu Product Ads (Doporučené produkty). Heureka zkouží zobrazovat produktovou reklamu v kategoriích nad nejprodávanějšími produkty. Aktuálně je tento formát spuštěný v kategorii Objektivy se zoomem. Vzhled se nejspíš bude ještě měnit, současný stav je na obrázku níže. Pro Heureku se zde rýsuje další zdroj příjmů, takže podoba se přizpůsobí tomu, co bude přinášet nejvyšší příjmy.

Pro koho je Koutek značky zajímavý

Na první pohled se zdá, že Koutek značky je zajímavý právě pro značky. Když se ale malinko zamyslím, napadne mě více subjektů, pro které je Koutek značky zajímavý. Zkusím je seřadit podle očekávaného přínosu:

  1. Heureka — největší přidanou hodnotu očekávám pro samotnou Heureku. Nejen, že našla nový zajímavý zdroj příjmů, ale nejspíš se jí podaří získat kromě e‑shopů peníze i od úplně jiných firem — od výrobců srovnávaného zboží. Super pro Heureku je i fakt, že se o investice do Koutků značky budou zasazovat i e‑shopy prodávající konkrétní značky.
  2. Výrobci — většiny oborů se to nejspíš nedotkne, ale výrobci investující velké peníze do brandových kampaní si tuto příležitost odlišit se a zvýraznit určitě nenechají ujít.
  3. Marketingové agentury — máte zde další reklamní formát, kterému je potřeba rozumět, aby se jeho potenciál využil na maximum. A až se spustí aukce (bidování) u Product Ads, budou potřeba správci stejně jako u PPC reklamy nebo u zbožáků.

Závěr

Heureka nám opět ukazuje, jak silná je obchodně. Po e‑shopech jí ve velkém začnou platit i značky a věřím, že se to minimálně těm velkým vyplatí. Osobně jsem zvědavý, jak dál bude probíhat monetizace návštěvnosti Heureky. Pro nás jako agenturu vzniká další reklamní formát, který budeme klientům spravovat, takže se těším na nadšené reakce značek, která si přes nás Koutek značky objednají. Na správu inzerce ve zbožácích se specializujeme a nyní máme další možnost odlišit se od těch, kteří o zbožácích jen něco zaslechli třeba na některé z našich akcí.

Jak vám se líbí nový reklamní formát Heureky? Podělte se o své názory v komentářích. Nevěřím, že Koutek značky vidí všichni stejnýma očima jako já. ;-)

26. 02. 2014

Komentáře (2)

Michal Janík26. 2. 2014, 1:42

Osobně jsem na to zvědavý hodně.

50 tis. Kč je hodně, ale jak pro koho

50 tis. Kč/​měsíc * 12 = 600 tis. Kč/​rok. To je pro menší značky částka nedostižná. Na druhou stranu, když to porovnáme třeba s rozpočty televizní reklamy, tak ty jsou zase jinde. U velkých značek může hrát proti fakt, že ne všichni tuto položku zapracovali to rozpočtů na rok 2014.

Role PPC retargetingu

Zajímavě nám sem vstoupí retargeting, který Heureka využívá hojně. Bude kanibalizovat vlastní reklamu dané značky?

Na čem záleží úspěch?

Podle mne je klíč v tom, zda a jak dobře se povede PPC mezi produktovými kartami v rámci Heureky. Pokud dobře, bude to pecka!

Odpovědět
Marek26. 2. 2014, 1:19

No zajímavá služba, z našeho sortimentu nám ještě minulý rok platila autorizovaného prodejce, pouze jedna firma a to byla Makita, letos bohužel již službu platit nebude. Ani “gigant” jako Bosch na to neměl peníze. Myslím si, že i pro velké firmy je cena dost vysoká.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.