Již čtvrtého ročníku vsetínského Barcampu se zúčastnila početná delegace Besteto včetně dvou přednášejících. Moc se nám ve Vsetíně líbilo, proto bychom rádi poděkovali organizátorům. A pro davy, které se na Barcamp nedostaly, přinášíme pár postřehů. Na konci článku navíc najdete odkazy na další články o Barcampu.
Protože si myslím, že dlouhé články lidi nečtou, budu servírovat své postřehy po troškách.
Organizace a vše okolo
Ať přemýšlím, jak přemýšlím, na organizaci a servisu pro přednášející i posluchače nevidím jedinou chybu. Warm-up párty jsme se nezúčastnili, ale už na ni byly fajn ohlasy. Hned po příchodu jsme dostali nejen běžný program a odznáček, ale i balonek (už ho stihl rozkousat náš jorkšír), energeťák a frgále. K dispozici byla šatna, programy visely na strategických místech a všichni organizátoři a jejich pomocníci byli příjemní. Časy přednášek se poměrně slušně dodržovaly, nesetkal jsem se ani s žádnými technickými problémy, a to se přednášelo na kamery a mikrofony.
Moje přednáška Šťastný marketing
Sám jsem se na Barcamp přihlásil jako přednášející s tématem Šťastný marketing. Potěšilo mě, že pořadatelé zajistili prostory, kde mohli přednášet všichni, kteří o to projevili zájem. Moje přednáška zahájila program na Střeše v 10:15 h a velkou radost mi udělal plný sál se zhruba čtyřicítkou židlí.
Přednášku jsem si užil i díky posluchačům, kteří se aktivně zapojili do diskusí, kteří hlasovali, odpovídali a jinak projevovali svůj zájem. Problémem nebyla ani otázka na smysl života v úvodu přednášky, kdy by lidi mohli klidně ještě pospávat.
Prezentaci z přednášky jsem vystavil na Slideshare.
Přednášky, které jsem si užil jako posluchač
Lukáš Čech: Analytikou za lepší svět
Super praktická demonstrace toho, jak během velmi krátkého času najít “jádro pudla” i velmi složitého problému s týmem lidí, kteří můžou mít každý úplně jiné názory.
Dušan Šimonovič: Prečo byť a prečo nebyť na sociálnych sieťach
Pro mě trošku neslaná nemastná přednáška. Dušan má se sociálními sítěmi velké zkušenosti, zajímavé bylo srovnání aktuálních témat s tím, o čem mluvil na Barcampu před několika lety, víc mě ale tato přednáška neoslovila.
Michal Janík: Jak souvisí data pro Zboží.cz a Huereku se SEO či konverzním poměrem e‑shopu
Michalovy přednášky díky tomu, že je můj šéf v Bestetu, dobře znám. A stejně jako v Ostravě, i ve Vsetíně se jeho přednáška zařadila mezi ty nejlepší, k čemuž pomohlo i zbrusu nové tričko s panem Mergadem. Michal se rád dívá na internetový marketing trošku jinak, než většina ostatních markeťáků, a tím inspiruje lidi nejen k přemýšlení na místě, ale hlavně k vyzkoušení vždy něčeho nového. Tentokrát se Michal podíval očima SEO experta na data posílaná přes XML srovnávačům zboží. Zejména analýzou chyb a nedostatků dat v XML se dá přijít na spoustu prvků, které pozitivně ovlivní SEO.
Petr Dombek: Co nám ukazují vědecké výzkumy o spokojenosti
Petr se zabýval podobným tématem jako já, tedy spokojeností či štěstím. Pro mě bylo super se na toto téma podívat skrze věděcké studie, a přitom si potvrdit, že zcela nevědecky mluvíme oba o tom samém. Petr mluvil, stejně jako já, o tom, že šťastný člověk se stává úspěšný, a že úspěch štěstí netvoří. Na rozdíl ode mě k tomu použil dopaminové důkazy. Shodneme se i v tom, že vnější svět naši spokojenost ovlivňuje jen minimálně (podle Petra z 10 %), a že existují jednoduché činnosti, díky kterým můžeme být šťastní. Pro mě super přednáška.
Anna Filkuková & Marek Prokop: Kurva naučte se už používat ten e‑mail!
Na přednášku Marka Prokopa jsem se těšil nejvíc ze všech, bez ohledu na celkem banální téma — jak správně používat e‑mail. Možná právě kvůli velkým očekáváním pro mě byla tato přednáška zklamáním. Marek zaujal klasickým nadhledem, klidným, vtipným povídáním. Anička pak zaječími oušky a vulgárním zvoláním na začátku přednášky. Kontrast těchto dvou zcela odlišných lidí byl zajímavý, ale jednou mi to stačilo.
Filip Dřímalka: Podnikání v 21. století v 2.0
Filipovu přednášku jsem viděl už na ostravském Barcampu, kde pro mě byla nejzajímavější ze všech. Šel jsem se tedy podívat, co nového Filip představí, a byl jsem spokojený. Přednáška byla ještě lepší než v Ostravě. Tipy, které se dají použít v podnikání na internetu, musely oslovit snad každého. Těším se na další Filipovy přednášky, které nám v malé české kotlině rozšiřují obzory.
David Grudl: #UXUI: takové ty praktické věci a vůbec
David pro mě byl jasnou volbou, přestože téma přednášky mi nijak blízké není. Zajímalo mě, jak přednáší člověk s největší fanynkovskou základnou v oboru. Na začátku mě malinko vyděsilo skandování fanynek, ale samotná přednáška byla super. Byla vtipná, zajímavá a měla spád. Výborně jsem se bavil.
Michal Škop: Jak a proč jsme zrušili hlasování nejen v Hyde Parku na ČT a další veselosti
Michalova přednáška se mi líbila tím, jak byla jiná než všechny ostatní. Michal je nadšenec, který má stejně jako já zálibu v číslech, a který nemá rád, když jsou věci jinak, než vypadají. Díky těmto zálibám odhalil podivné výsledky hlasování v pořadu ČT Hydepark a svým zásahem se postaral o to, že ČT hlasování v Hydeparku úplně zrušila. Zajímavé mi přišlo třeba to, že strojově se výsledky ovlivňovaly jak ve prospěch, tak i v neprospěch hostů pořadu.
Další ohlasy na vsetínský Barcamp 2013
Vsetínský Barcamp se dočkal samozřejmě více ohlasů než jen našeho článku. Přináším přehled těch, které se mi povedlo najít:
- Markéta Henzlová (Jirkont.cz): Jaký byl čtvrtý Barcamp ve Vsetíně?
- František Grunt (Active24): Tak trochu jiný svět vsetínského Barcampu
- Anna Češková (Medio Interactive): Střípky z Barcampu na Vsetíně 2013
- Jan Pobořil — trošku jiná reportáž z Barcampu
Organizátorům se v rekordním čase podařilo zveřejnit i první video z přednášky Vojty Ročka na téma Soukromí je přežitek. Těším se i na další videa, hlavně z přednášek, které jsem neviděl, a samozřejmě na video ze své přednášky. ;-)
Závěr
Přestože jsme se nezúčastnili warm-up párty a na after párty jsme pobyli jen chvíli, všichni z Besteta jsme si vsetínský Barcamp parádně užili. Jestli bude příští rok 5. ročník, se ještě neví. Já bych do Vsetína jel za rok přednášet i poslouchat moc rád.
Pokud jste příznivci neformálních konferencí, jako je Barcamp, a zajímáte se o PPCčka, rád bych vás pozval na brněnskou (ne)konferenci PPC reklama 2013, kterou pořádáme s kolegy z Besteta již 26. února 2013.
Komentáře (0)