Automatizace PPC reklam a vlastních seznamů zákazníků s PPC Wolfem

Chcete zvyšovat efektivitu práce ještě víc? Pak byste měli zvážit užívání nástrojů, které vám ji usnadní. Přestaňte také dělat věci pracně ručně, když to lze i automaticky na pár kliknutí. Aplikace PPC Wolf je účinný nástroj, který je dostupný na platformě Mergado Store a za cenu 286 Kč měsíčně má rozhodně co nabídnout.

Jak PPC Wolf funguje?

PPC Wolf je aplikace, která načítá data z API Mergado Editoru a posílá je do reklamních systémů Google Ads a Sklik. Slouží k automatizaci reklam ve vyhledávacích PPC kampaních. Využít ho můžete pro tvorbu obrovského množství produktových inzerátů nebo inzerátů pro produktové skupiny. Lze ho ale využít i pro produktové kategorie, propagaci článků, zájezdů, služeb či jiných položek katalogu.

Jak začít pracovat s PPC Wolfem?

Začít s PPC Wolfem je snadné. Stačí mít účet na platformě Mergado a odtud již můžete aplikaci snadno aktivovat.

Nastavení PPC Wolfa

Integrace PPC Wolfa zvládnete lehce sami bez nutnosti využít programátora. Veškerá data si nejprve připravíte v Mergadu. Můžete využít také další aplikace Mergado store, např. Scraping Camel, Clicking Goat, Bidding Fox Elements aj. k úpravě a optimalizaci datových feedů předtím, než je pošlete do PPC Wolfa. Po té vytvoříte propojení s Google Ads a Sklikem vložením API klíče

Stovky kampaní na pár kliknutí

Samotné nastavení kampaní je intuitivní. Nastavuje se pro každý reklamní systém zvlášť. V prvním kroku vyplníte název kampaně, vyberete zda chcete manuální změny při přegenerování přepisovat nebo zachovat a zvolíte reklamní systém. Pokud chcete kampaň spustit pouze na omezenou dobu, tak vyplníte také datum konce kampaně.

V dalším kroku zadáte rozpočet a strategie. U Googlu bude zapotřebí si nejprve vytvořit sdílený rozpočet a strategii ve sdílené knihovně v samotném systému Google Ads.

Zvolíte jazyk a lokalitu, podobně jako při zakládání kampaně v reklamním systému. Dále je zapotřebí vybrat, jaký projekt chcete pro generování kampaní použít. Doporučuji si vytvořit samostatný projekt speciálně pro PPC Wolfa s elementy, které budete v inzerci využívat. Pak zvolíte výběr produktů, který jste si v tomto exportu připravili a na který chcete inzerovat. Určitě je dobré inzerovat pouze na produkty skladem a přizpůsobit texty různým kategoriím. V tomto kroku je zapotřebí také zadat, jaké elementy budete v reklamních textech využívat.

Pokud na některý element zapomenete, je možné ho doplnit i v dalších krocích. V názvu reklamní sestavy je zapotřebí použít element, který je pro každou sestavu unikátní, tedy například title nebo ID produktu. V klíčových slovech využijete předem připravený element. Pokud chcete klíčové slovo použít v přesně nebo frázové shodě, tak doplníte uvozovky nebo hranaté závorky. Posledním krokem je tvorba samotného inzerátu. Zde opět můžete využívat všechny předem připravené elementy.

Pak už nezbývá než kampaň vygenerovat a máte hotovo! Právě jste připravili stovky až tisíce reklam.

Vlastní seznamy zákazníků

To ale není vše, co PPC Wolf dokáže. Velmi užitečnou funkcí je možnost posílat vlastní seznamy zákazníků přes API z e‑shopového systému a automaticky je aktualizovat v reklamních systémech. Vlastní seznamy zákazníků umožňují používat data získaná online i offline k oslovování a opětovnému zapojování zákazníků. Jsou také velmi užitečným signálem publika pro správné fungování Performance Max kampaní.

Jak na to si ukážeme v nejrozšířenějším systému Shoptet. Nejprve je zapotřebí vytvořit nového partnera v Zabezpečení exportů.

Po té přejdeme na záložku Objednávky — Export. Vybereme typ Shoptet.xml, přístup pro partnera a zvolíme období, pro které chceme objednávky exportovat.

Vytvořenou url pak použijeme pro nový projekt v Mergadu. Na výstupu zvolíme formát Shoptet objednávky [CZ].

V takto vytvořeném projektu si pak na základě elementů můžete nadefinovat různá publika. Podle typu produktu, který nakoupili, nebo podle data, kdy nakoupili, podle PSČ, hodnoty objednávky atd. Vzhledem k tomu, že je e‑mail zanořený element, tak si ho vytáhnete pomocí jednoduchého pravidla do elementu, který si vytvoříte.

Samotné vytvoření publika v PPC Wolfovi je pak velice snadné. Přejdete na záložku Publika a kliknete na Vytvoření nového publika. Vyplníte název, zvolíte export Shoptet objednávky [CZ], nadefinovaný výběr, element obsahující e‑mail a zvolíte reklamní systém pro který chcete publikum vygenerovat. Pak už jen stisknutím tlačítka odešlete do reklamního systému a mate hotovo.

Výhody používání PPC Wolfa

  • Úspora času a automatizace při tvorbě vyhledávacích kampaní.
  • Automatická aktualizace vlastních seznamů zákazníků.
  • Rychlé nasazení a jednoduché rozhraní.
  • Velmi příznivá cena, která není vázaná na počet položek.
  • Úzká integrace s Mergado Editorem. Využití jeho nástrojů pro získání a zpracování dat.

Závěr

PPC Wolf je užitečný nástroj, který šetří čas při správě PPC kampaní. Nevíte si s nastavením rady? Napište nám, rádi vám pomůžeme. :)

Aneta Matyášová
29. 04. 2024
Aneta je pořád usměvavá vedoucí PPC týmu, která ma na starost taky CSS program Kvinono. Úkoly vždycky dotáhne do konce, má talent pro PPCčka a na texty ke kampaním, je prostě nejlepší! 

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.