Poslední BESTETO klub se točil kolem inzerce na Facebooku. Přítomné posluchače se snad povedlo přesvědčit, že se nemusí reklamy na Facebooku obávat. Facebook se i přes nepříznivé předpovědi stále těší velké oblibě a je šikovným pomocníkem pro propagaci vaší společnosti.
V první části přednášky jsme společně prošli základní nastavení reklamy v Business Manageru. Prezentace se bohužel nedochovala, každopádně hlavní je všechno si proklikat — dokud nepotvrdíte vytvoření, nemůžete nic pokazit. Ale proč vůbec s reklamou na Facebooku začít? Výčet hlavních výhod ukazuje obrázek č. 1.
Obrázek č. 1 Výhody Facebook reklamy
Po krátkém úvodu už přišla řeč na 2 hlavní témata přednášky: správné zacílení reklamy a práce s kreativou reklam.
Cílení reklamy
Nejdůležitější je hned ze začátku stanovit cíl, kterého chcete pomocí reklamy dosáhnout. Cíl (nebo také účel) si vybíráte hned v prvním kroku tvorby kampaně ve správci reklam (obrázek č. 2). Pokud je hlavním účelem Facebookové propagace prodej, zvolíte možnost optimalizace kampaní na konverze a zaměříte se například na prodeje z katalogu.
Prodeje jsou spojeny s tématem dynamického remarketingu, který u našich klientů nastavujeme vždy, když je to možné. Kompletní implementaci dynamického remarketingu doporučujeme předat profesionálům.
Konverzí však nemusí být pouze dokončení nákupního procesu, která je až posledním krokem v celém nákupním rozhodování. Může to být i návštěvnost obchodu nebo nějaká jiná vlastní konverze.
Obrázek č. 2 Marketinový účel kampaně
Po výběru marketingového účelu následuje určení okruhu uživatelů, kterým má být reklama doručovaná. Mezi základní způsoby cílení na publikum v sadě reklam patří:
- Základní okruhy uživatelů (demografické údaje, lokalita, zájmy, chování)
- Vlastní okruhy uživatelů (cílení na fanoušky stránky, návštěvníky stránky, vlastní zdroje)
- Podobné okruhy uživatelů (cílení na procentuální vzorek populace ve vybrané zemi, kteří odpovídají vaší FB stránce)
Vytváření kreativy pro reklamu
Prošli jste si jednotlivé možnosti cílení a první kampaň na Facebooku máte připravenou. Nikdy jste však kreativu pro reklamu na Facebooku nevytvářeli a nevíte jak začít? Nic si z toho nedělejte a zkuste tyto tipy:
Šmírujte konkurenci
Inspiraci můžete načerpat od těch nejlepších nebo rovnou od vašich konkurentů. Facebook totiž nabízí tzv. Knihovnu reklam, kde vypátráte třeba aktivní reklamu na Coca-colu pro americký trh.
Jednotlivé reklamy si projděte a načerpejte inspiraci, jak můžou vypadat:
- Soutěže
- Videa
- Obrázky
- Texty
- Akce
Využívejte naplno rozhraní Facebooku
Facebook nabízí hned několik prvků, které vám umožní jednoduše vytvořit kreativy reklam. V rozhraní tvorby reklamy si dokážete jednoduše vytvořit základní video, video prezentaci, prezentaci z fotek. Doporučujeme rovněž využívat:
- Dynamické popisky
- Dynamické vkládání prvků
- Rámečky
- Práci s emoji
Pokud se zaměřujete především na tvorbu a propagaci příspěvků, získejte alespoň základní znalosti práce s grafickým nástrojem, jako je například Canva (obrázek č. 3). Canva nabízí spoustu možností i ve free verzi. Výhodou je jednoduché a rychlé rozhraní, které Vám usnadní práci i díky velkému množství šablon, které můžete využít.
Obrázek č. 3 Canva — rozhraní
Pár rad na závěr
- Stanovte si cíl
- Zkuste si propagaci příspěvku z firemní stránky
- Zaujměte obrázkem
- Vytvořte několik variant reklam a testujte
- Pracujte s grafickým editorem (Canva)
- Využívejte remarketing
- Nezapomínejte na fanoušky vaší stránky
- Pohrajte si s cílením
- Obměňujte své reklamy, zákazníky časem unaví
- Video funguje
- Kontrolujte výkon reklam
- Pracujte s komentáři a vyzývejte zákazníky k interakci
12 tipů od Patrika pro účastníky BESTETO klubu, které jim usnadní inzerci na Facebooku.
Jak bylo zmíněno na začátku článku, na Besteto klubu jsme se zaměřili především na základní rámec inzerce na Facebooku. Stranou tedy šly další možnosti propagace, jako je například i zmíněný dynamický remarketing.
Uvažujete o inzerci na Facebooku a nevyznáte se v rozhraní Business Manageru? Ozvěte se nám a my vám rádi poradíme.
Stačí se zapsat do našeho BESTETO zpravodaje a budete mít vždy přehled o tom, kdy se co koná. Přes prázdniny má BESTETO klub pauzu, ale v září se s vámi opět budeme těšit na setkání každý 4. čtvrtek v měsíci.
Komentáře (2)
Ahoj Michale,
ano máš pravdu, v Google Analytics většinou narazíš na mnohem menší tržby, než ty, které vidíš například v Bussines Manageru. Rozdíl je především v atribučním modelu těchto dvou systémů. Ze zkušenosti vím, že i z tohoto pohledu většina specialistů FB na data z Analytics vůbec nehledí v rámci vyhodnocování.
Přínos Facebooku je přitom velký, avšak někdy hůře dohledatelný a právě s atribučním modelem a vyhodnocováním Facebook inzerce, se neustále bojuje.
I přesto pro tebe mám pár tipů:
Doporučuji ti nastavit si konverzní okno přiřazení v Bussines Manageru na jednodenní po prokliku, respektive po zobrazení a vyhodnocovat tržby na základě této metriky. Větší změny vytvořené na Facebooku si znač do poznámek v Google Analytics a sleduj jejich efekt v rámci růstu organického vyhledávání, tržeb z organicu a zkoumej dopad na celek inzerce jako takový.
Další zajímavé metriky jsou asistované konverze z Facebooku a nejčastější trasy zákazníka k nákupu napříč zdroji. I zde se většinou dopátráš k velmi duležitým číslům, které ti poslouží v rámci vyhodnocování efektivity inzerce na Facebooku. Nepočítám poté nevýkonné oblasti jako je růst návštěvnosti a získávání nových zákazníků.
Jinak na Besteto Klub určitě chystáme další zajímavé přednášky a myslím, že se mají marketéři na co těšit. Prvotní je pro nás názor naší Besteto Klub komunity, na základě které přednášky připravujeme a formulujeme. Není tedy vyloučeno, že s Facebook propagací budeme pokračovat i v dalších dílech Besteto Klubu :)
Snad jsem ti odpověděl dostatečně a děkuji za dotaz.
Patrik
Máš Patriku doporučení pro vyhodnocování inzercí na Facebooku? V Google Analytics se mi často chová jinak, než jiné zdroje návštěvnosti webů/e‑shopů,
Nebo o tom bude některý z příštích dílů Klubu?
:-)