Biano: Zopakujte si, co byste měli vědět o tomto vyhledávači zboží

Není to tak dávno, co jsme zajeli na návštěvu do pražského Biana. Odvezli jsme si odtud několik postřehů a zopakovali si, co je potřeba o tomto zbožáku vědět. Projděte si to s námi.

O Bianu

Biano je vhodné pro e‑shopy ze segmentu Home&Decor. Není ovšem srovnávačem zboží jako Heureka či Zboží.cz. Zboží nesrovnává, naopak —  pokud máte stejný produkt jako konkurence, snaží se zobrazit jen jeden produkt s nejvyšším skóre (tedy od jednoho e‑shopu). Stejně je to i s variantami produktů. Varianty se slučují a zobrazuje se vždy ta, která má nejvyšší skóre.

Skóre produktu určuje přímo Biano a ovlivňuje ho několik faktorů — například jeho prodejnost, zda je produkt skladem, jaké má CPC atd.

Jak je to s režimy

Na Bianu můžete být v tzv. režimu Standard, při kterém platíte za proklik, a to buď s platbou na fakturu nebo dobíjením kreditu.

Opatrně s biddingem

Tak jako na ostatních vyhledávačích zboží, i na Bianu můžete bidovat. CPC nastavíte přímo v administraci na kategorie či produkty, nebo přes feed v tagu BIANO_CPC. Pozor na vysoký bidding na kategorie v administraci, kdy můžete utratit lehce a rychle hodně peněz.

Doporučujeme

  • Nahrajte XML feedHeureky. Nemusíte ztrácet čas se změnou kategorií (jako třeba na Heurece či Zboží), Biano páruje produkty do kategorií samo. Není ovšem na škodu si napárované produkty zkontrolovat, zda se opravdu nacházejí v takové kategorii, ve které mají být.
  • Dbejte především na fotky a popisky. Fotky v co nejvyšší kvalitě, bez vodoznaků.
  • Nastavte CPC přímo na produkty — výhodou je bidování pouze na konkrétní produkty (nastavte cenu doporučenou pro top pozice v dané kategorii). Nezapomeňte, že pro každý produkt je optimální jiná CPC (záleží na kategorii).
  • Parametry se tahají z různých elementů (z názvu, popisku, apod.), nicméně je lepší je uvádět přímo do tagu PARAM, zařadí se rychleji.
  • Pokud to jde, neměňte URL adresy produktů. I změna v UTM parametru je změnou URL adresy. Pro Biano znamená jakákoliv změna v URL nový produkt, který ztrácí svou historii (informaci o skóre produktu).

O zbožácích píšeme často. Přečtěte si třeba:

Veronika Ševelová
Veronika Ševelová
06. 02. 2019
Verča je marketingová konzultantka a kromě toho řeší i zbožáky. Dívá se, jestli všechno funguje tak, jak má, případně navrhuje, co by se dalo zlepšit.

Komentáře (2)

Monika Dobrušová26. 2. 2021, 6:42

Chtěla bych se zeptat jestli vám došla objednávka na sedačku. Jestli jsem to dobře objednala nepřišla mi žádná potvrzující zpráva.

Natka27. 2. 2021, 7:35

Krásný den, Moniko,
my jsme marketingová agentura a sedačky neprodáváme. :) Zkuste se ještě jednou podívat, zda vám e‑mail s objednávkou nespadl do spamu a případně kontaktujte přímo prodejce.

Natka

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.