Sledovat konkurenční e‑shopy je v dnešní době nutnost a řada podnikatelů si to uvědomuje, ale neví jak. Bidovací automat Bidding Fox nově nabízí několik přehledů, které jim trápení ulehčí.
Mimo samotný automatický bidding, reporty a diagnostiku přináší Bidding Fox data o vaší konkurenci, která získává z produktových karet Heureky. Je možné s nimi pracovat hned na třech úrovních. První dvě úrovně zpracování dat poskytují pouze přehledy, které prozatím nelze exportovat. Třetí úroveň vyžaduje pokročilejší znalosti, aby uživatel dokázal nastavit pravidla, která mu výrazně pomohou při nastavování biddingu.
1) Přehled obchodů, se kterými sdílíte produktové karty na Heurece (nabízí podobný sortiment)
Záložka nabízí základní informace o obchodu, srovnává průměrnou cenu, dobu dodání, cenu dopravy a pozici podle ceny a biddingu. Záložka (obr. 1) je prozatím pouze informativní, ale získáte dobrý přehled o základních metrikách, na základě kterých lze konkurenci sledovat.
2) Přehled konkurence na úrovni produktů
U svých položek vidíte informace o konkurenci, která je s vámi v produktové kartě (nabízí stejný produkt). Zde je už detailnější přehled toho, jak si v porovnání s konkurencí vedete. Aplikace srovnává cenu položky, dostupnost a dopravné. Zároveň můžete posoudit pozice dle ceny a pozice v biddingu. I tato záložka (obr. 2) je zatím pouze informativní, ale Bidding Fox už pracuje na možnosti exportu těchto dat.
3) Využití výše zmíněných dat pomocí Bidding Fox Elements
Bidding Fox Elements slučuje všechny zmíněné informace. Můžete upravovat biddovací pravidla na základě pozic konkurenčních e‑shopů v produktových kartách, nebo dostupnosti, ceny a dalších informací. Aplikace funguje jako stavebnice, kde podmínky nastavujete víceméně podle všeho, co vás napadne. Mimo dat z Heureky natáhne informace například z Google Analytics a nastavení přizpůsobíte podle výsledků vaší inzerce.
Pokud vás práce s Bidding Fox Elements zajímá, navštivte přednášku k tomuto tématu od Michala Janíka na letošním MergadoFestu.
Další informace k této novince se můžete dočíst v článcích přímo od lišáků nebo Mergada:
Nevíte si s Bidding Foxem rady? Pomůžeme
Pokud nevíte, jak na novou funkci v Bidding Foxu nebo bidování obecně, obraťte se na nás. Rádi vašemu e‑shopu pomůžeme.
Komentáře (1)
Bezva, že jsi o tomto Patricku napsal. Osobně jsem zvědavý na to, jak půjde spojit procesy agentury (externích marketingových specialistů) s interními pracovníky e‑shopů. Teoreticky by to být složité nemuselo. Pokud budou obě strany aktivně komunikovat a snažit se o společný profit. V praxi to ale tak jednoduché nebývá. A zrovna ta oboustranná komunikace bývá často kamenem úrazu :-(
Nicméně potenciál tu je. A tento přehled je v základním tarifu Bidding Foxe, takže vcelku po ruce. A nasazení se přímo nabízí.
Těším se na budoucí článek se zkušenostmi z praxe.