V dnešním článku bych se s Vámi ráda podělila o zkušenosti s novým biddingovým automatem, který je k dispozici přímo v aplikaci Mergado. Díky tomu je jeho nasazení velmi jednoduché. Stačí zajít do Mergado store a aplikaci zapnout. Následně máte 10 dní zdarma na otestování. V rámci dalšího používání pak aplikace vyjde na 1286 Kč měsíčně, což je v současnosti nejlevnější biddingový automat na trhu. Zároveň se nemusíte bát ani většího počtu produktů. Bidding Fox je zpoplatněn měsíčně a na počet produktů se nehledí.
Kdy automatické biddování využít? Heureka to jistí
Bidding Fox jsme testovali v rámci našich klientů, kteří splňovali podmínky pro bidding na Heureka.cz a Heureka.sk. Tyto podmínky vyplývají z požadavků Heureky na držení certifikátu Ověřeno zákazníky, ale i uvádění dostupnosti zboží ad. Pokud již bidding využíváte, nemusíte nic víc řešit a rovnou se pustit do nastavení aplikace.
Nastavení funkcí zvládne každý
Nastavení biddingu funguje podobně jako vytváření pravidel v Mergadu. U našich klientů jsme si vytvořili různé skupiny produktů, které jsme chtěli biddovat. Výběry obsahovaly TOP produkty, sezónní produkty, produkty s různými maržemi apod. V aplikaci jsme potom pouze nastavili detaily biddingu pro tyto výběry. Jednotlivá nastavení nám výrazně ulehčila práci a eliminovala i možnost překročení PNO nebo problémy s vyššími cenami konkurence apod.
Limitem PNO proti vysokým nákladům
Za velmi klíčovou funkci považuji nastavení limitu PNO, tedy podílu nákladů z tržeb. Pokud víme, že se u klienta musíme držet s náklady pod 20 %, nastavíme zde tento nebo i nižší limit. V nastavení je dále možnost zadat, zda produkty po překročení PNO stále zobrazovat za cenu kategorie, nebo je rovnou skrýt. Bidding Fox funguje na měsíční bázi, na začátku měsíce se tedy produkt znovu zobrazí/nabidduje. Velmi důležitá je i funkce dopočítávání korun do konverze daného produktu. Často se totiž setkáváme s tím, že produkt v daném měsíci nikdo nekoupí, ale proklikají se na něm peníze. Bidding Fox si umí poradit i s takovými produkty.
Biddujte jen to co má smysl, vynechte drahé a nedostupné
U každého klienta se setkáváme samozřejmě i se sortimentem, který propagovat nechce. Jedná se většinou o dlouhou dostupnost, vyšší ceny oproti konkurenci nebo naopak velmi příznivou cenou. Tyto produkty lze automaticky z biddingu vyloučit po zaškrtnutí příslušných políček a zaznamenáním doby dodání, kterou již biddovat nechceme. Díky těmto dalším nastavením se lze vyhnout několika dalším výběrům a nastavením pravidel. Automat pamatuje i na situace, kdy se zobrazuje na prvních 5 viditelných místech pod TOP umístěním. Tyto pozice mohou některým e‑shopům dostačovat a nepotřebují se za dražší peníze dostat výš. Je zde tedy možné zaškrtnout, aby nebyly biddované produkty, které se zde automaticky umisťují.
Bidduje se vše jak má aneb co s nenabiddovanými produkty
Diagnostika této aplikace Vám po vytvoření a aplikaci pravidel představí diagnostiku biddování produktů. Pomocí různých grafů se rychle dozvíte, kolik produktů bidduje přímo aplikace, kolik produktů je nabiddovaných přes Mergado jinými pravidly a kolik jich nabiddovaných není. Nenabiddované produkty se Vám zobrazují v dalších grafech pomocí kterých lze zjistit, proč se nebiddují. Z častých důvodů se opakuje nespárovanost, málo e‑shopů v daných kartách a dlouhá dodací doba. Díky exportu do souboru csv si seznam nespárovaných produktů nebo produktů s dlouhou čekací dobou stáhnete do počítače a můžete s nimi dále pracovat.
Jak si s produkty stojíte? Mrkněte do sekce Produkty
Po veškerém nastavení a přegenerování feedu si lze zkontrolovat, jak je daný produkt nastaven. V jednoduchém přehledu uvidíte, jaká byla původní cena prokliku (pokud jste biddovali již před aplikací), jaká je minimání cena kategorie nastavená Heurekou, aktuální bidding aplikace a zda se zobrazujete v TOP umístění. Díky tomuto přehledu zjistíte, jaká je aktuálně vypočítáná cena oproti původně nastavené. V uvedeném příkladu je vidět, že původně byla nastavená zbytečně vysoká cena. I s nižší cenou tak lze dosáhnout TOP pozice, v tomto případě přímo 1. místa.
Pár slov závěrem
Závěrem bych ráda Bidding Fox zhodnotila jako zajímavou aplikaci, která má potenciál usnadnit práci, ušetřit čas, který lze vynaložit např. na úpravy názvů a kategorií a také vydělat peníze. Dle našich informací se na aplikaci neustále pracuje a v následujících týdnech a měsících se můžeme těšit na další vylepšení a nové funkce. V plánu je také implementace pro Zboží.cz, která je však ve delším časovém horizontu.
Rádi vám pomůžeme
Pokud byste potřebovali pomoc s Bidding Foxem, automatickým biddingem nebo s čímkoliv ohledně zbožáků, tady je na nás kontakt. Můžete se také registrovat na konzultace zdarma v Brně nebo Praze, kde vám budeme pomáhát se zbožáky.
Komentáře (0)