Pokud se na sociálních sítích pohybujete už nějaký ten pátek, tak jste se určitě setkali s pojmem bio neboli životopis. Je to takový ten malý „detail“ v horní části profilu. A právě do něj si můžete napsat úplně cokoliv. Doporučujeme tam vypíchnout hlavní výhody vaší firmy nebo uživatelům ve zkratce říct, čemu se věnujete a kde vás najdou. Pro zjednodušení nakupování tam můžete umístit i odkaz na váš web. Říkáte si, kde začít? Sepsali jsme pro vás 6 tipů a triků, díky kterým si vyladíte bio na sociálních sítích až do toho nejmenšího detailu.
1. Zvolte uživatelské jméno, které se dobře pamatuje
Dobře zapamatovatelné jméno hraje zásadní roli. Proto si s výběrem jména dejte opravdu záležet. Pokud jste firma, držte se názvu společnosti, aby náhodou nedošlo k záměně. Pokud jste tvůrce, použijte celé jméno nebo přezdívku, se kterou si vás uživatelé spojují.
2. Vyberte profilový obrázek, který vás bude reprezentovat
Profilová fotografie dává vašemu profilu tvář. Mimo to se také ukazuje u každého zveřejněného příspěvku, videa nebo komentáře. A pokud uživatele toto malé kolečko zaujme, pravděpodobně se prokliknou i na váš profil, aby se o vás dozvěděli víc. Jste firma? Pak si dejte jako profilový obrázek logo. Jste tvůrce? Pak určitě zvolte svou profilovou fotku.
3. Přidejte odkaz na váš web
Všechny sociální sítě umožňují do bia vložit pouze jeden odkaz. Může to být odkaz na váš web. Pokud ale chcete publikovat odkazů více, doporučujeme použít nástroj Linktr.ee nebo Milkshake. Oba nástroje jsou ke stažení zcela zdarma a můžete si je přizpůsobit dle svých preferencí. My jsme do Milkshake vložili odkazy na jednotlivé články, podcasty a odkaz na náš web.
Potřebujete zvýšit návštěvnost webových stránek, informovat uživatele o uvedení nového produktu na e‑shop nebo chcete, aby odebírali váš newsletter? Je to jen na vás – možnosti jsou prakticky nekonečné.
4. Řekněte, kdo jste a co děláte
Představte se. Krátce a vystižně sdělte uživatelům to nejdůležitější. Prodáváte elektroniku, kosmetiku nebo tvoříte recepty? Nebojte se to napsat. Dejte si ale pozor na počet znaků, které můžete použít. Ten se na jednotlivých sociálních sítích liší — na Instagramu můžete použít až 150 znaků, na Twitteru 160 a na TikToku jen 80 znaků.
Do bia můžete použít i smajlíky a jiné styly písma.
5. Využijte CTA tlačítka
Jestli chcete ze svého profilu vytěžit maximum, nezapomeňte použít CTA tlačítka. Pokud správně zformulujete text, docílíte toho, aby publikum dokončilo požadovanou aktivitu — ať už jde o sledování nebo kliknutí na odkaz.
S CTA tlačítky pracujte operativně a vždy je přizpůsobte tomu, čeho chcete dosáhnout.
A ještě jedna dobrá zpráva pro všechny, kteří používají Instagram! Nově jsou odkazy ve Stories dostupné všem bez ohledu na počet sledujících. My tuto novinku vítáme s otevřenou náručí. Je to skvělá cesta, jak zvýšit návštěvnost webu a prodej organickou cestou.
6. Kontaktní údaje
Kontaktní údaje jsou další nedílnou součástí vašeho profilu. Vyplňte alespoň e‑mail a telefonní číslo, aby vás mohli lidé kdykoliv kontaktovat a nemuseli ztrácet čas hledáním.
Pokud máte účet na Instagramu propojený se stránkou na Facebooku, vyplní se vám automaticky.
A jsme na konci. Napište nám do komentářů, jestli jste objevili nějaké nové tipy, které na svém profilu vyzkoušíte. Jste nováčci na Instagramu? Pak se vám určitě bude líbit naše příručka, ve které jsme rozepsali Instagram od A po Z.
Komentáře (0)