Je léto, prázdniny, doba dovolených a pro spoustu e‑shopů mrtvá sezóna. Právě teď se však rozhoduje o tom, jaké výsledky bude mít váš e‑shop ve vánoční sezóně. Pokud pro vás nejsou Vánoce hlavní sezóna, můžete být v klidu. Pokud ale prodáváte například parfémy či jiné dárkové zboží a jen za listopad a prosinec utržíte polovinu ročních tržeb, pojďte se podívat, jak se na Vánoce začít chystat.
Každý rok mi projdou rukama statistiky desítek e‑shopů, které by chtěly zlepšit výsledky. Opakovaně se setkávám s velkými chybami ve vyhodnocování výsledků, a zde jsou největší z nich.
Vláďa Přichystal si na konferenci SEO Restart 2015 “přichystal” přednášku o tom, jaký vliv má optimalizace vyhledávačů zboží na celkový online marketing e‑shopu.
Když se nám ozve e‑shop se zájmem o naše služby, vyžádám si od něj přístupy do Google Analytics a zpracuji rychlý audit návštěvnosti a tržeb podle zdrojů. Na základě auditu společně s klientem volíme formu spolupráce. Pak se podrobně pobavíme o e‑shopu, zboží, marketingu a následně posílám nabídku s rozsahem prací a cenou. Jak postupuji při auditu návštěvnosti, jsem sepsal do tohoto článku.
Filip Podstavec z marketingové agentury GetFound prezentoval na nekonferenci Vyhledávače zboží 2015 ideu „Customer score“. Postavil ji přitom na Google Analytics, které jsou dostupné nám všem.