O Pinterestu jsme se už jednou zmiňovali. Tentokrát se ale zaměříme na to, jak na této sociální síti vytvořit úspěšný profil a zvýšit povědomí o vaší značce. Tak jdeme na to!
80 % pinů na Pinterestu tvoří repiny, což znamená, že se jedná o platformu, která je založená na sdílení obsahu druhých. Průměrná životnost jednoho pinu jsou 3 měsíce, což je mnohem déle, než příspěvky na jiných sociálních sítích. Jen tak pro představu, životnost jednoho příspěvku na Facebooku je průměrně 5 až 6 hodin, na Twitteru naopak jen 15 až 20 minut.
Ze statistik navíc vyplývá, že počet uživatelů na Pinterestu stoupl za poslední rok o 30 %. Aktuálně se na této sociální sítí nachází přes 250 milionů aktivních uživatelů. To zní fajn, že?
S firemním účtem získáte přístup i k analytice a dalším nástrojům
Budete se divit, ale je jich spoustu. Oproti osobnímu účtu budete mít k dispozici více možností a “vychytávek”, které se vám mohou při tvorbě obsahu hodit. Osobní účet na Pinterestu je jen pro běžné použití. Díky němu máte přístup k vytváření pinů, nástěnek a tajných nástěnek. S firemním účtem budete mít ale navíc přístup i k analytice a dalším nástrojům.
Co to je Pinterest Analytics
Pinterest Analytics je jedna z nejnovějších funkcí, díky které získáte pířstup k důležitým informacím. Uvidíte, jak si vede váš publikovaný obsah, jak často se zobrazují vaše piny ve výsledcích vyhledávání nebo kolik uživatelů se prokliklo na váš web. Je toho ale mnohem víc.
Kromě platformy jako takové, nabízí Pinterest tvůrcům a firmám i vzdělávací materiály.
- Business Pinterest — nástroje, statistiky, příručky, osvědčené postupy pro tvůrce obsahu
- Pinterest komunita — místo, kde si tvůrci navzájem radí a pomáhají
- Blog
Jak zvýšit povědomí a zaujmout uživatele
1. Rich Pins, Shoop Look Pins a další
Propagujte. I na Pinterestu můžete své produkty a služby propagovat, a to prostřednictvím:
Rich Pins
Tvůrci a správci Pinterestu s podnikateli a firmami sympatizují, a proto vyvinuli speciální nástroje a funkce usnadňující propagaci jejich produktů. Jednou z takových funkcí jsou i „Rich Pins“, díky kterým lze k příspěvku vložit kromě popisku a hashtagů také další důležité informace, které se u běžných pinů neukazují.
Shop Look Pins
Podobnou funkcí jsou také „ Shop Look Pins “ , které bychom mohli přirovnat k prodejním příspěvkům na Instagramu. Tento nástroj lze použít k označení jakéhokoli produktu obsaženého na obrázku. Tato označení se zobrazují jako malé bílé tečky, na které uživatelé mohou kliknout a zobrazit další informace – včetně cen, dostupnosti na skladu, akcí a odkazu na nákup.
Promoted Pins
Další funkcí jsou takzvané „Promoted Pins“. Jedná se o reklamu, která se postará o to, aby daný příspěvek vidělo více lidí z vaší cílové skupiny.
2. Vytvořte takový obsah, které uživatelé hledají
Nikdo nechce vytvářet takový obsah, který se nevyhledává. Než se tedy pustíte do publikování obsahu, zjistěte, co uživatele hledají. Pak vytvořte piny v nejoblíbenějších kategoriích. Prodáváte potraviny a tvoříte z nich recepty? Pak to budou určitě recepty. Vytváříte návody na jednoduché ruční výrobky? Pak to bude DIY.
3. Zjistěte, kdy je vaše cílovka online
Nejlepší načasování pro připnutí vašich pinů závisí na zvycích vaší cílové skupiny. Obecně se ale uvádí, že pokud přidáte pin v čase mezi 14:00 – 16:00 hodinou a 20:00 – 1:00 hodinou ranní, určitě nic nepokazíte.
4. Přispívejte pravidelně
Kolik pinů, je moc pinů? Těžko říct. Aby si vás uživatelé ze začátku všimli, doporučujeme každý týden zveřejnit 5 – 30 nových pinů. Dejte si ale pozor, abyste nezveřejnili všechny piny najednou. Dobrý dojem neuděláte ani tehdy, když budete zveřejňovat stejný obsah pořád dokola.
Vytvořte si publikační plán a mějte přehled, co a kdy zveřejňujete.
5. Odpovídejte, komentujte a sdílejte
Stejně jako reagujete na tweety, příspěvky na Facebooku a komentáře na Instagramu, buďte v kontaktu se svými sledujícími i na Pinterestu. Jen tak si vybudujete komuniu, která bude k nezaplacení.
Máte další tipy, jak tvořit obsah? Napište nám do komentářů!
Komentáře (0)