Vyhledávače zboží jsou pro e‑shopy jedním z největších zdrojů návštěv a zákazníků. Pojďme si představit ty, ve kterých se vyplatí inzerovat v roce 2016.
Vyhledávače zboží, ve kterých byste neměli chybět
Heureka.cz
Vaše první jasná zastávka, pokud přemýšlíte o vyhledávačích zboží. Má placený i free režim, takže v podstatě neexistuje důvod, proč tu s e‑shopem neinzerovat. V posledním roce se z Heureky stala jasná jednička mezi servery, které srovnávají ceny zboží a plní roli nákupního rádce.
www.heureka.cz
Zboží.cz
Dvojka na českém trhu. Narozdíl od Heureky pracuje i s aukcí cen za proklik u nezařazených produktů (ve fulltextu). Nepodporuje neplacený režim.
www.zbozi.cz
Hledejceny.cz
Menší vyhledávač zboží, kde rozhodně má smysl inzerovat. Navíc má vynikající podporu. Existuje tu však rovněž jen placená inzerce.
www.hledejceny.cz
Srovname.cz
Menší vyhledávač zboží, pouze s placeným režimem. Ze zkušenosti víme, že se zde dobře prodává např. elektro.
www.srovname.cz
Nákupy Google
Vyhledávač zboží se stále větším vlivem. Je sice náročný na optimalizaci feedu, a nelze zde inzerovat veškerý sortiment, přesto se jedná o významný zdroj návštěvnosti e‑shopů, které zde inzerují. Inzerce se spouští v Google Adwords.
www.google.cz/shopping
Glami.cz
Dříve známý pod názvem „Domodi“. Glami je oborový srovnávač zboží pro módu a doplňky do domácnosti či zahrady. Pokud prodáváte tento sortiment, inzerci zde doporučujeme. Existuje možnost neplaceného režimu, budete se však zobrazovat ve výpisech níže.
www.glami.cz
Shopalike.cz
Srovnává stejné kategorie jako Glami, navíc však můžete inzerovat třeba hračky, kosmetiku nebo sportovní potřeby. Neplacenou inzerci nenabízí.
www.shopalike.cz
Vyhledávače zboží, které doporučujeme vyzkoušet
Artikul.cz
Významem zatím menší srovnávač zboží, kde eshopy inzerují zcela zdarma. Platí se pouze cena za proklik u produktů dne.
www.artikul.cz
Zaza.cz
Srovnávač zboží, spjatý se Zásilkovnou, který klade důraz na osobní odběr. Cena za inzerci se liší od počtu inzerovaných produktů.
www.zaza.cz
Pricemania.cz
Česká modifikace známého slovenského vyhledávače zboží. Za umístění zpětného odkazu na Pricemanii je možné inzerovat zdarma, produkty se ale zařadí jen do fulltextového vyhledávání.
www.pricemania.cz
Ostatní vyhledávače zboží
Další malé české vyhledávače zboží, u kterých je však rentabilita inzerce e‑shop od e‑shopu různorodá:
Shopmania.cz
Umístění Vašich produktů před ostatními je možné pomocí prémiového balíčku a nastavení CPC. Minimální částka dobití je ale 2500 Kč.
www.shop-mania.cz
Cenovyradce.cz
Zobrazení zboží ve fulltextu je zdarma, cena za proklik se liší podle ceny vystaveného produktu.
www.cenovyradce.cz
Hyperzbozi.cz
Možnost placené i neplacené inzerce.
www.hyperzbozi.cz
Najduzbozi.cz
Malinký vyhledávač, za umístění zpětného odkazu je inzerce zcela zdarma.
Zbozi-pro.cz
Nabízí dvě formy placené inzerce i inzerci zdarma.
www.zbozi-pro.cz
SledujCenu.cz
Bezplatná registrace a propage obchodu, také ale minimum přístupů do e‑shopu.
www.sledujcenu.cz
Nejznámější satelitní vyhledávače zboží, nemající vlastní registraci:
Nejlepsiceny.cz, Seznamzbozi.cz, Srovnanicen.cz – čerpají data z Heureky
Naakup.cz – čerpá data ze Srovname.cz
Cochces.cz – nový projekt portálu Hledejceny.cz
Detailněji se jednotlivým vyhledávačům zboží budeme věnovat v samostatných článcích od nového roku. Chcete se více informací dozvědět hned, jak je zveřejníme? Zaregistrujte se k odběru newsletteru.
Pokud máte s těmito vyhledávači zboží nějaké zajímavé zkušenosti, nebo v současném výčtu nějaký postrádáte, neváhejte se, prosím, o to podělit v komentářích ;)
Komentáře (8)
Doplňuji do seznamu: https://www.modio.cz
Specializovaný srovnávač zboží / inspirátor zaměřený na módu, sportovní oblečení, obuv a módní doplňky.
Děkuji za článek. Některé z uvedených vyhledávačů zkusím :-)
Dobrý den, Tomáši, využíváme jak neplacené, tak i placené prokliky. Je potřeba vyhodnotit, co je pro který e‑shop výhodnější. Pokud vám placená inzerce na všechny produkty nevychází, doporučuji ještě vyzkoušet placenou inzerci na vybraný sortiment a ostatní produkty vůbec na Glami neposílat. Pak se rozhodnete, která varianta je pro vás nejlepší. A při vyhodnocování se podívejte i na asistované konverze. ;-)
Dobrý den,
mohl bych se zeptat na zkušenost s placeným proklikem u GLAMI?
Vyzkoušeli jsme to, ale kredit mizel jak raketa na mars. A bohužel nelze zapnout placený proklik jen na určité produkty.
Děkuji tedy za info, zda používat placené nebo neplacené prokliky.
Děkuji
Děkuji za pěkný článek. Náš e‑shop FILIMODA.CZ používá srovnávač GLAMI a mohu jen doporučit.
Díky za seznam. Některé ty menší vyhledávače taky vyzkouším.
Díky za seznam.
Dlouhodobě na našem eshopu luxusnipradlo_cz testujeme Shopalike a nevím, kde je chyba, ale statistiky návštěvnosti se velmi odlišují od statistik z analytics. A druhá věc — z daného zdroje je velmi malá konverze.
Máte někdo podobnou zkušenost? Díky
Díky za užitečný seznam, tři srovnávače jsem ještě neznal. Ohledně dalších vyhledávačů – schválně jsem prošel statistiky e‑shopů, které mám ve správě, a alespoň jednu konverzi přinesly spokojeny-nakup.cz, zbozi.seznam.name, dobra-koupe.cz a cenyzbozi.cz. Pokud se nepletu, všechny jsou zdarma.