Ve čtvrtek 14. března jsme se sešli poprvé, abych diskutovali o tématech spojených s marketingem na internetu. Prvním hostem byl Michal Janík, diskutovalo nás celkem sedm a na konci převládala spokojenost nad dobře stráveným večerem.
Diskutovaná témata a některé závěry
- Marketing je působení na trhu od prodeje, propagace až po chování zaměstnanců.
- Každé podnikání má svůj marketing ať už plánovaný, a nebo přirozeně vyplývající z druhu podnikání.
- Marketing by měl mířit za dosažením cílů.
- Není potřeba řešit, zda je správně “internetový marketing”, nebo “marketing na internetu”, protože jde jen o jazykovou hru.
- Důležité je myslet na každé z 4P: Product, Price, Place, Promotion (produkt, cena, místo, propagace).
- Kdy se vyplatí dávat klientům „něco“ navíc? Jinak se chováme při akvizici a jinak ke stávajícím klientům.
- Ne každý musí být na internetu, ale vizitka s kontakty je užitečná téměř všem.
- Pokud mám hospodu, kam chodí jen štamgasti z okolí, mít prezentaci na internetu znamená jen zbytečné problémy.
- Přehled skupin marketingových technik na internetu: SEO, PPC, sociální sítě, display reklama, emailing, PR (články, fotky, video, infografiky, soutěže), web (prezentace, mikrostránky, shop), katalogy (oborové adresáře), mapy, vyhledávače zboží…
- Měření a vyhodnocování dat:
- Data srovnáváme meziročně a s předchozím obdobím (měsícem).
- Záporná čísla nemusí být vždy říkat, že nějaká činnost byla udělána špatně.
- Data, měříme co nejblíže k zisku (ideálně až z účetnictví).
- Nezapomínáme na náklady, DPH a cenu vlastní práce.
- Data vztahujeme k cílům.
- Používáme selský rozum.
Krátká ukázka diskuse
Fotky z diskuse
Fotky z diskusního večera si můžete prohlédnout na Facebooku.
Ohlasy účastníků
Jirka Guňka: “Díky za uspořádání. Za mě to bylo fajn.”
Láďa Trevisan: “Nelituji pozdního příchodu domů – díky a těším se na další díl.”
Lukas Menhert: “Líbilo se mi, že bylo vidět, že každý může mít a říct svůj názor a to otevřeně.”
Pokračujeme 28. 3. s Robertem Němcem
Dalším tématem, na které bychom vás rádi pozvali, je Multikanálový marketing aneb proč SEO agentury zaniknou. O multikanálovém marketingu si budeme povídat s Robertem Němcem.
Pokud se chcete vejít mezi 15 vyvolených, kteří se diskuse zúčastní, zaregistrujte se na stránce diskuse Multikanálový marketing.
Komentáře (0)