E‑shop summit & expo (#ESSE18) sliboval mnohé. A my jsme byli zvědaví, jestli se mu podaří svým slibům dostát. Zjistěte, jak to dopadlo.
Zbyněk Hyrák
- Vyhodnocujte konverze i mikro konverze.
- Analyzujte konverzní trychtýř. Můžete tak například zjistit, proč lidé nedokončí objednávku.
- Nasaďte měření událostí (eventů). Zjistíte třeba to, kam až lidé na stránce scrollují a kdy odchází.
- Segmentujte data víc do hloubky podle potřeby.
- Začněte používat vhodný atribuční model – last click atribuce je překonaná, přivedené návštěvy přiděluje poslednímu kanálu, což není relevantní ani spravedlivé.
- Měřte. Všechno.
Jordie van Rijn
- Na úžasný marketing prý stačí dvě věci: káva a lepicí papírky. Obojí vám totiž pomůže přemýšlet a právě to je klíčem k úspěchu. Nad marketingem je potřeba přemýšlet.
- Podívejte se na svůj marketing jako na majetkovou hodnotu. Všechno, co v něm vytvoříte, obohacuje vaše podnikání. Je to vaše “data currency” (datová měna).
- V e‑mailingu používejte podmiňování, například časově omezený voucher na nějakou částku, nebo slevu na nákup při překročení nějaké sumy. Je to účinnější a navíc vám to dává možnost se znovu připomenout. Zákazník, který dostal voucher na 5 eur sice nikdy tyto peníze fyzicky neměl, ale nechce o ně přijít, proto je mnohem víc motivovaný k nákupu.
- “Seriálujte”. Rozdělte svou kampaň na menší a pošlete ji víckrát. V prvním kroku zkuste zjistit, co by si lidé přáli, anebo co si myslí, zapamatujte si to a v další na to přímo reagujte. Je to výborná personalizace. Anebo se zeptejte, kdy má zákazník narozeniny, abyste mu mohli poslat dárek — potom na to ale nezapomeňte. Série e‑mailů může vypadat například takto: upoutávka, nabídka, připomenutí, výzva — poslední šance.
- Snažte se prostřednictvím e‑mailingu se zákazníky komunikovat. Ne jen oznamovat.
- Buďte osobní. Když člověk letí do Milána, víc ho potěší tip na tamní restauraci než na tu v Barceloně.
Pavel Pola
- Základem je mail doručit. Důležité jsou i předměty a pre-header (text, který se zobrazuje vedle předmětu v náhledu výpisu mailů).
- Nepoužívejte CAPS LOCK. Psaní velkými písmeny je příznakem spamu. Stejně tak tři tečky, více otazníků nebo vykřičníků.
- Český Seznam nemá v předmětu mailu rád smajlíky. Pokud nechcete skončit ve spamu, nepište je.
- Newsletter by měl mít maximálně 300 px na výšku a 720 px na šířku. Hodně lidí ho totiž otevře jen v náhledu. Je dobré na to pamatovat při umisťování výzev k akci.
- 45 % lidem se nezobrazují obrázky při prvním načtení mailu. Víte, jak vypadá newsletter bez nich? Dává smysl?
- Výzva k akci (CTA button) by měl mít aspoň 44 px, aby se na ní dalo kliknout i na mobile. Na mobile ttoiž nefunguje hoover efekt.
- Trackery jako bit.ly nebo Google zkracovače jsou na black listu a pokud je používáte, vaše newslettery vypadají jako spam.
- Neskrývejte odkaz na odhlášení odběru. Pokud se někdo chce odhlásit, je lepší aby klikl na zrušení odběru než na nahlášení spamu, které je na jeden klik.
- Odhlasujte neaktivní uživatele. Člověk, který půl roku neotevřel žádný váš e‑mail, u vás pravděpodobně nikdy díky newsletteru nenakoupí.
- Nikdy nekupujte databázi kontaktů. Nikdy.
- Přihlašovací formulář na odběr newsletteru zobrazujte na viditelném místě. Ale pokud můžete, nastavte jeho zobrazování jen těm, kteří ještě nejsou zaregistrovaní.
- Personalizujte. Využijte všechny informace, které o uživateli víte. Narozeniny, pohlaví, lokalita, nákupní historie, jméno…Buďte kreativní.
- Mějte podchycené překlepy. Už v momentu, kdy se uživatel přihlásí a zadá e‑mail, který je evidentně nesprávný díky překlepu jako například seyznam.cz. Opravte je. Neztratíte tak cenný kontakt.
- Nepoužívejte speciální fonty. Je 14 základních, které se vždy zobrazí správně, využijte je. Jsou to tyto:
Závěr
V ceně toho nejlevnějšího lístku, který se dal v předprodeji objednat zdarma, byly 3 přednáškové sály plné zajímavých spíkrů. Pokud jste si (výrazně) připlatili, mohli jste se zúčastnit dalších přednášek, které byly připravené v dalším sále. Celkově bylo možné absolvovat 63 přednášek, takže rozhodně bylo z čeho vybírat. My jsme pro vás (i pro nás) vybrali tyto tři, ze kterých jsme se snažili přivézt výcuc toho nejlepšího.
Pokud by vás zajímali další postřehy z této akce, podívejte se na tweety s hashtagem ESSE18.
26. 03. 2018
Komentáře (0)