Říkáte si, že na Firmy.cz téměř nikdo nechodí a že nemá cenu věnovat této službě svůj čas? Zkusíme vám ukázat, že opak může být pravdou. Věděli jste například, že kromě bezplatné verze existují i placené tarify? V tomto článku se dočtete nejen to, jaké to jsou a v čem jsou jejich hlavní rozdíly, ale i jaké typy kampaní můžete využít a jak vyhodnotit jejich přínos pro vaši společnost.
Z dat Firmy.cz z roku 2018 bylo na webu Firmy.cz 2,7 mil. uživatelů měsíčně. S firemními profily se ale nemusíte setkat jen na Firmy.cz. Naopak, firemní profily se zobrazují také na Mapy.cz (kde je přes 3 mil. uživatelů měsíčně) a na Seznam.cz (3,5 mil. uživatelů denně). Konkrétně ve vyhledávání Seznam.cz se zobrazují firemní profily nejvíce (57 %). Data nám tedy ukazují, že Firmy.cz stojí za pozornost.
Firmy.cz jsou v základu zdarma
Firmy.cz jsou v základní verzi bezplatná služba. Obsahují pouze základní informace o firmě — zobrazují adresu, jedno telefonní číslo, e‑mail, odkaz na web, otevírací dobu, úvodní fotografii a popis činnosti firmy. Novinkou je, že základní profil můžete zařadit až do dvou kategorií (dříve to byla pouze jedna).
Nastavení kategorií je důležité proto, aby vás lidé našli. Každá kategorie obsahuje různá klíčová slova, díky kterým se pak zobrazujete ve vyhledávání. V čím více kategoriích vaše firma bude, tím větší šance, že vás uživatelé najdou.
V rámci neplacené služby se na profilu na Firmy.cz zobrazují reklamy i podobné profily (konkurence). Ve vyhledávání je na první pohled vidět, že neplacené profily zaujímají menší prostor oproti těm placeným — zobrazují se s menší úvodní fotkou, bez loga, kratším popiskem a méně doplňkovými informacemi (jako je web či telefon). Nelze také vylepšit pozici ve vyhledávání a nastavovat na profilu své vlastní nabídky a události. Neplacené firemní profily se nezobrazují na prémiových místech v rámci Seznamu ani na Mapy.cz.
Pokud ještě nemáte firemní profil, zaregistrujte svou firmu pomocí IČO (tady je návod na registraci od začátku do konce) a vyplňte základní údaje. Zápis je zdarma. Po dokončení a schválení účtů vám bezplatná administrace Firmy.cz nabídne několik záložek.
Administrace Firmy.cz je pro všechny tarify stejná. Ne všechny funkce jsou však v základní verzi přístupné. Pokud chcete získat vyšší návštěvnost, můžete využít jeden z dalších 4 tarifů s investicí od 10 do 80 Kč za den. S vyšším tarifem se vám vždy odemykají další nové funkce.
Tarify Seznam naplno
Rozhodnete-li se investovat do Firmy.cz, můžete oslovit potenciální zákazníky:
- Na hlavní straně Seznam.cz — v tzv. boxíku, zobrazují se zde platící firmy, které mají aktivní profil Seznam naplno s odpovídajícím tarifem a úvodní fotografii nebo vloženou nabídku či událost.
- Ve vyhledávání Seznam.cz — nejprve se zobrazují reklamy z Skliku (až 4), poté je mapa a pod ní max. 5 firemních profilů (v drtivé většině placených).
- Na Mapy.cz
- Ve vyhledávání Google — až 23 % přístupů na Firmy.cz je právě z Google.
- Na předních pozicích Firmy.cz
V placeném režimu můžete přidávat více odpovídajících kategorií, kdy v nejvyšším tarifu máte tuto možnost neomezenou — což je výhodné především pro velké klienty s širokým sortimentem. Na Mapy.cz díky placenému režimu můžete získat výraznější profil (vyšší pozice, větší ikona). Také se měří, zda klient přijel na pobočku (díky možnosti “trasa” v Mapy.cz a navigace do daného místa). Jednou z dalších novinek je možnost tomuto zákazníkovi poslat dotazník spokojenosti. Do konce roku by měla být návštěva na prodejně počítána jako konverze. Plný profil firmy umožní navíc doplnit další kontakty, více e‑mailových adres, fotografií, logo a další.
Dále přinášíme zkrácený výčet funkcionalit jednotlivých tarifů. Celý seznam najdete v obrázku níže. Vyšší tarif vždy obsahuje všechny funkce tarifů předchozích plus něco navíc.
Tarif Startuj (od 10 Kč na den)
- Hlavní rozdíl oproti tarifu zdarma je, že se v profilu neobjevují žádné odkazy na podobné firmy či reklamy.
- Díky aukčnímu modelu můžete upřednostnit svou pozici na Firmy.cz.
- Můžete cílit i na jinou lokalitu, než kde máte pobočku
- Můžete přidat do svého profilu odkaz na sociální síť.
- Počet nastavených kategorií se zvyšuje na 4.
- Můžete vytvořit jednu nabídku či událost + nastavit akční tlačítko, které odvádí zákazníka na vámi zvolenou webovou stránku.
Nabídky a události, to jsou možnosti, jak na Firmy.cz můžete prezentovat své služby, produkty, akční nabídky či nadcházející události jako výstavy, výročí nebo workshop. Můžete do nabídky nastavit i zajímavý článek, díky kterému získáte nové publikum do retargetingu po té, co se prokliknou k vám na web.
Rozvíjej (od 20 Kč na den)
- Plusem oproti tarifu Startuj je, že se můžete zobrazovat na hlavní straně Seznam.cz — zde se uživatelé oslovují podle lokality (zobrazuje se vizitka firmy nebo nastavená nabídka).
- Zvyšují se také limity jednotlivých funkcí — např. počet kategorií (až 6), nabídek a událostí (až 3) či cílení na jinou lokalitu (3).
Získávej (od 40 Kč na den)
- Od tohoto tarifu můžete získat a využívat známku Ověřená firma (vedle názvu firmy se zobrazí ikonka kolečka s “fajfkou”) — podmínkou je mít hodnocení od uživatelů vyšší než 70 %, aktuální profil a vyplněné všechny podstatné informace.
- Firemní videoprezentace.
- Na svém detailu firmy můžete nastavit více URL a navést tak uživatele na další důležité stránky vašeho webu.
Profituj (od 80 Kč na den)
- V rámci plného profilu je možno doplnit další kontakty, nabídky a události, odkazy na sociální sítě, až 50 cílení na lokalitu a neomezený počet kategorií.
- Až 5 dalších odkazů na web, což je dobré z hlediska SEO.
- Součástí placeného profilu je rovněž branding na Firmy.cz a vlastní ikona na Mapy.cz.
- Novinkou je možnost “zafixovat” jedno konkrétní hodnocení, které bude stále na prvním místě, a řadit recenze podle vlastních kritérií.
Nastavení kampaní
V rámci placených tarifů existují dva typy kampaní — chytré a detailní. Chytré nastavení kampaní je nastavení automatické a najdeme ho u nižších placených tarifů — Startuj a Rozvíjej. Je tedy vhodné pro malé a střední firmy. Investované peníze automat rozdělí tak, aby bylo dosaženo nejvyššího výkonu. Od tarifu Získávej je potom možnost využít detailního nastavení kampaní. Zde si můžete sami zvolit konkrétní pozice v kategoriích na Firmy.cz, ve vyhledávání pro daná klíčová slova na Firmy.cz a Seznam.cz a také na hlavní stránce Seznam.cz.
Vyhodnocení kampaní
Kampaně na Firmy.cz se vyhodnocují dle počtu zobrazení a prokliků. Jak si vedly jednotlivé kampaně uvidíte v záložce “Statistiky”. Pokud se chcete podívat, jaké tržby vám kampaně na Firmy.cz přinesly, v Google Analytics si ve zdroj/médium vyfiltrujte “ppd”. Kromě zdroj/médium “firmy.cz/ppd”, můžete rovněž vidět search.seznam.cz/ppd, mapy.cz/ppd nebo www.seznam.cz/ppd. Obecně mají návštěvy z Firem výrazně delší průměrnou dobu trvání relace než jiné zdroje a více % nových zákazníků.
Firmy.cz byly jedním z prvních produktů Seznam.cz a jsou tu s námi již 26 let. Od té doby prošly mnoha změnami a spoustu novinek se ještě chystá. Pokud chcete být stále v obraze, sledujte náš blog. A pokud potřebujete poradit s nastavením firemního účtu na Seznamu, neváhejte nás kontaktovat.
Komentáře (0)