S každým klientem máme příběh. Vždycky nás nesmírně potěší, když je tak úspěšný a inspirativní pro obě strany, jako právě u Gardners. Zjistěte, jak naše spolupráce začínala a jakými kroky se nám podařilo tomuto e‑shopu zvýšit tržby o 267 %.
Rok 2017: jak jsme potkali Gardners
S Martinou ze společnosti Gardners jsme se poprvé setkali na podzim roku 2017, tehdy již měli za sebou ocenění Heuréky ShopRoku 2016 Finalista. Na poli e‑shopů tedy nešlo o žádného nováčka. Nicméně v oblasti online prodejů bylo stále co zlepšovat. Tehdy do toho vstoupilo BESTETO.
Seznámení s klientem
Naše spolupráce začala stejně jako mnoho jiných, auditem stránek i samotné inzerce, stanovením cílů a následným návrhem činností. Za náš tým musím říct, že jsme se na spolupráci velmi tešili. Klientka měla jasnou vizi, zajímavé produkty a nadšení pro spolupráci. Domluvili jsme se, že si vezmeme na starost PPC, SEO a inzerci na srovnávačích zboží.
Jak to začalo
Inzerci jsme začali spravovat v říjnu 2017, kdy tržby za rok 2016 a 2017 měl e‑shop téměř totožné. Naším cílem je markantně zvýšit tržby na Vánoce. Chceme klientovi ukázat, že spolupráce jde správným směrem a že se mu i na začátku vyplatí.
SEO
Náš SEO specialista se pustil do auditu technického nastavení webu z pohledu SEO, který obsahuje například: kontrolu nefunkčních stránek 404, kontrolu odkazů i meta tagů. Výstupem byl podrobný SEO audit (obsah auditu vidíte na obrázku níže), kde klientovi sepsal postup, jak vše opravit.
Srovnávače zboží
U zbožáků náš specialista nejprve navrhl, kde má smysl inzerovat. Po dohodě s klientem jsme začali s Heurekou a Zboží.cz. Následně prošel jednotlivé produktové feedy a navrhl změny. Často šlo o úpravu CATEGORYTEXT dle taxonomie jednotlivých srovnávačů, doplnění dalších parametrů (například u Heureky podkategorie jako typ, výška), ale i úpravu opakovaného používání stejných hodnot v některých parametrech u produktů ve feedu.
PPC inzerce
U PPC inzerce jsme začali kontrolou měřicích kódů a nastavení jednotlivých účtů. Dále jsme se zaměřili na opravu chyb v produktové inzerci a optimalizaci produktové inzerce. Tohle byla priorita číslo 1.
Vánoce 2017
Dokázali jsme to! Tržby jsme navýšili o 95 % při stanoveném PNO.
V následujících měsících po Vánocích jsme nadále pracovali na vylepšení inzerce i samotného webu. Počet návštěvníků i tržby stále rostly.
Rok 2018: Více SEO prosím
SEO specialista díky přístupu do Google Search Console odhalil podprůměrně proklikávané vstupní stránky se zajímavou hledaností a navrhl úpravy meta tagů s cílem zvýšit míru prokliku z neplaceného vyhledávání.
Dále objevil nefunkční historické URL adresy a navrhl jejich přesměrování. Pro přesun autority historických stránek na stránky funkční.
Favi, Biano a Mergado
PPC na míru
Vánoce 2018 se blíží a my máme za sebou kompletní revizi již vytvořených kampaní i tvorbu rozšíření inzerátů na míru každé sestavě. Zavádíme další typy kampaní jako remarketing/retargeting na kategorie, přidáváme responzivní inzeráty v Google Ads a testujeme různé typy inzerátů.
Vánoce 2018
Vrchol roku je tu. Podaří se stejný nebo větší nárůst tržeb jako minulý rok?
Nárůst byl “jen” 68 %. I tak jsme ale spokojení. Klient také, nyní nám definitivně nechává volné ruce ve správě jeho online inzerce.
Rok 2019
Třetí rok naší spolupráce. Opět doufáme, že se nám o Vánocích podaří překonat loňské tržby.
PPC
Pokračovali jsme v nastoleném trendu optimalizace kampaní a testování. Spustili jsme smart produktovou kampaň, kterou jsme po pár měsících vyhodnotili jako úspěšnou.
U kampaně na rostliny jsme testovali změnu strategie nabídek z CPA na maximalizace konverzí. Tohle jsme naopak vyhodnotili jako neúspěšné a vrátili se k původní strategii. Pomocí Google Analytics jsme vyhledávali další nákladné vstupní stránky za všechny zdroje a následně je vyloučili z produktové inzerce.
Srovnávače zboží
Na Heuréce a Zboží.cz dále pracujeme s názvy produktů a parametry, u Favi.cz vylučujeme nákladné produkty s cílem snížit náklady na tomto zdroji.
Už v březnu překonáváme tržby
Šok! Vánoční tržby překonáváme již v březnu a to o 12 %.
Co myslíte, podaří se nám následující Vánoce překonat dosavadní tržby?
Pokud se vám náš společný příběh s Gardners líbí, stačí se nám ozvat. Podíváme se na to, jak bychom mohli pomoci vašemu e‑shopu s PPC, vyhledávači zboží, SEO nebo se vším dohromady.
Podcast
Martina Malinová byla hostem našeho podcastu Oranžáda. V rozhovoru prozradila, proč by zeleň neměla chybět v žádné kanceláři nebo jak řeší logistiku.
Komentáře (2)
Dobrý den Františku,
za reakci děkuji. Já osobně se prací pro tohoto klienta přímo neúčastnil (tímto chválím kolegy a gratuluji oběma spolupracujícím stranám) ale jako člen týmu BESTETO Vám odpovím.
V týmu BESTETO Vám 100% garanci nedáme.
A domnívám se, že ani žádný jiný, poctivý, upřímný, rozumný marketér.
Proč?
Je to jednoduché — ke spolupráci jsou zapotřebí dva. Podobně jako např. v manželství. Pokud jeden z páru na úspěchu spolupráce nemaká, může se ten druhý přetrhnout, ale štěstí obou nedosáhne. Možná přijde laskavému čtenáři myšlenka, že by snad nějaký e‑shop nechtěl 100% spolupracovat, přitažená za vlasy. Ale opak je pravdou. Jsou dobré e‑shopy a špatné a jsou dobří marketéři a špatní. A jsou takové páry, kde se vztah nevyvede, i když jsou obě strany výtečné. A jsou spolupráce “na celý život” ikdyž jsou obě strany průměrné (očima ostatních). Zkrátka jako v životě.
Kdo 100% garantuje i za druhého, kterého ještě pořádně nezná, činí tak lehkovážně. Proto od nás můžete slyšet, co si o daných věcech myslíme, proč navrhujeme to či ono, 100% garanci konkrétního výsledku předem ale neuslyšíte :-)
Dobrý den,
měl jsem tu čest s vaší firmou chvíli spolupracovat… ale nevím. V tomto článku na začátku je hodně často “navrhli jsme”, “doporučili jsme” atp. Chápu to správně, že si to stejně musel všechno opravit a nastavit klient?
Můžete mi jenom rámcově nastínit, jaký profit jste z této spolupráce měli? Třeba jenom za rok nebo tak. Stále totiž někoho hledám, vaše newslettery odebírám, chlubíte se v nich výsledky, ale já tedy nadšený nebyl. Třeba by to ale bylo lepší teď, po tříleté odmlce. Naposledy jste mi poslali totiž seznam z nějakého auditu na analytics a “udělej si sám”. Ale právě proto jsem vás tehdy oslovil, abych si to nemusel dělat sám. A podotýkám že jsem to tehdy i za cosi od vás zaplatil. Nakonec to pan Přichystal dolepil nějak osobně, abych držel ústa. Ale vlastně ani nevím, co udělal…
Jenže podobná negativní zkušenost mne provází neustále u všech… ať jsou to google specialisti, fcb specialisti … interní i externí… všichni mi jenom řeknou musíte tady toto, teď to budeme měsíc sledovat a pak se kdyžtak pustíme tímto směrem.… a pozítří pošlu fakturu. Hm…
Váš ceník je zhruba 1000Kč/hod. To si troufáte mi říct, že mi zvednete tržby za měsíc o více než 20%, abyste se mi vyplatili? Pan Přichystal v mnoha diskuzích píše, že žádná záruka není. Tak nevím.
Eshop mám už pár let, všechno si vlastně dělám neustále sám, mnohdy to také tak vypadá, ale je to dáno tím, že jsem měl vždy jenom špatnou zkušenost a jenom solil prachy. Dáte mi důvod změnit názor?
Děkuji za odpověď.
František Knop