Všimli jste si, že GLAMI má od 15. března nové ceny za proklik? Navíc přišlo s dynamickým CPC, které se odvíjí od cen vašich produktů.
Doteď GLAMI stanovilo cenu za proklik podle jednotlivých kategorií, které měly svoje individuální CPC. Nyní se základní cena za proklik snižuje, avšak dále bude narůstat podle cen položek v daných kategoriích. Podle GLAMI je to kvůli lepší reflexi vývoje sezónnosti zboží a také kvůli rozdílným cenám jednotlivých typů produktů mezi konkurencí.
Jak vypadá změna v praxi
Základní cena za proklik na desktop je snížena o 5 %, na mobil pak o 24 %. CPC se však dále navyšuje podle cen produktů. V praxi to tedy znamená, že pokud máte v kategorii “Šaty” produkt s cenou do 300 Kč, za proklik zaplatíte minimální cenu kategorie 1,750 Kč. Pokud však ve stejné kategorii máte šaty za 1 200 Kč, za proklik zaplatíte o 30 % více, než je minimální cena této kategorie.
Základní cena každé kategorie se liší a najdete ji v administraci vašeho obchodu v záložce “Nastavení CPC”.
Procentuální navýšení podle cen produktů naleznete v této tabulce:
Změna k lepšímu nebo ne?
Pozitivní změnou je výraznější snížení ceny za proklik u mobilních telefonů, které pravidelně mívají vyšší PNO. Tohle snížení však platí pouze na produkty do 1 000 Kč a u dražších položek se vám inzerce spíše prodraží. Samotné nastavování biddingu to ani nadále nijak neovlivňuje a můžete si jej měnit jak v administraci GLAMI, tak i v XML feedu.
O možnostech biddingu na GLAMI (a dalších věcech) psala Verča ve svém článku O GLAMI na MergadoFestu: 6 postřehů, které jste možná nevěděli.
Komentáře (0)