„Měl bys zájem o školení AdWords?“ Tak nějak začala má středeční absence v naší kanceláři čtyři týdny po sobě. Dlouho ale nebylo jasné, jestli tohle dobrodružství vůbec začne. Přihlášku na školení mi totiž Google potvrdil až den předem. Nicméně jsem se rozhodl nenechat se rozhodit. Rychle dodělat akutní úkoly, na čtvrtek přesunout, co přesunout jde, zarezervovat jízdenku a můžu vyrazit vstříc neznámým hlubinám Google AdWords! Po jejich proplutí mě čeká závěrečný test a snad i certifikát.
Proč chtít certifikát?
Okamžitě mě napadá protiotázka – proč ne? Získáním certifikátu totiž nemůžete nic ztratit. Leda tak získat. Nejen, že dokážete sami sobě, že ovládáte Google AdWords, ale stoupne s ním i vaše cena na trhu.
Co může být překážkou na cestě k získání certifikátu?
Snad jen obava z neúspěchu. Znáte to, kdo se bojí, nesmí do lesa. Takže se vykašlete na důvěrně známé hlodavé otázky typu: „Co když test neudělám?“ a jděte do toho! Na uklidněnou – jednoznačnou výhodou je, že každý test můžete opakovat nesčetněkrát. Složit musíte jak základní test, který si uděláte mezi jednotlivými školeními, tak závěrečný test Inzerce ve Vyhledávací síti. Uznají vám ale i další typy testů. Jenom si na každý vyhraďte zhruba dvě hodinky svého času. Zdá se vám to dlouhé? Podle mě se jedná o malou daň za zlatou klícku.
Jak se na školení přihlásit?
Stačí podat přihlášku do Google Partners Certification Academy. A potom už jenom čekat, čekat a čekat… Nezoufejte, ono to potvrzení jednou přijde. Jenom je dobré počítat s tím, že z vaší strany se může jednat o rychlou akci.
Do hlubin Google AdWords a ještě dál
Školení AdWords ne tak úplně překvapivě probíhá v sídle českého Googlu. Na recepci si potvrdí, že jste dorazili, dostanete visačku se jménem a připojíte se ke skupince ostatních stejně vědomostí chtivých účastníků. Každý na úvod dostane notes a propisku. Do něj si můžete zapisovat poznámky a nebo třeba kreslit obrázky, až se budete nudit, ale to úplně nedoporučuji.
A pak přichází ke slovu kapitán, totiž školitel. Sdělí vám, co všechno vás v následujících třech lekcích bude čekat a jistou rukou provede rozbouřenými vodami AdWords zelenáče i ostřílené mořské vlky. Tím se dostáváme ke složení posádky školení – potkat na něm totiž můžete naprosté začátečníky i zkušené kolegy z branže. A v tom je právě kouzlo školení Google AdWords. Ať už jsou vaše znalosti jakékoli, vždy se naučíte něco nového.
Na jednotlivých lekcích proberete vše od nastavení účtu až po optimalizaci kampaní. Po celou dobu máte prostor pro vlastní otázky. Když je třeba, porovnává se nastavení oproti Skliku. Celé školení doplňují reálné příklady z testů. Celkově jsou lekce vedeny volně, máte možnost vyjít si ven vyřídit telefonáty, jít se občerstvit nebo při něm pracovat na notebooku. Na téhle lodi nepanuje přísný režim, na druhou stranu se očekává vaše vlastní zaujetí.
Poslední lekci probíhá závěreční test. Na něj budete potřebovat vlastní notebook, takže je dobré nezapomenout ho doma. Po úspěšném absolvování si můžete vybrat jeden z památečních dárečků od Google.
Co říct závěrem?
Snad jen: „Běžte do toho!“ Absolvování tohohle školení se rozhodně vyplatí nejen profesně, ale i lidsky. Seznámíte se s novými lidmi v oboru, můžete si vyměnit zkušenosti a historky. Poradit začátečníkům pár triků nebo se jich naopak několik naučit od těch zkušenějších. Školení jde opravdu do hloubky, takže se nemusíte bát, že byste na něm seděli a šoupali nohama. Vsadím se, že váš blok bude na konci plný poznámek a nebude v něm ani jeden obrázek. ;-)
Analýza PPC kampaní zdarma
Dočetli jste až na konec? Pak od nás získáte rychlou analýzu vašich PPC kampaní zdarma. Stačí napsat Láďovi Přichystalovi na vladimir.prichystal@besteto.cz a dozvíte se, jestli vám PPC kampaně vydělávají a jak získat více objednávek a hlavně více vydělat. Na stránce Správa PPC reklamy si můžete přečít, jaké služby v oblasti PPC nabízíme.
Komentáře (0)