Návod na přehledné statistiky v Google Analytics díky seskupení kanálů

Základem úspěšné reklamní kampaně je správné a jednoduché vyhodnocování výsledků. Pojďme se podívat na to, jak si tuto práci v Google Analytics zjednodušit pomocí vlastního seskupení kanálů. 

Seskupení kanálů v Google Analytics podle Besteta

V Google Analytics (GA) dokážete najít spoustu užitečných dat. Jednou ze základních metrik, které se u kampaní vyhodnocují, jsou Zdroje a Kanály. Ty ukazují, odkud návštěvníci na váš web přicházejí.

Problém statistik v Analytics je v tom, že spousta zdrojů se do tabulky Zdroj / médium vypíše hned několikrát (například Facebook, viz obrázek níže). Podobně to může vypadat třeba v případě Heureky. Ta má své vlastní subdomény či satelity (jako je Foto.heureka.cz nebo Srovnanicen.cz), které systém nedokáže automaticky počítat jako jeden zdroj, tedy jako Heureku.

Zdroje návštěv z Facebooku se ukazují hned ve třech i více variantách.

 

 

2) V posledním sloupci „Výběr dat“ klikněte na „Sdílení podkladů“ (úplně vespod sloupce).

3) Vyberte „Import z galerie“.

4) Do vyhledávacího okénka napište „Besteto“ a stiskněte Enter.

5) Jako třetí položku uvidíte „Besteto: Vlastní seskupení kanálů“, klikněte na „Importovat“ a následně modré tlačítko „Vytvořit“.

6) Poté se vraťte zpět do „Akvizice“ → „Kanály“ a primární dimenzi změňte na „Besteto: vlastní seskupení kanálů“.

7) Nyní by se vám měly kanály zobrazit podle nové šablony.

14. 06. 2017

Témata:

Komentáře (15)

Martin Richta8. 4. 2021, 9:07

Super vychytávka. Půjde to vytvořit i pro vlastní seznam? Aktuálně me trápí maďarská heureka arukereso.hu

Natálie Timčenková9. 4. 2021, 7:49

Hezký den, Martine, vlastní seskupení kanálů si můžete vytvořit podle tohoto návodu https://support.google.com/analytics/answer/6010097?hl=cs

Odpovědět
Martin Čtvrtníček6. 3. 2020, 8:18

Dobrý den paní Hano,

z nějakého důvodu nyní nefunguje importování z galerie na prvních 4 krocích návodu výše.

Seskupení kanálů si můžete aktivovat z této galerie https://analytics.google.com/analytics/gallery/#posts/search/%3F_.term%3…

Stačí kliknout na šedé tlačítko import a zvolit na jakém výběru dat se má seskupení kanálů objevit.

Odpovědět
Hana22. 2. 2020, 10:17

Dobrý den, import mi nefunguje. Dostanu se do Sdílení položek, vyhledám v galerii, dám Import, jenže pak se nic nestane. Modré tlačítko, na které mám kliknout, tak nevidím. Kde dělám chybu?

Odpovědět
marvays7. 6. 2019, 10:57

Super. Potřebuju to hlavně kvůli kategorií na heurece. Ale, tohle seskupení lze zapnout akorát Akvizice — přehled. Potřeboval bych toho dosáhnout i na Akvizice — Kampaně. Jde to?

Odpovědět
Tomáš Londa19. 2. 2019, 1:28

Doplňte si sklik o: sklik.cz / cpc a sklik.cz / (not set) , jak to nabízí automatické tagování skliku

Odpovědět
Robert Došek13. 2. 2019, 3:52

Ano, děkuji.… už je mi to jasné

Odpovědět
Nikola Zubalíková13. 2. 2019, 2:43

Asi jsem vám úplně neporozuměla. Vy vlastně zdroj/​médium znát nepotřebujete. Protože kanály udělají to, že vlám vlastně “zdroj a médium” seskupí. Takže v tomto případě nedává smysl, abyste kanály znovu rozpadával na zdroj/​médium. Jedině, pokud byste si chtěl ověřit, co autor, který to dané seskupení kanálů vymýšlel, zařadil například pod “Facebook — social”. Doufám, že jsem vám to napsala aspoň trošku srozumitelně :)

Odpovědět
Robert Došek13. 2. 2019, 11:30

Dobrý den,
zajímalo by mě, jestli když si je takto seskupím, tak to takto zůstane natvrdo, nebo můžu přepínat mezi původním a tímto seskupením.

Děkuji za odpověď.
RD

Nikola Zubalíková13. 2. 2019, 11:42

Dobrý den, Roberte,

můžete v pohodě přepínat mezi původním nastavením. V Google Analytics vám vždycky zůstane uložené výchozí primární seskupení kanálů. Takže když nebudete chtít používat to z BESTETO, můžete se přepnout zpátky.

Hezký den.

NZ

Odpovědět
jirka16. 6. 2017, 11:43

Super, tohle jsem presne potreboval. Paradni vychytavka!

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.