Základem úspěšné reklamní kampaně je správné a jednoduché vyhodnocování výsledků. Pojďme se podívat na to, jak si tuto práci v Google Analytics zjednodušit pomocí vlastního seskupení kanálů.
Seskupení kanálů v Google Analytics podle Besteta
V Google Analytics (GA) dokážete najít spoustu užitečných dat. Jednou ze základních metrik, které se u kampaní vyhodnocují, jsou Zdroje a Kanály. Ty ukazují, odkud návštěvníci na váš web přicházejí.
Problém statistik v Analytics je v tom, že spousta zdrojů se do tabulky Zdroj / médium vypíše hned několikrát (například Facebook, viz obrázek níže). Podobně to může vypadat třeba v případě Heureky. Ta má své vlastní subdomény či satelity (jako je Foto.heureka.cz nebo Srovnanicen.cz), které systém nedokáže automaticky počítat jako jeden zdroj, tedy jako Heureku.
Zdroje návštěv z Facebooku se ukazují hned ve třech i více variantách.
2) V posledním sloupci „Výběr dat“ klikněte na „Sdílení podkladů“ (úplně vespod sloupce).
3) Vyberte „Import z galerie“.
4) Do vyhledávacího okénka napište „Besteto“ a stiskněte Enter.
5) Jako třetí položku uvidíte „Besteto: Vlastní seskupení kanálů“, klikněte na „Importovat“ a následně modré tlačítko „Vytvořit“.
6) Poté se vraťte zpět do „Akvizice“ → „Kanály“ a primární dimenzi změňte na „Besteto: vlastní seskupení kanálů“.
7) Nyní by se vám měly kanály zobrazit podle nové šablony.
Komentáře (15)
Super vychytávka. Půjde to vytvořit i pro vlastní seznam? Aktuálně me trápí maďarská heureka arukereso.hu
Hezký den, Martine, vlastní seskupení kanálů si můžete vytvořit podle tohoto návodu https://support.google.com/analytics/answer/6010097?hl=cs
Dobrý den paní Hano,
z nějakého důvodu nyní nefunguje importování z galerie na prvních 4 krocích návodu výše.
Seskupení kanálů si můžete aktivovat z této galerie https://analytics.google.com/analytics/gallery/#posts/search/%3F_.term%3…
Stačí kliknout na šedé tlačítko import a zvolit na jakém výběru dat se má seskupení kanálů objevit.
Dobrý den, import mi nefunguje. Dostanu se do Sdílení položek, vyhledám v galerii, dám Import, jenže pak se nic nestane. Modré tlačítko, na které mám kliknout, tak nevidím. Kde dělám chybu?
Super. Potřebuju to hlavně kvůli kategorií na heurece. Ale, tohle seskupení lze zapnout akorát Akvizice — přehled. Potřeboval bych toho dosáhnout i na Akvizice — Kampaně. Jde to?
Doplňte si sklik o: sklik.cz / cpc a sklik.cz / (not set) , jak to nabízí automatické tagování skliku
Ano, děkuji.… už je mi to jasné
Asi jsem vám úplně neporozuměla. Vy vlastně zdroj/médium znát nepotřebujete. Protože kanály udělají to, že vlám vlastně “zdroj a médium” seskupí. Takže v tomto případě nedává smysl, abyste kanály znovu rozpadával na zdroj/médium. Jedině, pokud byste si chtěl ověřit, co autor, který to dané seskupení kanálů vymýšlel, zařadil například pod “Facebook — social”. Doufám, že jsem vám to napsala aspoň trošku srozumitelně :)
Dobrý den,
zajímalo by mě, jestli když si je takto seskupím, tak to takto zůstane natvrdo, nebo můžu přepínat mezi původním a tímto seskupením.
Děkuji za odpověď.
RD
Dobrý den, Roberte,
můžete v pohodě přepínat mezi původním nastavením. V Google Analytics vám vždycky zůstane uložené výchozí primární seskupení kanálů. Takže když nebudete chtít používat to z BESTETO, můžete se přepnout zpátky.
Hezký den.
NZ
Super, tohle jsem presne potreboval. Paradni vychytavka!