V roce 2024 představil Google novou verzi Merchantu – Google Merchant Next. Přechod byl zpočátku dobrovolný, ale od 30. září 2024 staré rozhraní zcela nahradila nová verze. Přinášíme praktické rady, jak rychle najít funkce, na které jste byli zvyklí, a zorientovat se v novém prostředí.
Co je Google Merchant Center
- Google Merchant Center je nástroj, který slouží k nahrání dat o produktech z vašeho e‑shopu.
- Umožňuje produkty zobrazovat na placených i neplacených umístění platforem Google.
- Je nezbytný pro založení produktových kampaní na Googlu (Google Nákupy, Performance Max, dynamický retargeting a obsahové kampaně s feedem).
- Slouží také k diagnostice stavu jednotlivých produktů a k úpravám ve feedu. A právě u těchto dvou věcí jsme narazili v Nextu na problém.
Jak využijete graf diagnostiky produktů
V předchozí verzi Merchantu byl graf diagnostiky produktů jedna z prvních věcí, kterou jste na hlavní stránce mohli vidět. Přehledný graf, z kterého bylo na první pohled patrné, co se s vašimi produkty děje.
Rozdělení:
- zelená = aktivní produkty
- žlutá = produkty, u kterých je z nějakého důvodu zobrazování omezeno
- červená = produkty zamítnuté
Graf umožňoval přehled vývoje za posledních 30 dnů. V Nextu bohužel tento graf z hlavní stránky zmizel, naštěstí je stále možné ho dohledat, jen se k němu musíte trošku složitěji doklikat.
Kde najít grafy v Google Merchant Next
1. V levém menu kliknete na Produkty:
2. Zvolíte možnost Vyžaduje pozornost:
3. Kliknete na Zobrazit historii:
4. Výhoda je, že když už se ke grafu doklikáte, tak se můžete v Nextu podívat na vývoj až 90 dnů zpětně.
Využijte sílu doplňkové feedu
Doplňkový feed (zdroj) slouží k vylepšení nebo přepsání informací ve vašem primárním zdroji dat. Jednoduše si jeho nahráním můžete doplnit určité informace, které vám v hlavním feedu chybí. V předchozí verzi byla možnost přidat si doplňkový zdroj automaticky v záložce zdroje. Z počátku jsme absenci této možnosti považovali za bug Nextu. Google nám ale opět cestu k doplňkovému feedu jen trochu zkomplikoval.
Jak si přidat doplňkový zdroj v Google Merchant Next
Kliknete v pravém horním rohu na Nastavení (ozubené kolo) a následně na možnost Doplňky:
Na kartě Objevit vyhledáte Pokročilá správa zdrojů dat a kliknete na Přidat:
Díky tomu se vám možnost přidat doplňkový zdroj objeví klasicky v Doplňkových zdrojích.
Jsou nějaké další věci, které jste v Merchant Center Next složitě hledali nebo třeba do teď stále nenašli? Obraťte se na naše specialisty, kteří vám pomohou s každým krokem, abyste využili Google naplno.
Komentáře (0)