Zvládněte Google Merchant Next: Rychlé tipy pro orientaci a hledání funkcí

V roce 2024 představil Google novou verzi Merchantu – Google Merchant Next. Přechod byl zpočátku dobrovolný, ale od 30. září 2024 staré rozhraní zcela nahradila nová verze. Přinášíme praktické rady, jak rychle najít funkce, na které jste byli zvyklí, a zorientovat se v novém prostředí.

Co je Google Merchant Center

  • Google Merchant Center je nástroj, který slouží k nahrání dat o produktech z vašeho e‑shopu.
  • Umožňuje produkty zobrazovat na placených i neplacených umístění platforem Google. 
  • Je nezbytný pro založení produktových kampaní na Googlu (Google Nákupy, Performance Max, dynamický retargeting a obsahové kampaně s feedem).
  • Slouží také k diagnostice stavu jednotlivých produktů a k úpravám ve feedu. A právě u těchto dvou věcí jsme narazili v Nextu na problém.

Jak využijete graf diagnostiky produktů

V předchozí verzi Merchantu byl graf diagnostiky produktů jedna z prvních věcí, kterou jste na hlavní stránce mohli vidět. Přehledný graf, z kterého bylo na první pohled patrné, co se s vašimi produkty děje.

Rozdělení:

  • zelená = aktivní produkty
  • žlutá = produkty, u kterých je z nějakého důvodu zobrazování omezeno
  • červená = produkty zamítnuté

Graf umožňoval přehled vývoje za posledních 30 dnů. V Nextu bohužel tento graf z hlavní stránky zmizel, naštěstí je stále možné ho dohledat, jen se k němu musíte trošku složitěji doklikat.

Kde najít grafy v Google Merchant Next

1. V levém menu kliknete na Produkty:

2. Zvolíte možnost Vyžaduje pozornost: 

3. Kliknete na Zobrazit historii:

4. Výhoda je, že když už se ke grafu doklikáte, tak se můžete v Nextu podívat na vývoj až 90 dnů zpětně.

Využijte sílu doplňkové feedu 

Doplňkový feed (zdroj) slouží k vylepšení nebo přepsání informací ve vašem primárním zdroji dat. Jednoduše si jeho nahráním můžete doplnit určité informace, které vám v hlavním feedu chybí. V předchozí verzi byla možnost přidat si doplňkový zdroj automaticky v záložce zdroje. Z počátku jsme absenci této možnosti považovali za bug Nextu. Google nám ale opět cestu k doplňkovému feedu jen trochu zkomplikoval.

Jak si přidat doplňkový zdroj v Google Merchant Next

Kliknete v pravém horním rohu na Nastavení (ozubené kolo) a následně na možnost Doplňky:

Na kartě Objevit vyhledáte Pokročilá správa zdrojů dat a kliknete na Přidat:


Díky tomu se vám možnost přidat doplňkový zdroj objeví klasicky v Doplňkových zdrojích.

Jsou nějaké další věci, které jste v Merchant Center Next složitě hledali nebo třeba do teď stále nenašli? Obraťte se na naše specialisty, kteří vám pomohou s každým krokem, abyste využili Google naplno.

    Marietta Novotná
    16. 12. 2024
    Mari je součástí týmu PPCčkařů. Pod palcem má e‑mailing a tvoří reklamní kampaně v systémech Google, Sklik a Facebook. 

    Témata:

    Komentáře (0)

    Přidat komentář

    Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
    Váš komentář podléhá ruční kontrole.