Jistě jste už slyšeli o službě Moje Firma, kterou nabízí společnost Google! Díky této službě můžete napřímo prezentovat svou firmu přímo ve vyhledávání a v Google mapách a umožnit zákazníkům objevit vaše produkty a služby, najít vaši firmu na mapě, nebo vás napřímo kontaktovat. Služba Moje firma je zcela zdarma. Díky správně vyplněnému profilu si tak můžete úplně jednoduše sami vylepšit SEO a přilákat nové zákazníky na váš web.
Říkáte si, proč být na této platformě aktivní? Podle výzkumu společnosti IPSOS Research aktuálnost a pravidelná optimalizace přímo ovlivňuje váš úspěch, a to tak, že:
- Je 2,7x vyšší pravděpodobnost, že uživatelé budou považovat firmu za serióznější.
- Firemní profil získá 7x více kliknutí.
- Pravděpodobnost návštěvy obchodního místa se zvyšuje o 70 %.
- O 50 % roste pravděpodobnost, že shlédnutí firemního profilu povede k nákupu.
1. Založte si účet na Google Moje Firma
Abyste mohli svou firmu prezentovat, musíte mít založený účet a vyplněný profil se všemi základními údaji o vaší firmě (název firmy, telefonní číslo, e‑mail, adresa, IČO atd.). Poté, co si profil vyplníte, nechte ho ověřit.
Klikněte na „Ověřit firmu”. Následně obdržíte ověřovací kód, který napíšete do políčka a máte hotovo. Ověření firmy je většinou otázka několika hodin, může se ale stát, že to zabere i pár dní.
2. Vylaďte si svůj profil k dokonalosti
Popis firmy
Napište, čím se vaše firma zabývá. Nezapomeňte také vyzdvihnout vaše přednosti, díky kterým si myslíte, že jste lepší než konkurence. Cílem tohoto popisku je nalákat zákazníky a přesvědčit je, aby si daný produkt či službu zakoupil právě u vás.
Nezapomeňte doplnit štítky, pod kterými se bude vaše firma zobrazovat.
Služby
Přidejte si do profilu produkty a služby, které nabízíte. Ke každé službě napište krátký popis a přidejte proklik na daný produkt či službu na webu. Doporučujeme napsat co nejlepší popisek, protože jedině tak můžete zákazníkům ušetřit čas a zjednodušit jim nákupní proces na vašem webu.
Příspěvky
Informujte zákazníky o novinkách a aktualitách, které se ve vaší firmě dějou. Na výběr máte 3 druhy příspěvků:
- Nabídka (slevové akce atd.)
- Co je nového (aktuality, články na blogu, novinky ve firmě)
- Události (akce)
U všech typů příspěvků lze přidat vlastní fotka/video + text a CTA tlačítko (rezervovat, objednat online, koupit, další informace, zaregistrovat se, volat). Tyto příspěvky se na webu objeví v různých službách Google, například v Mapách nebo ve vyhledávání a musí splňovat zásady společnosti Google.
U jednotlivých příspěvků můžete vidět i počet zobrazení a kliknutí na CTA tlačítko. Díky tomu můžete zjistit, jaký typ obsahu mají zákazníci nejraději a přizpůsobit tomu budoucí komunikaci.
Recenze
Spousta zákazníků se před nákupem rozhoduje na základě recenzí a zkušeností jiných zákazníků. Proto sledujte a reagujte na všechny recenze, které se na vašem profilu objeví. Google ve vyhledávání upřednostňuje firmy s nejlepším hodnocením.
Doporučujeme reagovat úplně na všechny recenze, včetně těch negativních. Jedině tak mohou zákazníci vidět, že jsou pro vás na prvním místě a že se dané problémy snažíte řešit.
Statistiky
Další super vychytávkou jsou statistiky. Ty vám poskytnou užitečné informace o tom, jak zákazníci váš firemní zápis nacházejí a co dělají, když ho najdou.
Vyhodnotit si můžete
- Jak zákazníci vaši firmu hledají
- Kde zákazníci vaši firmu na Googlu viděli
- Akce zákazníků (návštěva webu, vyhledání trasy, dotazy na trasu, telefonní hovory a zobrazení fotek)
Fotky
Ukažte zákazníkům, jak to u vás vypadá nebo jaké produkty či služby prodáváte. Pozor, kromě vás mohou na váš profil přidat fotky i zákazníci, kteří u vás nakoupili.
Snažte se, aby váš profil byl vždy co nejaktuálnější. Pokud se u vás něco změní, nezapomeňte to zaznamenat do firemního profilu. Potřebujete-li pomoct s kompletním nastavením, neváhejte nás kontaktovat.
Komentáře (0)