Nažhavte slovenské feedy a jdeme inzerovat! Google Nákupy jdou na Slovensko

Vypadá to, že sen všech PPCčkařů se už brzy splní a Google Shopping kampaně pofrčí i na Slovensku. V Google Merchant Centru je možnost přichystat se na tuto změnu již nyní. Níže přikládáme důkaz místo slibů.

 

Co teď? Nachystejte si feedy

Už teď si můžete svůj feed upravit v Google Merchant Centru nebo Mergadu a připravit se tak na inzerci v Google Ads — přesný termín spuštění zatím nevíme a nepodařilo se nám jej dohledat (některé zdroje uvádí červen, ale těžko říct, zda to tak opravdu bude). Nezbývá tedy než vyčkat. Co zatím můžete udělat a na co je dobré pamatovat?

1) Feedy do slovenštiny

Nezapomeňte feedy dát do slovenštiny. Nejdůležitější je název produktu [TITLE], který se promítne v reklamě, Google kategorie [GOOGLE PRODUCT CATEGORY] a popisky [DESCRIPTION], které systému pomohou lépe rozeznat, o který produkt se jedná a nabídnou uživateli relevantnější výsledek. 

2) Odlišné nákupní chování

Nezapomínejte, že naši slovenští sousedé mají jiné nákupní chování. Nyní se jim objeví nový formát zobrazování produktů při vyhledávání. Otázkou je, zda budou kupovat, nebo ze zvědavosti na “nové obrázky” jen klikat a prohlížet si je

3) Je to prostě jiné

Nepočítejte s tím, že vám bude fungovat to stejné, jako v českých Google Nákupech. Není proto dobré vzít všechna vyloučená klíčová slova v české produktové kampani a vložit je do slovenského účtu — ani je nepřekládejte, prostě to vůbec nedělejte.

Různé národnosti mají odlišné nákupní chování, proto co nezajímá Čecha, může být pro Slováka konverzní vyhledávací dotaz. To samé platí pro ceny za proklik — na Slovensku můžou být nižší nebo naopak vyšší, to sami postupem času zjistíte. Pokud se vám bude zdát cena za proklik vyšší, nepanikařte a počkejte na dostatek dat k optimalizaci.

4) Povinné elementy

Dodržujte povinné specifikace produktových dat, ale to již znáte z ostatních zemí, kde Google Nákupy frčí

5) Jeden zdroj pro více zemí

Zdroj můžete používat i pro více zemí, tedy například Česko a Slovensko. Pokud takto zdroj použijete, je nutné myslet na to, že máme odlišný úřední jazyk i měnu. Tyhle odlišnosti se musí pomocí pravidel v Google Merchant Center (GMC) nebo Mergada opravit. 

Překlad vás tedy u specifikace produktových dat nemine. Měnu jednoduše upravíte pomocí Nástroje pro převod měny, který je aktivován na všech GMC účtech automaticky. Musíte zadat jen produkty a ceny, nástroj pak odhadem převede měnu a v reklamách zobrazí správné hodnoty pro danou zemi.

Můžeme se tedy těšit na zajímavé výsledky s Nákupy v Google  nejen na Slovensku, ale pravděpodobně i ve Finsku, Řecku, Maďarsku a dokonce i v Rumunsku. Nažhavte slovenské feedy a jdeme inzerovat!

Rádi vám pomůžeme

Nezapomeňte na to, že jsme tu od toho, abychom vám s marketingem pomohli. Pokud v PPC reklamě tápete, anebo prostě chcete lepší výsledky, ozvěte se nám.  Tady zjistíte, co v PPC reklamě děláme.

28. 05. 2019

Komentáře (8)

Jana Komárková18. 7. 2019, 11:41

Ahoj Michale,
pro kontrolu zobrazování reklam v jiné lokalitě používám isearchfrom.com. Chce to ale trpělivost a zkoušet. Shopping Ads na Slovensku je pořád v Betě a je tak hodně limitované zobrazování.
Michale ještě k výsledkům, stále to není tak jako v jiných zemích, kde je SA již nějakou dobu zavedená. Když se podívám na vývoj, tak v červnu bylo pár desítek zobrazení denně, červenec už je mnohem lepší (u některých překračuje až 1 000 zobrazení denně). A dokonce se začínají objevovat konverze. Tak jsme zvědaví co se bude dít v srpnu.
Mějte tedy trpělivost a snad se SA rozběhnou :).
Janča

Odpovědět
Michal Flídr17. 7. 2019, 9:06

Zdravím,
má už někdo nějaké výsledky s PLA na Slovensku? Existuje nějaký ověřený návod jak si z Česka zkontrolovat jak se vlastně PLA reklamy lidem na Slovensku zobrazují?

Já zkouším přes Chrome — F12 -> 3 tečky (Customize and control DevTools) -> More Tools -> Sensors -> v Geolocation si nastavím GPS např. na Bratislavu. V Chrome povolím zjišťování polohy a dole na stránce dám “Použít přesnou polohu”. Tím bych se měl pro prohlížeč tvářit jako že jsem fyzicky na Slovensku. Lze si pak ještě přepnout jazyk prohlížeče na slovenštinu.

Ale když to podle tohoto postupu udělám, tak se mi PLA reklamy nezobrazí. Textovou reklamu takto zkontrolovat mohu, ale PLA ne.

Má někdo ověřené funkční řešení? Třeba přes proxy nebo vpn? 

Díky.

Michal17. 7. 2019, 5:05

Vysledky stale mizerne, minimum zobrazeni, rekl bych ze to jeste nejede naplno

Na overeni zobrazovani pouzivam VPN (konkretne NordVPN) + narodni koncovku google (tj. napr. se prepnu na Belgicky VPN server a koukam na google.be), funguje bez problemu pro zeme kde je shopping uz nejakou dobu zavedeny, na SK jsem to v SERP jeste nevidel..

Odpovědět
Patrik6. 6. 2019, 10:36

Dobrý den, Adame,
jsme na tom podobně, kampaně máme spuštěné. Ovšem nám zatím generují pouze minimální zobrazení, nebo se nezobrazují vůbec. Může to ještě trvat dny, týdny a třeba i měsíce, než se to rozjede pořádně a jednotlivé eshopy projdou do aukce. Google je tam bude pouštět postupně.
Až budete mít další posun, určitě se s námi neváhejte podělit.

Děkuji a přeji hezký zbytek dne

Patrik

Odpovědět
Adam6. 6. 2019, 6:54

Dobrý den, máte již nějaké první výsledky google nákupů? Kampaň jsem spustil, ale po třech dnech stále 0 prokliků a jen hrstka zobrazení.

Odpovědět
Jana30. 5. 2019, 8:51

Pěkný den Michale, ano máte pravdu, seznam kategorií ve slovenštině ještě není. Google by měl před spuštěním Google Nákupů seznam kategorií zveřejnit. Ale jak píšete, pokud použijete ID, máte vystaráno :).

Odpovědět
Michal29. 5. 2019, 12:30

Jak doporucujete do SK feedu dat GOOGLE PRODUCT CATEGORY ? Oficialni seznam ve slovenstine jsem jeste nenasel..asi jedine pomoci ID?

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.