Připravili jsme malou ukázku, jak zahýbal Den dopravy zdarma (DDZ) 2016 na Heurece s tržbami e‑shopů.
Do letošního ročníku se můžete se svým e‑shopem přihlásit až do neděle. A možná pořád přemýšlíte nad tím, jestli se zúčastnit. Proto jsme v BESTETO dali dohromady data z 20 e‑shopů, které se do akce zapojily v roce 2016. Podívejte se do tabulek, třeba vám pomůžou v rozhodování.
Data za celý listopad
Jak v tabulce číst?
- Levý sloupec — druh zboží, které e‑shop prodává.
- Tržby/den — jaké jsou průměrné tržby za den během listopadu.
- Objedn./den — kolik objednávek vychází na jeden den.
- Prům.obj./den — kolik průměrně vychází cena jedné objednávky na den.
- Průměr — průměr ze všech sloupců.
- Suma — součet tržeb, objednávek a celková průměrná hodnota objednávky.
Data za DDZ Heureka (15. — 16. listopad 2016)
Jak v tabulce číst?
- Levý sloupec — druh zboží, které e‑shop prodává.
- Tržby/den — jaké jsou průměrné tržby na den z DDZ Heureka.
- Objedn./den — kolik objednávek vychází na jeden den.
- Prům.obj./den — kolik průměrně vychází cena jedné objednávky/den.
- Tržby/den — poměřuje, o kolik procent klesly nebo narostly tržby během DDZ Heureka oproti zbytku listopadu (v denním průměru).
- Prům. obj./den — poměřuje, o kolik procent klesla nebo narostla cena průměrné objednávky během DDZ Heureka oproti zbytku listopadu (v denním průměru).
- Průměr — průměr ze všech sloupců.
- Suma — součet tržeb, objednávek a celková průměrná hodnota objednávky, celkové změny.
Co z tabulek vyplývá
Komentář BESTETO číslového fajnšmekra a obchodní ředitele Vládi Přichystala
Většině e‑shopů podle očekávání během Dne dopravy zdarma klesla průměrná hodnoty objednávky a přitom se zvýšily průměrné denní tržby. Z 20 vyhodnocovaných e‑shopů zapojených do DDZ má 17 vyšší tržby než v ostatních listopadových dnech a 16 nižší průměrnou hodnotu objednávky. Výsledky se výrazně liší e‑shop od e‑shopu.
Jaký je hlavní závěr tabulek?
Heureka vám během DDZ opravdu zvýší tržby a sníží průměrnou hodnotu objednávky. Za část zákazníků zaplatíte dopravu a dle ohlasů našich klientů se zvýší i procento nevyzvednutých zásilek. Nikdo vám nezaručí, že se zapojení do akce vyplatí, ale zároveň není důvod e‑shopy od účasti odrazovat. Je na vás, abyste si spočítali možné dopady a případně vyzkoušeli, jestli právě pro váš e‑shop bude DDZ přínosem.
Čím větší marži máte, tím větší je pravděpodobnost, že DDZ na Heurece pro vás bude ziskový.
Zásadní je, abyste se připravili na to, že počet objednávek se může zvýšit až několikanásobně. Pokud nával objednávek nezvládnete, výrazně poškodíte jméno e‑shopu, které jste pracně budovali třeba několik let.
Komentáře (0)