Heureka přichází s novým ceníkem prokliků. Ten začne platit 3. září 2018. Spočítali jsme pro vás, jakou to znamená změnu u jednotlivých kategorií podle výše ceny produktů.
Původní a v době vydání článku platný ceník je v administraci Heureky.
Nový ceník poslala Heureka 24. 8. 2018 e‑shopům mailem. K dispozici je PDF verze ke stažení.
Změna cen prokliků v Kč
Z tabulky č. 1, kde jsou uvedené absolutní změny minimálních cen prokliků, je vidět:
- Ceny se změnily u všech kategorií kromě kategorie Zážitky.
- Ceny se změnily u všech cenových rozsahů kromě zboží s cenou do 21 Kč, kde jsou prokliky i nadále zdarma.
- Průměrná minimální cena prokliku pro kategorii se zvýšila o 21 haléřů.
- Největší absolutní zdražení postihlo kategorie Dům a zahrada a Hobby, kde se ceny zvýšily v průměru o 60 haléřů.
- Ze snížení cen prokliku se můžou radovat hlavně e‑shopy prodávající Sexuální a erotické pomůcky, dražší Jídlo a nápoje a dražší Filmy, knihy, hry.
- Ze 126 ceníkových položek se 24 položek zlevnilo, 24 položek zůstalo beze změny a 78 položek zdražilo.
Tabulka č. 1: Absolutní změny cen prokliků z Heureka.cz podle kategorií a cenových rozsahů.
Změna cen prokliků v procentech
Z tabulky č. 2, kde jsou uvedené procentuální změny minimálních cen prokliků, je vidět:
- V průměru se minimální ceny prokliků zvýšily o 8,3 %.
- Největší zdražení postihlo kategorie Sport (19 %), Dům a zahrada (17 %) a Hobby (rovněž 17 %).
- Celkově největší zdražení je 30 % u Sportu s cenou od 301 do 1000 Kč a pak 25 % u Sportu a u Kosmetiky a zdraví s cenou od 1001 do 3000 Kč.
- Z cenových rozsahů se nejvíc zdražily prokliky u zboží s cenou od 301 do 1000 Kč a to o 11,7 %.
- V průměru prokliky zlevnily jen u Sexuálních a erotických pomůcek (o 10 %) a u Jídla a nápojů (o 2 %).
- Největší zlevnění ve výši 20 % je u Bílého zdoží, Foto, Sexuálních a erotických pomůcek a u TV, video, audio s cenami zboží od 21 do 300 Kč.
Tabulka č. 2: Relativní změny cen prokliků z Heureka.cz podle kategorií a cenových rozsahů.
Nový ceník Heureky klienty nepotěší
Ceník našim klientům moc radosti nepřinese. Pozitivní je, že zůstaly zdarma prokliky u nejlevnějšího zboží a že jsou zachované i ceny prokliků ze satelitů Heureky, i když zde bych si dokázal představit i nižší ceny.
Je dobré si připomenout, že cena prokliku z detailu obchodu a výsledků fulltextového vyhledávání je zpoplatněna rovnou cenou 2 Kč a že i nový ceník podléhá přechodnému plošnému navýšení o 25 % v sezonním období od 1. 11. do 31. 1. každého roku.
Na první pohled zdražení není nijak extrémní, ale pokud prodáváte zboží, u kterého se prokliky zdraží o 20 — 30 %, určitě to pocítíte.
Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme
Komentáře (0)