Dnešní díl BESTETO univerzity je poslední, který se věnuje Heurece. Probereme reklamní možnosti Heureky a její nákupní košík.
Co se v článku dozvíte?
Heureka Košík
Funguje jako nákupní model, ve kterém je Heureka v pozici zprostředkovatele obchodu a umožňuje zákazníkům nakoupit produkty z různých e‑shopů přímo na jejím webu. Zapojit se můžou e‑shopy, které mají certifikát Ověřeno zákazníky, dobré hodnocení od uživatelů a aktivovaný PPC režim.
Ukázka e‑shopu s aktivovaným Heureka Košíkem na horní pozici v detailu produktu. Na toto místo se vybere e‑shop s nejlepší kombinací ceny zboží, dopravy a hodnocení obchodu. Přednost mají obchody zapojené do Heureka Košíku. Cena za proklik nehraje roli.
Jak funguje Heureka Košík?
Prodej přes Heureka Košík funguje na provizním systému. Heureka si za každou objednávku přes Košík (skrze tlačítko “Koupit na Heurece”, viz obr. 2) bere provizi od e‑shopu, který zakoupené zboží prodává (ale neúčtuje si už cenu za proklik uživatelů). Heureka je pouze zprostředkovatelem, to znamená, že vše ostatní okolo objednávky má na starost e‑shop. Výši provize pro jednotlivé kategorie najdete v tomto ceníku. Pokud uživatel klikne ve výpise obchodů na modré tlačítko “Do obchodu”, nakoupí klasicky na e‑shopu a ten tak zaplatí Heurece jenom za proklik.
- Do Heureka košíku se zahrnují všechny produkty, které zapojený e‑shop prodává a jsou dostupné skladem.
- Zákazník může platit bankovním převodem, platební kartou anebo online přes platební bránu PayU a to i tehdy, pokud tuto možnost samotný e‑shop nenabízí. Online platby zdarma zajistí Heureka.
- Podrobné informace o registraci a nastavení Heureka Košíku najdete tady.
- Výhodou služby je pohodlí uživatele, který se zaregistruje jenom jednou (namísto regsitrace do každého e‑shopu) a nakupuje přímo z webu Heureky.
- Heureka uvádí, že e‑shopům zapojeným do Košíku se zvýšil konverzní poměr a obrat narostl v průměru o 30 %.
Garance nákupu
Jedná se o formu záruky, kterou Heureka ručí zákazíkům za obchody zapojené do Heureka Košíku. Zahrnuje:
- Vrácení peněz, pokud neproběhne nákup v pořádku.
- Prodloužení možnosti vrácení zboží na 3 měsíce. Zákon ukládá e‑shopům povinnost vzít zpět nepoškozené a zabalené zboží do 14 dní. Za každou vratku, kterou obchod přijme nad rámec této lhůty, mu Heureka zaplatí 10 % z ceny vráceného produktu.
- Pomoc v případě, že nastanou problémy s reklamací (řeší ji přímo e‑shop, ne Heureka).
Obchodní podmínky, fakturaci provizí nebo nejčastější otázky okolo služby najdete v této nápovědě pod hlavičkou Heureka Košík.
Druhy reklam na Heurece
ProductADS — produktová inzerce
ProductADS je reklamní systém Heureky pro produktovou inzerci, který funguje na aukčním principu PPC. Je určený pro výrobce anebo výhradní distributory značek, protože inzerce je zaměřená na propagaci konkrétního produktu a ne e‑shopu, který ho nabízí (ten v inzerátu není nikde uvedený, viz obr. 3 a 4).
Pokud se rozhodnete do ProductADS zapojit, můžete vámi propagovaný produkt posunout na vyšší pozici ve výpise produktů v rámci kategorie, ve které je produkt zařazený, anebo ve výsledcích vyhledávaní, pokud uživatel hledá vámi vybrané klíčové slovo. Formou aukce ceny za proklik si stanovíte maximální částku, kterou jste ochotní zaplatit a podle toho se určí pozice produktů. Můžou se zobrazovat na 2., 7. nebo 12. pozici ve výpise kategorií, anebo na 1. místě ve výsledcích vyhledávání a v bočním sloupci (na mobilech se jedná o 1., 4. a 7. pozici).
Zároveň si můžete vybrat ikonu, která se bude u daného produktu zobrazovat — oranžová kolečka s nápisy HIT, NOVINKA, AKCE, TOP, TIP nebo CENOVÝ HIT. V sekci móda jsou speciální štítky s označením Módní Hit, Hit sezóny, Tip na léto, Tip na zimu a Módní tip. Heureka na svých stránkách uvádí, že na 2. pozici v kategorii se konverzní poměr v průměru pohybuje okolo 3 %.
Výhody
- Předpokládaná relevance publika: do kategorie většinou přijde uživatel, který chce nakoupit a už si jen vybírá produkt.
- Na přední pozice se můžou dostat i takové produkty, které ještě nezískaly dostatečné hodnocení.
- Zviditelnění produktů, což je vhodné například pro novinky na trhu nebo různé akce.
Nevýhody
- Zviditelnit se může jen produkt, ne jeho prodejce.
- Registrovat se může jen výrobce nebo výhradní distributor značky (o toto právo můžete požádat u vašich značek).
Partner sekce
Partner sekce je typ reklamy na Heurece, který je určený hlavně pro e‑shopy a prodejce se širokou nabídkou produktů různých značek v rámci jednoho druhu zboží. Každá kategorie na Heurece může mít jen jendoho partnera sekce a toto partnerství není časově omezené (může být odebráno při porušení povinností).
Podmínky zapojení e‑shopu:
- aktivovaný PPC režim,
- dobré hodnocení uživatelů, ideálně i certifikát Ověřeno zákazníky,
- vytváření textového rádce, který pomáhá uživatelům s výběrem správného produktu.
Povinnosti partnera sekce
Povinnosti partnera sekce:
- odpovídat v co nejkratším čase na všechny otázky v poradně (pokud neví, musí zjistit odpověď),
- neodkazovat na své vlastní webové stránky nebo jiné poradenské portály,
- používat jen odkazy směřující na Heureku,
- tvořit textového rádce, který pomáhá s výběrem produktů,
- odpovídat skrze formulář na stránkách Heureka.cz.
Koutek značky
Koutek značky (KZ) je balíčkem služeb, který obsahuje několik reklamních formátů, vlastní administraci se statistikami a možnost označit autorizované prodejce (viz obr. 10). Je určený hlavně pro velké značky, které se chtějí prezentovat jako úspěšné a mají zájem posilovat svůj brand. V rámci této služby získá značka subdoménu/microsite na stránkách Heureky (viz obr. 9), kde může prezentovat své zboží.
Od značky se očekává spolupráce minimálně na dobu 6 měsíců. Cena tohoto balíčku není pevně daná a počítá se individuálně pro každého zájemce. V roce 2014, když se KZ spouštěl, stál cca 2 000 € měsíčně. Kolik vyjde dnes si netroufáme odhadovat. Obchodní oddělení Heureky se k ceně vyjádřilo tak, že se vždy stanovuje na míru konkrétnímu klientovi a do úvahy se například bere:
- délka kampaně,
- jestli se používají i jiné reklamní formáty, například bannerové reklamy,
- jestli bude KZ jen na české, nebo i slovenské Heurece atd.
Výhodou KZ je možnost upozornit na novinky nebo nejprodávanější zboží a celkové zviditelnění značky.
Balíček služeb KZ obsahuje:
- garantovaný počet impresí 1 milion měsíčně na bannerech na Heurece s proklikem do KZ nebo kategorie,
- označení Autorizovaných prodejců značky,
- možnost editace záložek v rámci KZ (videa, info o značce atd.),
- manuální výběr kategorií a produktů v KZ,
- TOP banner v KZ vedoucí na web značky,
- banner na homepage a v kategorii (novinka nebo hit na trhu — viz obr. 11),
- banner v detailu produktu pod výpisem obchodů s proklikem do KZ,
- možnost řazení recenzí na produkty podle nejnovějších nebo ověřených,
- zasílání statistik za uplynulou kampaň,
- výraznější pomoc při párování propagovaných produktů.
Závěr
Kromě výše uvedených forem reklamy nabízí Heureka i bannerovou reklamu, affiliate program, co — brandovou kampaň na Facebooku, e‑mailiing, natočení videa nebo spolupráci s externími vydavateli. Pro více informací kontaktujte obchodní centrum Heureky.
Zdrojem, ze kterého jsme čerpali informace a obrázky v článku, je Heureka.cz.
Předchozí články týkající se Heureky najdete tady:
Komentáře (0)