Instagram feed 2. část: 7 tipů na vizuálně lahodný profilový feed

Musí to být láska na první pohled! Lidský mozek si velmi silně ukládá první dojem a lidské oko automaticky přitahují dokonalé věci. Proto by váš Instagramový (Profilový) feed měl vypadat jako dobře sladěný outfit, který vytáhnete na první rande. A abyste opravdu zaujali, musíte umět dobře vybrat, který kousek oblečení (čtěte příspěvek) se barevně hodí k tomu dalšímu.

Instagram už dávno není místem pro pouhou zábavu. Chce přinášet co nejvíce vizuálních zážitků svým sledujícím. To znamená, že pokud sestavíte dobrou prezentaci profilu vaší značky, máte na Instagramu potenciál oslovit900 milionů lidí.

Vytvoření sladěného profilového feedu na Instagramu je umění, které vyžaduje pečlivé plánování a zaměření na každý detail. V následujících 7 bodech vám ukážeme, jak na to! Těšit se můžete i na závěrečný bonus!

1. Definujte svůj vizuální vzhled

Úplně prvním krokem k vytvoření sladěného profilu by měla být definice vašeho vizuálního stylu.

Je potřeba si určit:

  • Barevnou paletu: Vyberte si 1 – 2 hlavní barvy, které budou dominovat vašim příspěvkům. Díky barvám bude váš profil sjednocený a vzbudí dojem profesionality, nebude rušit pozornost a “povzbudí” k delšímu prohlížení galerie.
  • Filtry a úpravy: Vždy používejte stejné filtry a editační techniky na všechny vaše fotky. To zajistí, že všechny příspěvky budou mít podobný vzhled a ponesou stejnou atmosféru.
  • Téma a obsah: Ujistěte se, že víte, jaký typ obsahu chcete sdílet. Může to být například cestování, zahradničení, móda, jídlo nebo životní styl.
  • Font: Je dobré používat pouze jeden font z důvodu přehlednosti a spojitosti.

2. Plánujte, rozvrhujte

Když máte definovaný vizuální styl, je čas naplánovat obsah. Pomocí plánovačů obsahu sociálních sítí (plánovacích aplikací) můžete vizualizovat, jak budou vaše příspěvky vypadat vedle sebe. Díky tomu uvidíte kompletní feed jako celek a můžete si libovolně upravovat jednotlivé příspěvky tak, aby spolu harmonizovaly ještě před jejich vydáním.

3. Použijte šablony a předem připravené layouty

Pro usnadnění práce využijte už předem hotové šablony a layouty. Tyto nástroje vám pomohou udržet konzistenci a profesionální vzhled vašeho feedu. Stačí si je lehce přizpůsobit vašemu stylu.

4. Vyprávějte příběh, vzbuzujte emoce a prodávejte

Váš profilový feed není jen o po sobě jdoucích příspěvcích. Vypráví zároveň příběh, který na sebe navazuje. A když do něho vložíte “omílanou” autenticitu, která vyvolá ty správné emoce, máte menší vítězství v kapse!

Pokud bude váš profil lahodit lidskému oku, lidé u vás budou rádi trávit čas, a tím zvýšíte i pravděpodobnost potenciálního nákupu vašeho zboží či služeb.

5. Pravidelnost a konzistence

Jedním z nejdůležitějších faktorů úspěšného feedu je pravidelnost. Stanovte si plán, jak často a jaký typ příspěvku budete přidávat. Pravidelnost pomáhá udržet pozornost a především zájem sledujících.

6. Nezapomínejte na kvalitní vyplnění vašeho BIA

Bio neboli krátký popisek o vás bude první věc, kterou uživatel Instagramu uvidí. Pokud je Bio zanedbané a není v něm jasná definice, o čem váš profil je, nebo kdo vůbec jste, vzbuzujete neprofesionální pocit.

Jak by mělo vaše Bio vypadat:

  1. Jméno/​​Název značky = Besteto
  2. Typ profilu (hned vedle jména) = Marketingová agentura
  3. Popis = Pojď vyrůst v online světě. + Postaráme se ti o SEO, PPC, zbožáky a obsah.

7. Analyzujte a přizpůsobujte

Co by to bylo za práci bez měření výsledků? Nezapomínejte sledovat výkon vašich příspěvků. Analyzujte, které typy obsahu nejlépe fungují, experimentujte s různými typy příspěvků a zjistěte, co vaše sledující nejvíce baví.

BONUS na závěr = aplikace, které pomůžou

Planoly (ZDARMA do 30 za měsíc) = plánovač vašeho feedu na Instagramu

Preview (ZDARMA) = plánovač vašeho feedu na Instagramu

Canva (ZDARMA) = grafický online nástroj i pro ty největší NEgrafiky

Instagram Insights = měřič výsledků Instagramu

Lightroom (ZDARMA v mobilní verzi) = učesávač vašich fotografií a obrázků

VSCO (ZDARMA) = učesávač fotografií a videí

Závěr závěrů

Instagram feed vyžaduje váš čas, plánování a kreativitu. Nezapomeňte na zmíněnou autenticitu a zapojení sledujících do hry! Dejte jim pocit, že jsou součástí vašeho profilu — vašeho příběhu — vaší osoby/​značky.

Stihli jste si přečíst Instagram feed 1. část? Pokud ne, potom si určitě článek přečtěte. Poznáte tak 3 typy příspěvků, které můžete používat při vytváření obsahu a zároveň se obohatíte o tipy, které vám pomohou váš růst na Instagramu urychlit. :)

Karolína Krystková
02. 07. 2024
Kája pracuje v Bestetu jako Content & Event specialista. Stará se o obsah na našich sociálních sítích, pořádá eventy jako je PPC na stojáka a natáčí podcast Oranžáda.

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.