Stává se, že návštěvníci vašeho e‑shopu občas nedokončí objednávku na první dobrou. Vloží zboží do košíku a pak odejdou. Co s těmito nákupními uprchlíky dělat? Přiveďte je zpátky.
1. Pamatujte si informace
Návštěvník vloží zboží do košíku, vyplní část údajů pro objednání, ale při kroku zpět nebo opuštění e‑shopu se vyplněné informace neuloží, případně se košík vyprázdní. Pokud se zákazník k nákupu vrátí později, čeká ho vyplňování všech údajů znova. A to ho může odradit.
Košíky si často nepamatují:
- Údaje, které zákazník vyplnil, než obchod opustil (doručovací adresa, volba dopravy a platby…).
- Zboží, které vložil návštěvník do košíku ještě předtím, než z e‑shopu odešel.
- Vyplněné kontaktní údaje, pokud se stránka znovu načte. Například ve chvíli, kdy nakupující zadá špatné fakturační údaje.
- Údaje, které zákazník vyplnil v aktuálním kroku a náhle se vrátil do předchozí fáze objednávky.
2. Remarketing na opuštěný košík
Remarketingové kampaně, zejména ty na opuštěný košík, bývají často nejefektivnější z pohledu PNO (podílu nákladů na obratu). Proto je škoda na ně zapomenout. Nastavení bývá jednoduché.
Ať už děláte jakoukoliv remarketingovou kampaň, nezahrnujte do ní návštěvníky, kteří si z e‑shopu již objednali. Je málo pravděpodobné, že by nakoupili znovu, navíc to působí otravně.
Pokud nevíte, jak na remarketing, ozvěte se nám. Staráme se o kampaně v nejznámějších PPC systémech, jako jsou Sklik, AdWords nebo Facebook.
3. Mailing na dokončení objednávky
Návštěvníkům, kteří zadali během objednávky svůj e‑mail a zároveň je máte ve své databázi kontaktů, pošlete autoresponderové kampaně. To jsou automaticky rozesílané e‑maily, které spouští konkrétní podnět. V tomto případě je spouštěčem nedokončená objednávka, vyplněný e‑mail a zároveň e‑mail zákazníka uložený ve vaší databázi.
Frekvenci, množství a dobu od opuštění je třeba u rozesílek otestovat. Na začátku se odpíchněte prvním e‑mailem po hodině od opuštění košíku, další připomínku pošlete za týden.
4. Dobří holubi se vracejí, nakrmte je
Že vám z webu utekl návštěvník, který byl jen krůček od dokončení objednávky? Připomeňte mu výrazným prvkem (například informační lištou), že jeho nákup na něj čeká v košíku. Sdělení doplňte výzvou k akci, aby tentokrát neodešel s prázdnou. I tady můžete testovat, co funguje nejlépe.
Pokud návštěvník na webu něco hledal, ale nenašel, pomozte mu. Třeba našeptávačem obsahu pro vyhledávání na webu. Po kliknutí do pole našeptávače uvidí produkty, které již navštívil nebo hledal.
Komentáře (0)