Jak na zamítnuté produkty v Google Merchant Centru z důvodu dostupnosti

V posledních dnech začal Google zamítat čím dál více položek u různých účtů z důvodu Mismatched value (page crawl) [availability] neboli neshodující se dostupnosti na webu s tím, co máte uvedeno ve feedu. V článku se dozvíte, jak tyto chyby odstranit.

Dřív stačilo ve feedu nastavit dostupnost (availability) na in stock a produkt do Google Nákupů prošel i když jste měli na webu uvedeno skladem u dodavatele. Nyní jsou pravidla přísnější a je zapotřebí uvádět přesné informace, protože příliš mnoho produktů s nesprávnou dostupností může být důvodem k pozastavení celého účtu.

Element AVAILABILITY_DATE jako vstupenka do Google Shopping

Pokud jste schopni přímo ze systému vašeho e‑shopu posílat hodnotu AVAILABILITY_DATE, tak máte vyhráno. Stačí nastavit element AVAILABILITY na hodnotu preorder. Podmínkou použití hodnot preorder je ale doplnění elementu AVAILABILITY_DATE. Tento element musí obsahovat datum dostupnosti ve formátu YYYY-MM-DDThh:mm[±hhmm] nebo YYYY-MM-DDThh:mmZ. Volitelně můžete nastavit také časové pásmo.

Co dělat, když tento element ve vstupních datech nemáte

Ani to nemusí být problém. Díky nástroji na úpravu feedů MERGADO a Google Sheets si můžete tento element vytvořit v několika krocích. Pojďme se podívat, jak na to.

1. Vytvořte si Google Sheet s názvy sloupců

Vytvořte si Google Sheet s názvy sloupců PAIRING, IMPORT_TIME, DOSTUPNOST3, DOSTUPNOST5, DOSTUPNOST14 atd. v závislosti na tom, kolik máte variant dostupností. Do sloupce PAIRING uveďte 1. Tento element se použije ke spárování importovaných dat. Do sloupce IMPORT_TIME zadáte =NYNÍ(), čímž vložíte dnešní den a čas. Sloupce DOSTUPNOST3, 5, 14 a 30 naplníte výpočtem buňky IMPORT_TIME + 3, 5, 14 a 30.

Důležité je, abyste měli vložené datum ve správném formátu. To nastavíte přes Formát — Číslo — Vlastní datum a čas. Měl by vypadat takto:

2. Odkaz použijte při importu do MERGADA

Klikněte na Soubor — Sdílet — Publikovat na web a nastavíte List1 a Hodnoty oddělené čárkou (.csv) a kliknete na publikovat. Tak získáte odkaz, který použijete při importu do MERGADA.

3. Vytvořte si v MERGADO vlastní elementy

V MERGADO si vytvořte vlastní elementy PAIRING, DOSTUPNOST3, DOSTUPNOST5, DOSTUPNOST 14 a DOSTUPNOST 30 a G:AVAILABILITY_DATE.

4. Nastavte pravidlo pro naplnění elementu

Nastavte pravidlo pro naplnění elementu PAIRING s hodnotou 1.

5. Nastavte pravidlo pro import datového souboru z URL

Nastavte pravidlo pro import datového souboru z URL, kterou jste získali z Google Sheetu publikováním na web.

6. Nastavte pravidlo pro vyplnění

Nastavte pravidlo pro naplnění G:AVAILABILITY_DATE pro výběry podle data dostupnosti.

Pak už stačí nastavit u všech výběru dostupnost na preorder a kochat se pohledem v Merchant Centru, jak postupně mizí počet zamítnutých produktů.

Zdá se vám nastavení příliš složité? Obraťte se na nás, rádi vám nejen s doplněním elementu AVAILABILITY_DATE pomůžeme!

Aneta Matyášová
27. 07. 2023
Aneta je pořád usměvavá vedoucí PPC týmu, která ma na starost taky CSS program Kvinono. Úkoly vždycky dotáhne do konce, má talent pro PPCčka a na texty ke kampaním, je prostě nejlepší! 

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.