Tvoříte produktové popisky a kategorie na svůj web a nevíte, jak je napsat správně? Chcete, aby se líbily zákazníkům, ale i vyhledávačům? Sepsali jsme pro vás článek, ve kterém najdete pár základních pravidel, jak psát popisky k produktům a kategoriím na e‑shopu.
Co se v článku dozvíte
Základní pravidla popisku produktu
Popisek produktu a popisek kategorie jsou dvě odlišné věci. Zatímco popisek kategorie je vhodné psát i pro vyhledávače, popisek produktu slouží primárně jako takový prodavač na kamenné prodejně. Pokud uživatele přes organickou nebo placenou propagaci dostanete na web a dokonce přímo na samotný produkt, byla by škoda o něj přijít špatně sepsaným popiskem.
Je jedno, zda prodáváte produkty, které jsou obecně známé, jako je například nejnovější telefon od Samsungu nebo ručně vyráběný vlněný svetr. V prvním případě může uživatel kvůli nekompletním informacím pojmout podezření, že se jedná o pochybný e‑shop. V druhém případě zase nemusí dostatečně odkomunikované výhody a benefity produktu přimět uživatele ke koupi.
Co by měl popisek produktu obsahovat
Myslete na to, že text by měl být dobře čitelný očima.
- Uživatele zachyťte u důležitých slov a nadpisů tučným textem.
- Text by měl být vhodně členěný nadpisy.
- Využívejte spíše kratší odstavce. Nebojte se použít také odrážkový seznam — je to dobrý eye-catcher.
- Nebojte se použít video nebo obrázek, který produkt ilustruje nebo vyzdvihuje jeho výhody.
- Vhodně produkt interně prolinkujte s příslušenstvím, kategoriemi, podobnými produkty nebo odbornými články z vašeho blogu.
Kromě vhodného popisu produktu byste měli vyplnit záložku s popiskem vlastností produktu, poradnou, recenzemi produktů nebo možností srovnání s dalšími produkty. Tyto funkcionality ovšem mohou být vývojářsky poměrně náročné. Nicméně správné textové členění je možné upravit ihned u téměř jakéhokoliv e‑shopového řešení. Skvělý příklad toho, jak psát popisek k produktům uvádíme opět e‑shop Olivie.cz.
6 pravidel pro psaní popisku produktu
Kromě obecných rad vám ukážeme i několik bodů, kterých byste se při psaní popisků produktů měli držet. Tak pojďme na to.
1. Pište pro svoji cílovou skupinu, ne pro sebe
Každá cílová skupina má jiný styl komunikace a jinak se vyjadřuje. Texty by měly odpovídat tomu, jakou má vaše značka tonalitu. Krásný příklad je AngryBeards.
Kromě jasné komunikace doporučujeme v popisku vypíchnout výhody produktu. Přesvědčte zákazníka, že zrovna váš produkt mu pomůže v řešení jeho problému. Tady ale pozor — jedna cílová skupina může být více analytická a jednotlivé parametry produktu ocení, druhá bude zase preferovat něco jiného. Obecně ale platí, že emoce prodávají. Pěkný příklad je u webu SpokojenyPes.cz. Zde se sice nejedná o popisek produktu, ale emoce tento banner o slevě na první nákup rozhodně budí.
Tady máte ukázku toho, že tento text zastupuje roli prodavače v kamenném obchodě. Představte si vašeho zákazníka, co má za problémy, jak se vyjadřuje, jak se chová a pište texty pro něj.
2. Odpovězte na otázky, které zákazník má
Tahle část úzce souvisí opět s prodavačem v obchodě. Zamyslete se nad tím, jaké otázky zákazník nejčastěji má? Jak by mu prodavač odpověděl?
Příklad: Můžu tenhle produkt použít v kombinaci s tímto příslušenstvím? Ano, produkty celé řady je možné využívat s příslušenstvím od značek XY.
Když v popisu produktu na tyto často pokládané otázky odpovíte, zvyšujete šanci na konverzi.
3. Popište výhody produktu
Nebojte se vypíchnout výhody a ty popsat na příkladu. Napište, jak zákazník díky vašemu produktu vyřeší svůj problém. Pěkný příklad je na webu drevene-hracky.cz. V popisu produktu je napsáno, že se děti nejen zabaví, ale také procvičí svou fantazii.
4. Síla představivosti
Když si přijdete prohlédnout telefony do značkové prodejny, většinou vám prodejce řekne ať si telefon vyzkoušíte v ruce a zjistíte, jak se vám telefon drží. A v tu chvíli jej začnete chtít. Podobného pocitu můžete docílit také u popisku produktu na e‑shopu. Využijte slov ”Představte si…” a na konec napište něco ve smyslu “…takto se budete cítit, pokud budete tento produkt používat.”.
4. Méně textu je někdy více
Popisek produktu ani popisek kategorie neslouží k tomu, abyste popisovali všechny možnosti, co se s produktem dá dělat. Buďte struční a efektivní. Pro obsáhlejší návody využijte spíše blogové články. Na tyto články následně můžete v popisu produktu nebo kategorie odkázat.
Jak ale psát popisky produktů a kategorii, aby byly konzistentní? Popisky produktů pokud možno strukturujte vždy stejně. Určete si nějaký styl a toho se držte — stejné velikosti nadpisů, stejně velké obrázky, stejné odrážky.
5. Vysvětlujte neznámé pojmy
Pokud váš produkt využívá nějaké pojmy (SEO, GSC, SERP apod.), nebojte se je zákazníkovi vysvětlit.
SEO = search engine optimization, česky optimalizace pro vyhledávače, GSC = Google Search Console, nástroj pro sledování organické návštěvnosti apod.
Tím, že zákazníkovi tyto pojmy vysvětlíte, ukážete mu, že tématu rozumíte a jen slepě nekopírujete texty od dodavatele.
6. Nezapomeňte na call-to-action
Vašim cílem je prodej. Na to při psaní popisků nezapomínejte a do popisku produktů určitě zahrňte call-to-action. Může to být formou vhodně zvoleného tlačítka nebo proklikem na daný produkt přímo v textu.
Příklad na závěr
Příklad popisku, který vyzdvihuje výhody produktu najdete například na webu Plastia.eu. Web má možnost stažení brožur přímo u produktu a k dispozici je také produktové video.
Pokud si stále nevíte rady s tím, jak psát popisky k produktům nebo kategoriím na e‑shopu, neváhejte se nám ozvat.
Komentáře (0)